Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Anläggning Hej Nu är det dags att bygga nya boxar, har inte riktigt bestämt mig ännu hur många det ska vara, men minst 2 st och som mest 10 st...
Svar
2
· Visningar
1 722
Senast: Masse
·
V
Anläggning Jag skulle vilja se bilder på era stall,ni som har svart och vitt. Så släng in lite bilder:)
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: villiros
·
Anläggning Jag håller på att projektera för ett inackorderingsstall och har därför flöjt en del trådar på detta forum med stort intresse. Just...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 852
Senast: Invinciblestables
·
Anläggning Vad har ni för underlag i era ligghallar? Varför? Vi har just nu halm, det är lätt att få tag på för oss och billigt. En jättebal...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: mumin
·
Anläggning Har sökt i äldre trådar utan att finna svaret på det jag undrar över. Jag har en vinterhage på ca 1,5 hektar, och en sommarhage på ca 2...
Svar
4
· Visningar
3 745
Senast: trofé
·
Anläggning Har sökt runt bland de olika stakettrådarna som finns här på forumet men söker nu information om hur man bygger dessa. Jag skulle vilja...
Svar
4
· Visningar
2 450
Senast: Centaur
·
Anläggning Hoppas att ni orkar svara i tråden trots att vi malt detta ett par gånger. Hur stor gödselplatta har ni? Hur många hästar har ni...
Svar
12
· Visningar
2 748
Senast: Mli
·
Anläggning OBS DETTA ÄR EJ EN ANNONS! Ska ta hem foderhästen på bete från och med typ maj till september. Har bete men vet ej hur stort det...
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: jassica
·
S
Anläggning Hej! Jag undrar lite över det här med armering i stallgolv. Vissa som jag pratat med anser att det är jätteviktigt att jorda...
Svar
11
· Visningar
10 083
Senast: ang
·
Anläggning Jag har blivit erbjuden att hyra ett helt stall med fem boxplatser, spolsptilta, sadelkammare, utrymmen för foder och en GIGANTIDK...
2
Svar
34
· Visningar
3 428
Senast: weasel_
·
Anläggning En grej som jag tycker är lite intressant är hur andra i världen ser på vår hästhantering och anläggningar. Vad tror ni? Har ni hört...
2
Svar
29
· Visningar
3 805
Senast: Sorbe
·
P
Anläggning Vi har precis hittat ett litet stall att hyra men det behöver fixas och målas lite. Jag skulle därför vilja ha tips på vilken sorts färg...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: Energi
·
L
Anläggning Har haft en kille ute från byggfirman för jag funderar på att renovera stallet. Stora problemet i nuvarande stall är att takhöjden bara...
Svar
9
· Visningar
1 696
Senast: Cyllene
·
Anläggning Funderar i väldigt många banor just nu och det finns både plan A, B och C:D En av dem är att ha mina 2 ston på lösdrift nästa vinter...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Waern
·
L
Anläggning Har funderingar på att fixa till stallet lite i sommar men egentligen är taket ca 10 cm för lågt för den stora hästen. Inspektörerna...
Svar
11
· Visningar
3 862
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vad är minsta storlek (kg) man behöver på tvättmaskin typ Wascator för att tvätta vintertäcken, ett i taget?
Svar
3
· Visningar
1 860
Senast: KLNF
·
Anläggning Hur ofta och på vilket sätt sköts ridhuset där du rider? På ett ungefär hur många ryttare utnyttjar ridhuset per dag? Vilket...
Svar
6
· Visningar
1 917
Senast: Ancor
·
Anläggning Jag är nu inne på att mura mellanväggar i nya stallet, och försöker hitta någon firma som säljer lösa galler och fronter. Dom flesta...
2
Svar
29
· Visningar
4 317
Senast: n33Lu
·
Anläggning Jag ska snart ta hem mina två herrar: 9mån och 4år. Vi har för tillfället bara lösdrift att tillgå (nyköpt gård med renoveringsbehov...
2
Svar
25
· Visningar
3 105
Senast: Sar
·
E
Anläggning Har ett kallstall som nu när det är minusgrader ute även håller minusgrader inomhus (delvis pga gläntande fönster för frisk...
Svar
17
· Visningar
4 729
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp