Bukefalos 28 år!

ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

alice

Trådstartare
Försöker desperat installera ZoneAlarm i nya datorn där vi har Windows XP som operativsystem. Men det fungerar inte. Efter installation får vi blåskärm! Är det någon som vet om man kan använda ZoneAlarm i XP eller krävs det någon speciell verion av ZoneAlarm???

Tacksam för snabba svar!

//Alice
 
Sv: ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

Jag använder Zonealarm i min dator som har operativsystemet Windows XP och det fungerar alldeles utmärkt. Nu har jag inte Pro, utan gratisversionen. Jag laddade ner det ifrån nätet.
 
Sv: ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

Mycket märkligt! Vi blev tvugna att gå in bios och avinstallera ZoneAlarm, också gratisversionen, för att få det att fungera. Dock kommer denna version från en annan dator. Det är alltså inte jag som laddat ner det. Undrar om jag vågar gå ut på nätet och ladda ner ett eget exemplar? Vill inte strula i bios igen....

//Alice
 
Sv: ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

Tror att det kanske fungerar bättre om du laddar ner det själv. Då är du ju säker på att du fått med allt.
 
Sv: ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

Kör ZA på XP utan problem. Ladda ner senaste versionen från deras hemsida så ska det gå. :)
 
Sv: ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

Jag rekommenderar annars Kerio personal firewall. Den finns också i en gratisversion och det är inte speciellt många eller viktiga funktioner som man får extra i betalversionen. Zone Alarm har fått ganska mycket kritik för att ge "falska" alarm. Administratörerna för detta studenthemsnätverk avråder från att köra ZA på grund av att de får för många samtal från panikslagna människor som tror att de fått intrång i datorn när det egentligen har rört sig om helt vanlig internettrafik.
Nu kan ZA har fixat till sig på sistone. Men jag vill nog ändå pusha för ett byte till kerio (http://www.kerio.com/kpf_home.html)
 
Sv: ZoneAlarm i windows XP = Går ej???

Kan det bero på att vi också använder Norton och där ligger ju också en brandvägg??? Kan det vara så att datorn får spunk för att det är två brandväggar? Tror nog att vi så långt kör med endast Nortons brandvägg. Vi fick ju 3 års abonemang gratis med datorn. Frågan är om Norton är lika säkert som ZoneAlarm, som jag föö har varit mycket nöjd med!

//Alice
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
662
Senast: Malin_L
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
846
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 965
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp