Zonterapi för hundar?!

Ludd

Trådstartare
För ett tag sedan fick jag många snälla tips här på sidan om vilken sorts glukosamin man ska satsa på till en hund med ledproblem. Jag köpte "Aktiv Hund" som många verkar var nöjda med. Vovven älskar det men har efter tre veckor inte blivit så mycket bättre. Ägarna har fortfarande inte låtit röntga henne, tyvärr. Jag tycker så synd om henne och har i böcker om zonterapi för människor läst att man kan behandla hundar också med det. Tydligen får man ofta fina resultat på människor med förslitningsskador så jag tänkte att kanske kunde man lätta lite på smärtan med hjälp av det.
Jag behöver ha tag i en bok som behandlar ämnet. Gör zonterapi på mig själv varje dag men har ingen plansch över hur zonerna sitter under hundars tassar och om det är något särskilt man ska tänka på.
Snälla hjälp mig med tips om detta!
 
Sv: Zonterapi för hundar?!

3 veckor är ju inte så lång tid, och ger dom hunden tillräcklig mängd? Min 8 kgs hund äter en tablett per dag, en hund på 15 ska ha två..osv..Jag skulle fortsätta ett par månader och se om man såg resultat. Sen ska man fråga sig, vad vill man ha för resultat? Hunden kommer med största garanti inte att bli frisk och "börja gå på vattnet" om man ska uttrycka det så-men mindre stel och lite rörligare ska manha förhoppningar på iaf. Masserar dom sin hund?
Har täcke på när det är kallt? Sådant är också viktigt..Hoppas det löser sig!
 
Sv: Zonterapi för hundar?!

Tack för ditt svar.
Jag har nu "tvingat" ägarna att beställa en röntgentid så att vi får veta hur det ligger till. Visst kan jag massera men då måste jag veta att lederna inte är inflammerade först. Ska också bli skönt att äntligen få veta hur långt det hela är gånget så att man har någon sorts hum om hur mycket hon kan anstränga sig.
Ja, kanske är jag för otålig vad beträffar glukosaminet. Har hört fler än du som säger att det kan ta lite tid.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 679
Senast: Gruvan
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 805
Övr. Hund Hoppas detta är relevant för forumet, det är så att vi ska ha barn i augusti och har två hundar (pembroke) på 3 och 4 år hemma. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 776
Senast: nejlica
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 050
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp