Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur får man lite stil på hästen även om man rider med långa tyglar? Jag rider min enbart på långa tyglar och sidepull, vi har alltid...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: mian1
·
F
Träning En sak som jag länge undrat över är varför folk gapar, skriker och slår på sina hingstar när de börjar "brumma" efter ston?! Och varför...
2
Svar
34
· Visningar
3 363
Träning Jag håller på att lära min häst att lasta då jag har väldiga problem med det. Hon får nu äta sitt kraft foder i trailern. Men när jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 832
Senast: RebeckaKihlberg
·
Träning Skulle vilja ha några tips/ råd på vad jag ska göra med min nya häst. Jag har haft honom o ca 4 veckor nu och han är snäll och...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Gabriol
·
Träning Nu skulle jag vilja ha ett gott råd av er. I år har jag fått ett fint hingsföl (travare) som jag hoppas väldigt mycket på. Anser ni att...
Svar
11
· Visningar
1 688
Senast: Grana
·
N
Träning jag importerade en häst från spanien förra året. när jag prov red honom där nere var han jätte bra lugn och stabil, när jag fick hem...
Svar
16
· Visningar
4 943
D
Träning Har kämpat med att försöka lyfta bak på min lilla tjej som nu är 1½, men det går inte! Vet inte vad jag ska göra! Måste ha tips! Lugnt...
Svar
4
· Visningar
1 554
Senast: Nyfiken
·
T
Träning Sommar-\"bete\"? Hej! Just jag har ju inte mina hästar på bete på sommaren, även fast dom går ute dygnet runt rider jag som vanligt...
Svar
4
· Visningar
1 367
Senast: sante
·
A
Träning vad har ni för framtida plner för dom? sattsar ni på 3års eller har, ska på premierig? vill höra mig för hur andra beter sig med sina...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: KESO
·
L
Träning \"NH-inspirerande\" praktik!! Hej alla!! Jag går nu och läser på ett naturbruksgymnasium, komvux utbilddning hästskötsel. Har börjat nu...
Svar
1
· Visningar
1 246
Senast: angelaL
·
Träning Min treåring har börjat med något väldigt jobbigt. När han ska longeras går han utmärkt på linan, men när han ska göra halt och jag ska...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: Asa_S
·
Träning Jag har nyligen köpt en ny ponny som sällskap åt min 2-åriga hingst.(och till mig att köra med :D ) Ponnyn är jämngammal och även han...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: Boll
·
B
Träning Sadeltvång & allmänt obehag Jag undrar lite över sadeltvång. Finns det någon som har ett eller flera bra tips vad man kan göra för att...
2
Svar
21
· Visningar
4 700
Senast: caballus
·
J
Träning hur lär man dom det?? :confused: :confused: :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: Korven
·
Träning "lösträningsinhängnad", vilket föredrar ni? Varför?
Svar
13
· Visningar
1 624
Senast: angelaL
·
Träning våra två unghingstar [åringar] har varit på hingstbete hela sommaren och det är snart dags att ta hem dem. men det är lite problem. den...
2
Svar
27
· Visningar
2 837
Senast: Nafayette
·
E
Träning Läste kakans tråd och lite frågor poppade upp. En av våra hästar är väldigt "trampig" av sig. Kan bara inte stå stilla. Måste kolla in...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: suisyola
·
B
Träning Ville bara avlägga en liten rapport vad som hände när jag fick för mig att släppa ihop min mini shettis med min valack som är D-ponny...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: Bim
·
S
Träning när jag försöker longera min häst så vänder hon alltid in mot mig, jag försöker då mota ut henne med piskan och visa vägen med handen...
Svar
10
· Visningar
5 523
Senast: Frågetecken
·
Träning Är det någon som ska på Leslie Desmonds clinic i Ripa den 6-7 aug.? Någon som har sett nån av hennes clinics? Är hon duktig? :bump:
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp