Zuidhorn???

Beemergirl

Trådstartare
En vän till mig har hittat en halvblodshingst (åring) med hingsten Zuidhorn som morfar.... Vi har letat för att hitta nån information om denna hingst, eftersom vi inte hört talas om den tidigare.....

Någon här på avel kanske har nån koll på vad det är för en hingst??

Tacksam för all information som går att få, ett foto vore oxå kul att se!
 
Sv: Zuidhorn???

Har ett sto som också har Zuidhorn som morfar. Den hingsten är det inte många som hört talas om, jag har inte heller lyckas hitta någon information om honom. Däremot så vet jag att han ger väldigt fina hoppavkommor iaf :smirk:
 
Sv: Zuidhorn???

Puttar lite här då!!! Ingen som har nån koll på denna halvblodshingst..... Sökte lite till på nätet och läste nånstans att han ska vara en Holländsk dressyrhingst.... :confused:
 
Sv: Zuidhorn???

Zuidhorn var den enda godkända hingsten i holland e.Le Val Blanc xx. Han vann sitt bruksprov, och ansågs vara en dubbeltalang. I sporten nådde han högst i dressyr, där han gick zz. Några kända avkommer är Cavex Twilight Girl, Damorkus, Illian, You can do It, Everglade en Fury.
Zuidhorn dog 2001, 20 år gammal.
 
Sv: Zuidhorn???

Min unghäst har också Zuidhorn som morfar, och hon är en väldigt trevlig och fin häst!:love:

DSCN2308.jpg


n531391217_710962_2904.jpg


2008-02-2719_19_0001e.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Zuidhorn???

SUPERTACK allihopa som svarat och gett oss lite mer kött på benen inför titten på åringen nästa helg!

:bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 300
Senast: Miiikaela_
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: IngelaH
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp