Bukefalos 28 år!

1-årsplan, 5-årsplan?

Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

1 år

- Ta mig igenom alla motgångar det pga sjukdom bjuder på
- Hoppas på att bli gravid

5 år

- Få huset mer färdigt
- Ha minst ett barn (gärna två)
- Gift med fästmannen
- Ha mer betalt i jobbet alt. ha bytt arbetsplats för det

Om ett år är jag 31 och om fem år 36.
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

kl
1 år
-Överleva
-Ha mindre trötthet

5 år
-Klarat av utbildningen
-Flyttat till något bättre
-Ha ett jobb inom det jag är utbildad till.

Skittråkiga grejer men har redan barn och man:)
1 år= 24 5 år=28 år
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

om 1 år:
-Tagit examen, äntligen färdig landskapsarkitekt!
-Flyttat "hem" till Linköping, bor i billig men trevlig lägenhet någonstans i stan
-Jobbar med det jag vill göra
-Börjat rida igen (men ingen egen häst)

om 5 år:
- köpt hus, (gärna med stor trädgård så att vi får plats med alla träd :p )
- är gärna gift med sambon
- har (minst) ett barn
- vore ju trevligt om jag gjort klart min första utbildning också, den har legat vilande i 5 år snart... :angel:

Om 1 år är jag 29, och om 5 år är jag följaktligen 33 :)
Lägger till att jag gärna vill kunna springa milen om ett år. Vill också gärna kunna säga att jag kan ta mig nerför en skidbacke på hjälpligt vis, ha hunnit med någon solsemester och har förhoppningsvis en hyfsad buffert på banken.
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

Om ett år (ska då fylla 29 år)

-Flyttat till Sverige
-Köpt villa/gård, eller letar aktivt
-Har ett fast arbete
-Läser mina sista poäng för att kunna plocka ut en magistexamen i historia
-Skrivit godkänt tyskt språkprov på avancerad nivå

Om fem år:
-har en doktorandtjänst inom historia eller arbetar som gymnasielärare i historia och geografi
- är gift
- har ett eller två barn
- lärt mig skaplig italienska

Och någon gång i framtiden hoppas jag att driver en loppis/antikivitetsaffär samt äger ett "chalet" i Aostadalen.
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

1-år: Börjat gymnasiet och förhoppningsvis hamnat på den linje jag önskar. :)
5-år: Har gått ut gymnasiet och måste fatta beslutet om jag ska plugga vidare eller börja söka jobb. Flytta till lägenhet.
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

Om ett år har jag:
- gått klart min utbildning och fått den trainee-tjänst jag ska på intervju för om någon vecka.
- flyttat till Halmstad.
- sprungit milen i kuperad terräng på max 60 min.
- gått ner till min målvikt.

Om fem år har jag:
- läst kurser i webbdesign
- träffat den där karln jag bara inte kan vara utan.
- flyttat ihop med densamme i Sthlmsområdet.
- fått en fast anställning inom mitt utbildningsområde.
- fortsatt träna!

woop woop!
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

Om 1 år (22 år)
Sitter jag förmodligen här, i samma soffa, och gnäller på hur jobbigt och tråkigt det är att plugga.
Jag gnäller förmodligen fortfarande på hur lite tid jag har och hur stressat och jobbigt det är.

Om 5 år (26 år)
Nu har jag tagit min masterexamen sedan 1,5 år och jobbar förhoppningsvis med något roligt!
Har jag betydligt mer tid till mina hästar och tävlat lite med dem :)
Har vi renoverat lägenheten klart.

Jag har inte så mycket planer.. ;)
 
Hur har det gått för er? Drygt en månad kvar tills ettårsplanen bör vara uppfylld ;).

Mina ettårsmål:
-Tagit examen, äntligen färdig landskapsarkitekt!
-Flyttat "hem" till Linköping, bor i billig men trevlig lägenhet någonstans i stan
-Jobbar med det jag vill göra
-Börjat rida igen (men ingen egen häst)


Lägger till att jag gärna vill:
- kunna springa milen om ett år.
- kunna ta mig nerför en skidbacke på hjälpligt vis,
-har hunnit med någon solsemester
-förhoppningsvis har en hyfsad buffert på banken.

Känns som ett ganska bra resultat! Hade helt glömt av de här målen men året har ändå fallit väl ut, ganska precis som jag önskade mig. Examen, tillsvidareanställning, Linköpingsflytt, medryttarhäst, skidresa och sparpengar!
Har förvisso inte sprungit ett steg sedan i maj (men då var jag på hyfsat god väg :p ), sen kom exjobb och jobbtrötthet i vägen för både motion och solsemestrar. Hoppas på ett lite lugnare 2015!

Tillägg: jag har ju förvisso en månad kvar, men ändrar isåfall springmålet till att jag ska ha börjat springa igen :p Solsemestern får vänta.
 
Hur har det gått för er? Drygt en månad kvar tills ettårsplanen bör vara uppfylld ;).

Mina mål var att ta mig igenom förra året trots sjukdom, vilket jag gjort. Dock innebar sjukdom i det här fallet att jag får fortsätta resten av mitt liv utan min älskade pappa :(

Gravid är jag inte än, men planen är att sluta med p-piller nästa vecka...

Dock har jag redan gjort slag i saken med mitt sista mål för 5-års perioden. Har bytt jobb och på så vis fått upp min lön :D
 
1 års plan
*Bli godkänd i alla kurser som jag läser nu, matte 2b & engelska 6, Svenska, 30p. (typ..)
*Påbörjat en utbildning alt. det som är mest troligt är att jag läser kurser i två terminer till. Förhoppningen är att läsa Engelska, 30p, någon form av handledning/ pedagogik för vuxna samt biologi. (Påbörjat en 3-årig utbildning, check)
*Kusen inriden och åkt iväg på iaf en kurs. (Check)
*Hunnit med England, Irland och Skottland. (Blev England två gånger åtminstone och Tyskland)
*Fått ihop en början på den buffert jag reste upp förra året. ;) (CHECK!)
*En lång weekend i Barcelona! (Check, den var efterlängtad)
*Om pengar kan undvaras så en klickerkurs för mig. (Fick tyvärr inte ut så mycket av den)
*Hållit igång hela året med träningen. (Check)
*Andra kusen ska vara gymnastiserad för hela slanten och hålla. (Tyvärr inte, han är pensionerad numer)

5 års plan Lite svårare, är inte van vid att tänka så långt framåt.. :p
*Gått min 3 åriga utbildning
*Läst en hel del bilogi, och förhoppningsvis inr. på djur.
*Bor utomlands, eller har precis flyttat hem efter att ha bott i Australien (helst) eller England 1- 2år.
*Hunnit med att rida ännu mer och haft fler hästar i mina ägor.
*Fått tag/ börjat hitta bra ston till mitt kommande avelsprogram.
*Köpt hund!
*Vart ett par vändor till USA.
*Afrika, safari och vandrat i något naturreservat.

Hade vart kul att göra en för det kommande året!
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

Om 1 år ska jag ha börjat på min utbildning och göra bra ifrån mig, ha flyttat, fortsätta lära mig på jobbet och ha kvar min chefstjänst.

Om 5 år ska jag vara färdigutbildad, ha flyttat till Köpenhamn, fått en chefspost med ännu fler anställda under mig än idag och tjäna MINST 50 000 DKK/månad.

Oj vad intressant att läsa.
Jag gick in i väggen. Insåg att min jobbsituation var ohållbar. Sa upp mig från min chefspost (jobbar kvar i samma företag som produktassistent 10-15 h/vecka). Sökte in till universitetet och trivs kalas just nu!

Flyttade gjorde jag iallafall :D
 
Vad duktiga ni har varit! :)

Jag lyckades bara med halva min lista :o

Ett år

*Är kvar på utbildningen, och har förhoppningsvis blivit säker på att jag har hamnat rätt.
Japp, i alla fall till 95% :)

*Har jag utvecklats och blivit mer självsäker både privat och professionellt.
Japp!

*Har jag skrivit färdigt en andra bok och om man får drömma lite fått den första utgiven.
Haha, eller nåt :p. Fick ehm något mer att göra än jag tänkte mig och är inte ens färdig med bok nr 1.

*Har jag fått tag på en dressyrsadel till hästen :cautious:.
Nä. Men är förhoppningsvis lite närmare nu än förra året, tror att jag vet vad jag vill ha nu och behöver bara få tid att prova och köpa nu.

Tycker också att det vore kul att göra en lista för kommande år, måste fundera lite mera bara! :)
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

1-årsplan:

- Läser tredje året på min utbildning
- Förlovad med sambon
- Tränar för halvmaraton

5-årsplan:

- Gift och förhoppningsvis gravid/har barn
- Köpt hus med sambon, antingen det vi bor i nu eller något annat
- Klar med min utbildning och jobbar med något relaterat till det

Det är väl ungefär så jag har tänkt :D Skulle gärna lägga till "häst" någonstans här, men får finna mig i att det kanske snarare får ingå i min 15-årsplan :rofl:

Kul att tråden puttades upp :D Hade helt glömt bort!

Läser tredje året gör jag ju och det går bra. Förlovade mig i somras med sambon. Halvmaraton får skjutas framåt i tiden litegrann eftersom hösten gick bort pga skada.
 
- Bostadsrätt (den byggs just nu).
- Försöka få sambon att fria (jag får inte...).
- Halvklassikern.
- Plugga vidare på juristprogrammet.
- Ta det där jävla körkortet.

Fan vad roligt att hitta den här! :D

Check på bostadsrätt, fick inte direkt sambon att fria men jag har blivit gift så jag får säga att den punkten också blev uppfylld, studierna går prima och körkortet har jag tagit. Har en knodd i magen (föds om tre månader) så jag är på god väg med femårsplanen också. :D

Halvklassikern gick åt fanders av alla möjliga anledningar, men jag kan leva med det. :p
 
Jag klarade min ettårsplan men allt utom bostaden på femårsplanen är helt körd  jag tog sabbatsår och utbildningen blev nedlagd under tiden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: movi
·
Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
253
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 658
Senast: AI62
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
893
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp