Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Anläggning Vad gör man då ett stall får/har dåligt rykte? Nu har det gått över 1,5 år sedan de som "förstörde" stallet flyttade, men ryktet hänger...
2
Svar
28
· Visningar
5 140
Senast: picia
·
Anläggning Om man ska stängsla in 19000 kvm mark med cirka 1,5 meter mellan varje stolpe: hur många stolpar behöver man då? Om en rulle elrep är...
Svar
15
· Visningar
2 045
Senast: svea
·
Anläggning om jag ska dra hela historien då... Det är såhär att vi bor på landet i ett hus som vi hyr några km bort hyr jag ett stall där jag...
Svar
9
· Visningar
1 585
Senast: bettysmatte
·
Anläggning Hej! jag är inte så bra på det här så jag vet inte om det kanske finns andra trådar om detta men tänkte att ni kanske vill hjälpa mig...
Svar
16
· Visningar
3 353
Senast: Fia79
·
E
Anläggning Jag har ett litet stall med mina hästar och några inakorderade. Jag har skrivna kontrakt, regler och rutiner som gås igenom när man...
2
Svar
20
· Visningar
3 030
Senast: Berin
·
Anläggning Vill ha era erfarenheter av den. Har tänkt byta lampa till min paddock. Har haft en vanlig 500 w stålkastare och det funkar jättebra...
Svar
14
· Visningar
9 185
Senast: Scata
·
Anläggning ja som frågan lyder....vad kostar det att gjuta en Gödselplatta? hur görs den vilka mått skall den ha? och vilka alternativ finns det...
2 3
Svar
40
· Visningar
28 402
Senast: kvandi
·
Anläggning Vi har en som jag vet stjäler en himla massa hösilage och gud vet annat på kvällarna. Jag är väldigt mån om att få slut på detta nu...
Svar
9
· Visningar
1 937
Senast: Jeeves
·
T
Anläggning Undrar helt enkelt vad man ska använda för grus till grusbädden i uteboxarna som vi nu ska sätta upp??:)
Svar
18
· Visningar
7 226
Senast: Armani__
·
Anläggning Vi ska bygga en shettisbox till lilleman. Hur höga väggar har ni? Jag vill att han ska kunna stå och titta ut. Nu står han i en vanlig...
2
Svar
23
· Visningar
2 902
Senast: vippan
·
J
Anläggning Svårt o veta vart jag ska lägga den här tråden. Flytta den gärna om det finns bättre ställe att ha den på :) Imorgon ska jag flytta...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: _Jezzie_
·
Anläggning Jag har ett batteridrivet elaggregat av ett känt märke som förra året slutade att fungera och luktade bränt... Hm... har ingen garanti...
Svar
4
· Visningar
2 370
Senast: vippan
·
Anläggning Vi ska bygga nytt stall, med plats för 6 hästar. Pratade idag med det lokala miljökontoret som sa att om vi ska ha spolspilta så måste...
Svar
13
· Visningar
9 527
Senast: NilaD
·
J
Anläggning Hej, Hoppas jag lagt tråden rätt? I mitt stall, så har jag massor av små, smala, mörkbruna MASKAR :eek: och dom är så äckliga (just...
Svar
6
· Visningar
2 781
Senast: jezzibell
·
Anläggning Hur mycket tror ni att det kostar att bygga ett uppvärmt, väl isolerat ridhus? Tänk lagom storlek att ha på egen gård, för att endast...
2
Svar
20
· Visningar
3 903
Senast: Snudd
·
Anläggning Jag ska grusa upp en del i vinterhagen och utanför stallet. För att gruset ska ligga kvar har jag letat efter markduk till bra pris. Nu...
2
Svar
30
· Visningar
26 328
Senast: bigganl
·
Anläggning Jag tycker det verkar som om det blir allt vanligare med nattbelysning i stall. Jag förstår inte varför? Kan någon förklara?
2 3
Svar
50
· Visningar
9 963
Senast: Lazio
·
S
Anläggning Hejsan. Vi har en loge vi ska dela av, halva denna ska användas som ligghall till häst. Vi vet villka mått vi ska ha MEN, jag vet inte...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: Yrja
·
B
Anläggning Vill så gärna kunna duscha av hästen med annat än iskallt vatten utomhus. Vi har ingen golvbrunn i stallet och dessoutom är jag rädd att...
Svar
15
· Visningar
3 482
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu börjar mitt stall bli klart och frågan om målning har blivit aktuell. Stallet är ett litet stall av "utebox-typ" med två isolerade...
Svar
5
· Visningar
6 981
Senast: anni0301
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp