Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Ja d ekommer nog gå jättebra :)

Sämre går de för mig, fiskade hela förmiddan eftersom de är tradition såhär på långfredan.
Kom hem o skulle ut o rida på Calle i de underbara vädret.
Gick ner till hagen o han vägrade följa med mig in.. stod totalt fastvuxen i marken o så började han vifta med vä bak.
Ehh .. jaha ?!?!?!

Kollade lite närmare o då har han på nå märkligt vis vridit skon, så den är helt loss på insidan men sitter i alla 4 söm på itsidan trots att skon åkt bakåt. Skitknepigt.
Hur som så vägrade han stödja på benet så jag fick gå upp till stallet o hämta hovtången för o lossa skon i hagen, mned lera upp till knäna typ :angel:
De gick som väntat väldigt dåligt så jag lämnade honom i hagen o gick in o hämtade pappa som hjälpte mej av med skon.
DÅ blev han gladare o följde mej snäll tupp till stallet för o duscha fötterna.
En aning öm men verkade inte så bekymrad.

Efter en grundligare undersökning där jag var rädd att sömmarna på utsidan skulle ha trycka på nå vis i vridmomentet visade de sig att de största bekymret var att tåkappan gått in i sulan :S
Han är öm nä rman pillar där men jag kan inte säga om de är hål hela vägen in eller inte... inge blod iaf.
Veterinären är på väg, han skulle bara såga klart virket han höll på med :p
Tur att man har veterinär i familjen.
 
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Usch vad jobbigt! :eek:

Idag har här premiärridits! Fick låna en sadel som passade honom rätt bra och var ju tvungen att rida en liten stund. Longerade 10 minuter först och han var jättesnäll! :D Ser verkligen fram emot att komma igång på riktigt med honom! Lite bilder... :)
Min sits är under all kritik, jag vet. :crazy: Jobbar på det! Rider i mjukisbyxor också, hmm. Inte snyggast kanske. Men pålle var duktig!




 
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Nämen vad trist med skon. Hoppas att ömheten går över fort på din snälla tupp.:D



Ella skötte sig ganska exemplariskt igår, trots avsaknad av hjälpmedel. Eller om man nu får kalla stallkompisen Hennessy för hjälpmedel så hade vi det. Ella dummade sig i en sväng, reste sig när jag försökte peta tillbaka innerbogen, hon ville gå och glo på några cementrör istället. Då blev tant Kajsa riktigt förbannad och sen gick Ella som en klocka resten av turen. Hon är allt en liten skitunge, en bratz har vi kommit fram till. Hon lever rövare med de andra hästarna men någon ledarhäst upplever vi henne inte vara. De andra stona tar hennes skitungefasoner med jämnmod.
Och så är det trevligt att galoppera bakom någon, Hennessys ägare rider lite långsammaren än vad jag gör och det är kul att se att Ella kan hålla ett vettigt tempo även i galopp.:grin: Det blev lite jobbigt för henne i slutet så vi fick öka på farten lite. Och så är det nyttigt för mig att tvingas hålla avstånd, Hennessy är väldigt lätt i baken.:angel:

Nej, om man ska ta och åka till jobbet tro. Heeeela påsken innebär jobb. Och latmansdagar för lilla Bratz.

Och så har jag fått ännu fler guppyyngel inatt.:banana: OT, jag vet.:D Men jag är såååå stolt över dem.


Ha nu en glad påsk allihopa och ät inte för mycket godis så ni spricker!
 
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jaja, den sitsen kommer när ni lärt känna varandra. Och så vill vi ju ha film. Men då måste man ha ridbyxor och matchande färger.:D Benlindor, schabrak, you name it. (För det brukar ju jag ha...:angel: )
 
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

:eek:...säg inte sådär! Kommer ju inte våga lägga ut någon bild framöver på oss i så fall...Hur sjutton ska jag kunna matcha min utstyrsel med frökens illgröna pad???????????????

Igår hade jag en intressant resa i skogen. Vi är inne i en period där "stenar" är bland det mest otäcka man kan se. Blir genast intressant när man galopperar för att tro att man ska få en rak och taktmässig galopp är TJI! Gick bra när vi var på en sandig väg, mjuk som attan och som går upp/ner/höger/vänster...då hade hon fullt sjå att hålla ordning på sig själv. Men sen...vojne vojne!!! Het är hon också...dock inte när jag hämtar in henne eller leder ut henne i hagen igen, Nej då går hon med tunga steg, nästan så jag får dra henne fram:grin:...Men sadlad, då har hon energi för 3-4 hästar. Ett under att jag är med i sadeln hela rundan:crazy:...:angel:

Men stundom blir hon mjuk, följsam och är ett under av samarbetsvilja. Sista galoppsträckan gick spikrakt med fin takt och där gav jag mig. Sen fick hon skritta resten av vägen. Så i det stora hela är jag ju väldigt nöjd med fröken...och nej, hade inte matchande kläder/outfit :o
 
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Haha såhär i påsktider är de ju fiffigt att skriva fel o de blir snäll tupp istället för snällt upp :D

Iaf så har calle boxvila nu pga leran ute o hålet i hoven, har jodomslag o får gå på korta promenader.
han har ont min lille pärla o är uppgiven över att stå ensam i stallet.
På promenaderna räcker de med att gå på en liten liten sten så hoppar han på 3 ben några steg, men på vanligt plant underlag så är de inga problem för honom o gå så de är nog "bara" väldigt ömt precis där tåkappan gått in.
Får hoppas på de släpper rätt fort och att vi kan slå på en sko med sula i veckan.
 
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Hej!

Jag passar på att skriva här..

Ute är det vår och jättefint väder, pållans foderreaktion i bakbenen har gått tillbaka helt och matte hade tänkt tömköra och rida mysturer hela helgen, men har istället åkt på sambon öroninflammation och legat med feber sen onsdag kväll. Medryttaren på landet, fd hästskötaren jobbar så stackars häst har stått i hagen och glott... Idag var första dagen jag lyckades ta mej dit och stackaren stog vid grinden och såg dom andra löshoppa på volten. Pussas ville hon iaf.. Snart får det vända här- jag vill rida nu!!

/ Lavinia, ont i örat, ont i halsen och allmänt överhettad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 400
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 147
Senast: yamyam
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 982
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp