Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning jag är medryttare på en häst som inte andas när hon travar och galopperar. hon håller andan, och andas bara typ små andetag. och sen...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: yennork
·
B
Träning Förra måndagen fick jag hem min efterlängtade pålle. Allt har gått jättebra och jag trivs verkligen med honom. Han är ett fullblod och...
2
Svar
33
· Visningar
2 886
Senast: stally
·
F
Ridning hade uppvisning i barockkur i helgen i Linköping när jag var där och tävlade fälttävlan. Någon som vet vem det är??
Svar
14
· Visningar
7 551
Senast: Darbhanga
·
Träning Det är alltid kul att hitta nya roliga och nyttiga länkar, så jag tänkte att vi kanske skulle utbyta lite favvosidor mellan varandra :)
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Träning Om en häst fått stå i en transport i flera timmar, 5-7 timmar, hur ska man då göra när den lastas ur? Ska man gå med den för att den...
Svar
14
· Visningar
2 920
Senast: neywaz
·
A
Träning Jag har ett stoort problem med min ponny, han är livrädd för broar. Jag kan sitta och driva, driva, driva i timmar utan att han ens...
Svar
17
· Visningar
2 749
Senast: Haukur
·
Z
Ridning av Charles de Kunffy. Första uppgåvan är från 1936, jag har fått tag på en från 70-talet. Någon som har hört om den eller läst den? Jag...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: tuaphua
·
H
Träning Viva la NH! Tänkte följa Dreamers exempel och se om jag kan skapa lite intressanta diskutioner. Finns ett problem som jag har lite...
Svar
10
· Visningar
1 788
Senast: Pelle_P
·
Träning Jag har en i övrigt underbart lätthanterad häst men EN sak går jag bet på. Sprayflaskan. Hon blir totalt panikslagen så fort jag sprayar...
2
Svar
28
· Visningar
2 177
Senast: Giraff
·
C
Träning Sant att detta forum är döende. Vart tog alla entusiaster vägen? Bortjagade av alla anti-NH? (Det var här fast på stallet.com jag...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 917
Senast: älgen
·
Träning våra två unghingstar [åringar] har varit på hingstbete hela sommaren och det är snart dags att ta hem dem. men det är lite problem. den...
2
Svar
27
· Visningar
2 837
Senast: Nafayette
·
Träning Precis som överallt annars i världen finns det människor som ser alla tillfällen till att tjäna pengar. De ger dyra kurser utan att...
2
Svar
26
· Visningar
4 472
Senast: Antti
·
F
Träning Vilka metoder är eller är inte OK i samband med uppfostring/ridning eller vad det nu kan vara av hästar? Eftersom det råder delade...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 346
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Mitt lilla tvååriga sto longerar jag i kapson, hon lyssnar till röstkommandon. Jag leder och hanterar och sköter. Har ännu ej haft på...
Svar
17
· Visningar
2 023
Senast: ProffeLoff
·
L
Träning Jag vet att många tycker att det är bra med Nh. Och det är det säkert om man har en person som kan utöva det ordentligt. en jag känner...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 022
Senast: Sammet
·
H
Träning ville bara börja med att Åsikter om Monty Roberts -tråden är väldigt intressant. detta med NH är väldigt intressant att diskutera, fast...
2
Svar
22
· Visningar
3 960
Senast: Magella
·
Träning Har skrivit en tråd om en ridolycka på Seniorsidan. Denna hände igår kväll. Min fråga till er är: Rider ni utan hjälm? Har ni skadat er...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 631
Senast: vectra
·
B
Träning hur utrustar ni hästen vid longering? vilken inspänning tycker ni påverkar hästen bäst ?? hur ofta longerar ni? varför? hur länge?
2
Svar
32
· Visningar
6 369
Senast: knyttet
·
Ridning Kan vi kanske komma fram till något vi alla är överens om? Jag gör ett försök. När hästen är samlad och rakriktad har den...
2
Svar
22
· Visningar
3 062
Senast: NobleArt
·
Träning Jag håller på o lära min häst lite saker, så som vacker tass. Det funkar bra och nu vill jag lära henne ännu mer! Men jag vet inte...
Svar
11
· Visningar
2 010

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp