Zookompaniet

Mynta2

Trådstartare
Hur kommer det sig att Zookompaniet tillåts ha djurena så blandat som dom har ? Ett jättemegarum med: enormt skrikande och högljudda papegojor tillsammans med små känsliga djur som kaniner, hamstrar, råttor osv ?? Fåglarna skriker så inni nordens att jag själv får obehagskänslor och ont i öronen. Hur uppfattar då inte tex en kanin denna decibel ?? För en del gapar hööögt :(

Ska det vara så ? De flesta små djuraffärer jag vart inne i har fåglarna separerade från smådjurena.
 
Sv: Zookompaniet

Har också sett sådant här, fast nu har de ändrat om så tror de är skilda nu. Tänkte nog aldrig ur det perspektivet då men huh. :(
 
Sv: Zookompaniet

Djuraffären här och i staden lite längre bort har fåglarna tillsammans med smådjuren, och rummet är inte särskilt stort heller.:(
 
Sv: Zookompaniet

Jag har aldrig varit inne på Zookompaniet, däremot tror jag inte det är direkt ovanligt att djuraffärer håller smådjur och fåglar ihop, tyvärr.. :crazy:
 
Sv: Zookompaniet

Jag har varit där massor med gånger, men tycker inte att det är så farligt faktiskt.
Kaninerna ligger mest still och sover eller så äter de.

Visst håller jag med om att fåglarna är högljudda...dessutom finns det ju MASSOR med plats i lokalen om man vill bygga ett till rum att enbart att fåglarna i.

Hur mycket störs egentligen smådjuren av fåglarna? Själv tycker jag inte att de ser ut att lida speciellt mycket
 
Sv: Zookompaniet

En sak som inte är bra med att ha fåglar tillsammans med smådjuren, är att de kan drabbas av röda hönskvalster om fåglarna bär på det.
Det är inte särskilt trevligt alls! Misstänker att vi fått in det i vårat hus, med hamstern vi köpte ifrån djuraffären. :crazy: Förutom att de angriper djur, så biter de även människor (mindre trevligt!).
 
Sv: Zookompaniet

Dom har ju inte mycket till val kaninerna o de andra smådjurena mer än att sitta där dom sitter. De större papegojorna är ju horribla...ganska många decibel på dessa. Dom skulle faktiskt haft enbart ett fågelhus.
 
Sv: Zookompaniet

Två av djuräffarerna här i stan har precis likadant. I en av dom har dom byggt burar år kaninerna och marsvina på golvet och har en papegoja som bor där över. Om papegojan vill kan den flyga ner och sätta sig på golvet brevid de små djuren. Det kan inte vara bra för någon av dem...
 
Sv: Zookompaniet

det har jag tänkt på flera gånger med när jag har varit där.. det är något med den affären som jag inte gillar över huvud taget... :crazy:
gick och kikade på fiskarna, och då var det i ett akvarium där hälften av alla fiskar hade dött! och de hade legat där länge :(
tråkigt!
 
Sv: Zookompaniet

jag va inne å¨då skrek fåglarna så högt att jag hoppade till och gick ut där ifrån
 
Sv: Zookompaniet

Ännu en anledning att inte gynna djuraffärer som har djur. Vissa affärer har börjat att bara ha produkter och rekommenderar att man köper djur av uppfödare, mycket bättre tycker jag.

Jag skulle själv inte orka ang det du skriver att vistas i samma rum dygnet runt med massa skrikande fåglar. Varför utsätta andra djur för det?

Mycket okunnighet finns det i denna branch. Hur många har inte köpt en dvärgkanin och fått en mycket större kanin efter några månader (hänt en bekant vars kanin jag fick ta över) och hur många har inte fått fel kön med sig hem?

Finns säkert bra djuraffärer också? Jag har bara inte hittat någon ännu.

Nu svävade jag ut lite, ber om ursäkt men tycker inte om djuraffärer!
 
Sv: Zookompaniet

Tycker inte om dom jag heller. Har haft 2 råttor från djuraffärer varav den ena dog efter ett halvår bara sådär, den andra har varit sjuk mer eller mindre hela livet och avlivades när han var 1år och 9 mån.
Har haft kanin från djuraffär som dog plötsligt efter 3 veckor, samt ett marsvin som dog vid väldigt ung ålder. Guldhamster med tumör, dvärghamstrar som tydligen hade andra kön än vad dom sa för den ena bet/slog ihjäl den andra.. :crazy:

Kan väl inte skylla allt på djuraffären men man undrar ju...
 
Sv: Zookompaniet

Är du säker på att det inte är gnagarloppor?
Dom är röda och tar död på hamstrar och biter oss människor också.
Sådana har jag haft på mina hamstrar en gång i tiden. Fick tvätta runt 50 hamstrar med burar den gången *mutter*
 
Sv: Zookompaniet

*kl*

Har också reagerat på hur de har djuren på Zookompaniet. Inte bara på fåglarna, utan på de övriga djuren också. Den belgiska jätten, t.ex., den kommer ju aldrig bli såld? Den är tokgammal nu, säkert två år. Tack och lov har de gjort sig av med råttorna... Jag tror dessutom att de fått klagomål på sig för jag har hört rykten om att de skall ta undan djuren, att de inte får ha annat än fiskar och sina förbannade fåglar (som de inte heller kommer få sålt? Priset! 200 000!!)

Trots det handlar jag saker av dem, t.ex. råttmat. Deras råttmat finns inte att få tag på ngn annanstans och den är så otroligt bra.
 
Sv: Zookompaniet

det har jag tänkt på flera gånger med när jag har varit där.. det är något med den affären som jag inte gillar över huvud taget... :crazy:
gick och kikade på fiskarna, och då var det i ett akvarium där hälften av alla fiskar hade dött! och de hade legat där länge :(
tråkigt!

Fast att de dör kan hända alla. Så länge de inte säljer därifrån, och försöker behandla fiskarna kan man inte säga så mycket. Fiskar kan se ut som skit rätt fort när de väl dör.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp