Ziri har fått kaninungar :)

Ferrari

Trådstartare
Imorse, 7.30-8.30, fick Ziri fyra välskapta ungar. :)

Har inte varit hemma och kunnat se dem än men en familjemedlem berättade om dem. En är mörk och tre är rosa med fläckar.

Jag gissar på att ungarna med fläckar är japantecknade då pappan är japan. Svart finns både på mammans och pappans sida så det är möjligt.

Ska ta ett kort idag och visa sötnosarna :p
Fast vänta tills om 4-5 veckor, då är de så söta så *längtar*.
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Va kul, alltid härligt med kaninungar :D

men du, det krävs att honan har Japan eller gulanlag för att unganra skall kunna bli japaner, har hon inte det är ungarna med stor sannolikhet svartbrokade :P

bilder när du kan? :D
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Honan har gett sobelfärgade ungar tidigare!

Det var en mörkgrå, två rosa med fläckar och en helrosa. Tog en bild men tyvärr funkar inte datorn så det får vänta lite :D Ni får hålla er till tåls.

Döpte ungarna också. Temat är tävlingshästar. Ungarna heter Zack, Milton, Mynta och Lucie. :) Blir säkert jättebra namn till kaninungar med duktiga hoppföräldrar.
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

guud vad kul ! Då kan du juh ta nårra av mina namn ! :d
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Såg inte att du hade döpt de ! :rofl:
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Haha! Funderade lite på att ta några namn från din lista men ångrade mig. Tycker det är trist med bokstavstema. :)

Om en vecka så är de säkert mycket sötare *längtar*.
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Jag ska pussa Ziri ifrån dig!

Vill inte du ha min lilla brokade/japantecknade? H*n kommer nog bli jättefin. Sen kommer h*n få det bra hos dig :)

Imorse när Ziri skulle få frukost så diade hon sina bebisar. Det var så gulligt :love: . Efter det kunde jag kika på mätta och belåtna ungar. Mynta är prickig fortfarande, Milton börjar få större fläckar, Zack är fortfarande mörkgrå och lilla Lucie hade en svag ljusgrå nyans.

Men som sagt. Vet att det ändrar sig mycket, har gjort det tidigare.

Som vanligt har jag bara köpare till honor :crazy: . Hur ska man få människor att köpa hankaniner?
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Å vad mysigt :love:

Längtar efter bilder, när anländer dom?
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Ferrari skrev:
Som vanligt har jag bara köpare till honor :crazy: . Hur ska man få människor att köpa hankaniner?

Jag förstår det inte heller!
det är ju hanarna som är mysigast :love:
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Här är en bild från idag (klicka för stor bild) Ganska mörk!




Nu har jag en som kan tänka sig en unge av båda kön *vilken lycka* :) Hon har första tjing också så det är bara för henne att välja och vraka. Sen har jag en som vill ha en hona utan man - varför man svarar på en annons med lejonhuvade kaniner förstår jag inte!
 
Senast ändrad:
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Du kan säkert klämma in henne/honom någonstans Ninni :angel:

Okej, då vet jag det. *skämt*
Nagelacksberoende - Mynta
_Ninni_Hedblom_ - Milton

Då har jag två kaninungar kvar :angel:
 
Sv: Ziri har fått kaninungar :)

Ferrari skrev:
Du kan säkert klämma in henne/honom någonstans Ninni :angel:

Okej, då vet jag det. *skämt*
Nagelacksberoende - Mynta
_Ninni_Hedblom_ - Milton

Då har jag två kaninungar kvar :angel:

Skulle gärna ta Milton, men finns tre hakar:

1) Har ingen direkt bra burplats (enbart en stor betesbur som står på en bräda på altanen).
2) Kan inte ta mig till Göteborg (bor i Smedjebacken, södra Dalarna).
3) Min hermelin fuch ska snart få ungar, och kommer troligen behålla en för antingen utställning eller hoppning beroende på dens utseende.

Så tyvärr, inte denna gång. :d
 

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 903
T
Däggdjur Hej! ::D Jag måste bara berätta om vilken tur man kan ha ibland! Min kaninhona och hane bodde tillsammans nu i början av hösten. De...
2
Svar
36
· Visningar
3 011
Senast: Sasse
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 337
Senast: Heulwen
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 531
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp