Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hur lång tid dröjer det ungefär för en häst att ställa om sig till nya rutiner?? Har fått hem ett sto nu som är lite nervös av sig. Vet...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Lavinia
·
B
Hästhantering Hejsan! Jag har just läst Dansa med hästar, som jag skickade efter för någon månad sedan, och har verkligen fastnat för Hempfling och...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: moli
·
Hästhantering Ryktar ni hästen om den är svettig?
Svar
13
· Visningar
2 147
Senast: hermulen
·
S
Hästhantering Vill ha tips på hur ni lasttränar era hästar.
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Deimion
·
P
Hästhantering Det här ämnet har säkert dykt upp på flertalet trådar, men jag skulle verkligen behöva lite kloka råd från andra hästmänniskor, så jag...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: åke
·
B
Hästhantering Jag har en halvblods valack som inte har någon som hellst ordning i boxen. Kiss och bajs överallt. Ibland bajsar han även i krubban. Han...
Svar
17
· Visningar
1 864
Senast: Brixen
·
Hästhantering Jag har just köpt en ny häst, en valack som är 4 år och som är tydligt undergiven mot de andra hästarna. Han håller sig på bra avstånd...
Svar
15
· Visningar
4 653
Senast: Amk
·
S
Hästhantering Skrev i denna tråd om min unghäst som börjat med en del olater...till exempel att stegra sig när hon inte vill gå fram. (Tack Axel för...
Svar
18
· Visningar
1 481
Senast: axel
·
K
Hästhantering Jag har haft min häst 1 månad ungefär, en 15 -årig arabvallack. Han är tyvärr väldigt jobbig vid hanteringen. Han står inte stilla i...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: karadji
·
Hästhantering var till stallet redan kl 9 idag, och hade därför bett personalen att lämna in min häst. vilket hon var. pyssla på med henne, red...
2
Svar
30
· Visningar
3 544
Senast: Russinet
·
N
Hästhantering Jag har köpt en häst som sällskapshäst då hon är väldigt svår att komma upp på enligt förra ägaren. Står inte still, och stegrar...
2
Svar
39
· Visningar
3 551
Senast: lothlorien
·
Hästhantering Ni som är så anti belöningar o tror att det är fel-titta på bilden...
2
Svar
20
· Visningar
2 308
Senast: boella
·
Hästhantering Vet ej om denna tråd ligger rätt? Jag undrar huruvida det går att ha ett åringsföl (född maj 08) ihop med ston. Är han kapabel till att...
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: Mauthoria
·
I
Hästhantering Har fått höra att man absolut inte ska transportera hästen i tyrelenegrimma, då dessa ej går sönder vid en ev olycka? Att lädergrimma...
2
Svar
28
· Visningar
3 509
Hästhantering Mitt intresse för NH är ganska nytt och jag undrar egentligen var i den här djungeln man ska börja? Det finns ju en uppsjö av metoder...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Toria
·
Hästhantering Jag har sett många som kör hästar på stora motorvägar med öppen lucka på transporten. Vad anser ni om detta? Jag tycker att det är...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
13 535
Senast: axel
·
N
Hästhantering Hej! Är rätt ny inom hästvärlden (endast 1½år på ridskola) men har nu fått tillgång till att rida/träna privatägd häst. Tänkte testa...
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: lundborg
·
C
Hästhantering Hej! Någon som har något tipps på hur man kan förhindra att valacker bestiger ston? Jag står i ett stall med 4 valacker (11, 18, 15 och...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Vår annras snälla men lite buffliga ponny har under en tid blivit mer och mer tjurig i boxen och vid hantering på stallgången. Sedan en...
Svar
5
· Visningar
1 458
Senast: Elin5
·
P
Hästhantering Nu sitter jag här och lipar. Igen. Och inte vet jag varför. Visst, den utlösande faktorn vet jag ju, men inte vad som orsakar...
Svar
16
· Visningar
1 804
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jaktgolden eller jaktlabrador?
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp