M

mandrin2000

Hej,såg idag när jag kom ut till stallet att min häst har fått en illa spark på ena bakbenet.Har använt jodspray samt blåspray men undrar om det kan hjälpa med zinkpasta...Såret varar och hela benet är svullet
Tacksam för svar

//Mandarin2000
 
Sv: Zinkpasta

Kontakta veterinär om såret varar och hela benet är svullet. Sitter sparken i närheten av led? Är hästen halt? Feber?
 
Sv: Zinkpasta

sitter i mitten av benet på baksidan. är inte halt och har inte feber.
//Mandarin2000
 
Sv: Zinkpasta

Okej, då är det ju inte akut iaf =) hur mycket varar såret, hur stort är det, går svullnaden ner av rörelse? Vet du hur gammalt såret är? (Du såg det idag skrev du, men det borde inte hunnit vara om det är dagsfärskt?)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 767
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: krus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp