Bukefalos 28 år!

1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Xazo

Trådstartare
Tös går runt och pillar i snippan hela dagarna om hon får. Det är bara en body som kan sätta stopp. När jag byter blöja så är hon där direkt och hon är ute efter "knappen" då ligger hon där och myser.
Är vi ensamma om detta?
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Alla barn börjar upptäcka sig själva, men olika i vilken ålder. Du har säkert sett pojkar som går och drar i snoppen så fort de kommer åt.

Tyvärr anses det ofta som ett "fel" när flickor upptäcker sin kropp medan pojkars dragande ses som gulligt...:(
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Mina barn (pojke och flicka) är snart 2 år och båda pillar, drar och undersöker när vi byter blöja. Jag kan inte påstå att dottern letar speciellt efter klitoris. Men båda fnittrar glatt, det killar ju. :)

Jag gör inte så stor affär av det och vi har alltid pratat naturligt om vad det är dom har mellan benen och de får torka själv osv. Dottern brukar säga: Hugo snopp, Alice ingen snopp. :love:

/Timsetim
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Absolut INTE gulligt att varken killar eller tjejer pillar så.. men fullt naturligt. Men att pojkar gör så, gulligt.. NEJ.
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Det är som sagt helt naturligt att upptäcka kroppen, det är ungefär som att hitta sina händer, fötter osv och det är viktigt för barns utveckling. Avdramatisera och gör ingen "sak" av det så kommer hon att hitta andra saker oxå vart eftersom.
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Helt naturligt och normalt. Vilket var vad jag sa till mina barn också - plus att det finns en del vuxna som blir generade, och för deras skull kan man hellre göra det när man är själv.
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Dottern gör så och har gjort ett bra tag... pillar både fram å bak....

kommer att tänka på min lillebror som kröp omkring naken och upptäckte att "aha det är nått som dinglar där".. han satte sig och slet i pillen allt han kunde och jag och mamma tittade på varandra "AJ"... kan inte va så skönt att dra i snoppiluringen allt man kan :rofl: (1989 var detta :rofl: )
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Vår son (snart två) drar i snoppen ibland så man tror den ska lossna! Jag brukar spontant säga "akta snoppen", men då drar han så den blir tredubbelt så lång och bara skrattar.
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Det är helt normalt, jag sa till mina barn att man gör det när man är ensam inte när andra är runt omkring eller när man sitter och äter, precis som man går på toa själv eller pillar sig i näsan när man är ensam:p

Observera att man aldrig ska förbjuda!!! Eller säga usch.
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Det är ett första steg till att upptäcka funktionen.
Om man lämnar det ifred så blir barnen lättare torra än om man bråkar på det och försöker att hindra barnen.

För hur skall de lära sig det där med hur kiss och bajs fungerar om de inte får undersöka saken?
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

min son 2 1/2 frågar mycket o utforskar sig själv, han har koll på att pappa har snopp o att han har snopp o mamma har inte snopp, men inte mer..
Häromdagen frågade han sin pappa-(drar sig i snoppen) det här är snoppen, (drar i pungen) pappa, är det här bajset..??:rofl:
Min sambo bet sig i underläppen o svarade -nej, det är pungen, sen va det inge mer med det.
Gör det inte konstigt, för det är det inte. Nån skrev det innan att man kan säga att man pillar när man e själv. Men dom ska inte skämmas för att fråga, tycker jag!;)
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Häromdagen frågade han sin pappa-(drar sig i snoppen) det här är snoppen, (drar i pungen) pappa, är det här bajset..?

Min fyraåriga son sa förra veckan, när han klädde av sig för bad, "titta mamma, jag har en snoppkula här!" medan han klämde på pungen för glatta livet :D . "Ja, du har två sådana" sa jag då. Då undersökte han ett bra tag och sa sen "näää...jag tror inte på dig!" :D
Han är också exhibitionist min son. Varje gång det kommer folk hit (någon från familjen som min bror eller sambons föräldrar inte fullt främmande människor alltså) så frågar sonen glatt ifall någon vill se hans "rövhål" (ord han lärt sig på dagis) :cool::crazy: och även fast ingen vill se så brukar man få en show :crazy: :eek: :o:
Men men... det växer väl bort så småningom...
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

Absolut inte ensam, min son på 5 månader har upptäckt snoppen och ser riktigt förvånad och nyfiken ut när han får tag i den. Honom kan man ju inte säga till utan det är helt naturligt, när han blir större kommer vi (försöka) få honom att förstå att man inte pillar när man är bland folk. Samma sak om vi kommer få en dotter i framtiden.

Min kamrat som jobbar extra som dagbarnvårdare var på en föreläsning i veckan där en barn *nånting* förklarade att redan när barnen är riktigt riktigt små kan de få orgasm och hon sa även att spädbarnspojkar kan få utlösning.
 
Sv: 1,5 år gammal dotter som pillar på sig själv...

När min två åring var lite yngre brukade hon skreva och visa snippan och pilla lite i tid och otid - hade faktiskt glömt det. Men vi gjorde inte så stor sak av det och nu har hon iaf slutat.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 204
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 770
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 552
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 356
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp