zeel ad us vet

Sv: zeel ad us vet

Jag antar att det är preparatet Zeel från det tysk/amerikanska företaget Heel du menar?
 
Sv: zeel ad us vet

Jag vet ärligt talat inte vilken firma det är :o , men det verkar väl troligt.
 
Sv: zeel ad us vet

Jag har inte använt Zeel men dock Traumeel som är från samma företag. Den är antiinflammatorisk vid muskelsmärtor etc. Har för mig att Zeel mest används vid ledproblem?
Effektiva men tyvärr svåra att få tag på i sverige.
 
Sv: zeel ad us vet

Ok, tack för rättelsen. Vet du vad det innehåller i detalj?

Jag skulle gärna vilja se en innehållsförteckning :) .
 
Sv: zeel ad us vet

Hittade bara en för zeel comp (för människor) men det är väl ungefär samma.

Charakteristik der Einzelbestandteile:

Arnica (Bergwohlverleih)
Sanguinaria canadensis (Kanadische Blutwurzel)
Solanum dulcamara (Bittersüß)
Sulfur (Schwefel)
Toxicodendron quercifolium/Rhus toxicodendron (Giftsumach)


Zusammensetzung:
Tabletten: In einer Tablette sind verarbeitet: Arzneilich wirksame Bestandteile: Toxicodendron quercifolium Dil. D2 1 mg; Solanum dulcamara Dil. D2 0,3 mg; Sulfur Dil. D6 0,75 mg; Arnica montana Dil. D2 0,5 mg; Sanguinaria canadensis Dil. D4 0,45 mg. Sonstige Bestandteile: Lactose-Monohydrat, Magnesiumstearat (Ph. Eur). Flüssige Verdünnung zur Injektion: 1 Ampulle zu 2,0 ml (= 2 g) enthält: Arzneilich wirksame Bestandteile: Toxicodendron quercifolium Dil. D4 10 mg; Arnica montana Dil. D4 2 mg; Solanum dulcamara Dil. D4 1 mg; Sanguinaria canadensis Dil. D4 1 mg; Sulfur Dil. D10 3 mg. Gemeinsame Potenzierung über die letzten 2 Stufen mit Wasser für Injektionszwecke. Sonstige Bestandteile: Wasser für Injektionszwecke, Natriumchlorid. Salbe: 100 g Salbe enthalten: Arzneilich wirksame Bestandteile: Toxicodendron quercifolium Dil. D2 0,27 g; Arnica montana Dil. D2 0,3 g; Solanum dulcamara Dil. D2 0,075 g; Sanguinaria canadensis Dil. D2 0,225 g; Sulfur Dil. D6 0,27 g. Sonstige Bestandteile: Emulgierender Cetylstearylalkohol; Dickflüssiges Paraffin; Weißes Vaselin; Gereinigtes Wasser. Konservierungsstoff: Ethanol 13,2 Vol.-%. Registriertes homöopathisches Arzneimittel, daher ohne Angabe einer therapeutischen Indikation. Bei Fortdauer der Krankheitssymptome ist medizinischer Rat einzuholen.
 
Sv: zeel ad us vet

Både rätt och fel...det är både homeopatisk spädning plus naturmedel (dvs tinkturer = högre koncentrationsgrad)

Oops, fel av mig tydligen. Har nog blandat ihop det med ett annat liknande preparat från samma tillverkare...
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
590
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Halloj, Här finns så många med mycket erfarenheter o kloka idéer så jag slänger ut frågan😊. Har letat efter hösegel till vår lastbil av...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
827
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp