Bukefalos 28 år!

-10 kg, 3 månader?

Ni som tränar mycket, hur mycket gör det för förbränningen att bära tungt på promenader? Tungt som ca 15-20 kg när man väger 60. Bär ofta barnet på ryggen på hundpromenaderna och sist jag vägde honom vägde han drygt 18 kg med ytterkläder... Hur mycket bör man förbränna på en säg 5 km promenad i normalt tempo?
Personligen tror jag att det betyder ganska mycket, framförallt om du går i lite backig terräng. Jag bar min dotter i en BabyBjörn tills hon var en bra bit över året, och gick ganska långt - den julen gick jag NER i vikt fastän vi bodde i England då och åt allt vad det innebär av brittisk julmat.....

Jag hade också en tid då jag nästan varje dag tränade genom att gå uppför ett berg - längs en väg, alltså, men det var väldigt brant (inte bilväg) och det tog mig cirka 40 minuter att gå upp. Jag brukade ha en 7-liters vattendunk i ryggsäcken (!) för träningens skull; när jag nått toppen hällde jag ut vattnet för att inte belasta knäna på vägen nr. Det var fenomenal träning.
 
Kört på här i 10 dagar då, enbart räknat och hålla nere på kalorier, har snittat på ungefär 1350 kcal om dagen, vilket resulterat i -0,8 kg. Alltid något! Nu töar det för fullt så jag räknar med att vi kommer ut i skogen om iaf två veckor, då tar väll promenaderna lite mer också. Men det går iallafall neråt, även om jag börjar ge upp hoppet om att jag ska hinna få bort 10 kg till resan som hade varit helt fantastiskt, men kanske ett önsketänkande...Men 5 kg MÅSTE bort tills dess iallafall, annars blir jag riktigt besviken faktist! :cautious:

Har dock inte gett upp heeeeelt än då vi som sagt snart kommer ut i skogen och då blir det ju "jobbigare" med upp och ner, sandvägar och över stock och sten. Har även möjlighet att minska kcal enormt mycket genom att äta mat som innehåller mindre, tex kyckling/kalkon. Känns som dessa 10 dagar har fått varit en liten inkörningsperiod där jag fått lära mig massor om vad maten faktist innehåller och hur mycket, nu är det bara att fortsätta! :up:

Invägning om 2 veckor igen. :nailbiting:
 
Kämpa på! Bra jobbat så långt :)

Tack! Hade gärna sett ett kilo jämt, men men... Har som sagt inte rört mig mer än vanligt, tvärt om nästan då jag haft min långvecka på jobbet nu då jag i princip bor där. :meh: Men nu blir det flera dagars ledighet och finväder dessutom så nu blir det ordentliga långpromenader! :love:

Kommer fortsätta väga mig varannan vecka så målet är iaf ett kilo ner minst tills nästa gång. :)
 
Invägning i dag igen, vågen visade -2,2 kilo allt som allt. Alltså -1,4 kg på 2 veckor. Alltid nått. :bump:

Har definitivt vant mig med mindre portioner nu, tänk vad snabbt det går egentligen?! Var väldigt hungrig första veckan, typ hela tiden, men nu orkar jag knappt äta upp den lilla portionen jag tar. Nu blir jag PROPPMÄTT på hälften av vad jag blev när jag började. Kvällsmackorna är helt borta, har däremot börjat äta frukost! :up:

Äter ca kl 8-12-17 varje dag, kan skippa lunchen ibland om jag sover lite längre och äter frukost runt 10-tiden.

Det börjar märkas på vissa kläder redan och magen känns verkligen mindre. Det känns mer än vad som synns på vågen faktist.

I morgon är det 8 veckor kvar till resan, och absolut minsta målet är att ha gått ner 5 kilo tills dess, och det känns som om det kommer gå utan större svårigheter. 10 kg allt som allt ska ju bort, men allt över 5 kg tills dess får bli en bonus. :) Ska jag nå målet helt så är det ju 1 kg i veckan som ska bort, får se om jag kan lyckas. ;)
 
Har definitivt vant mig med mindre portioner nu, tänk vad snabbt det går egentligen?! Var väldigt hungrig första veckan, typ hela tiden, men nu orkar jag knappt äta upp den lilla portionen jag tar. Nu blir jag PROPPMÄTT på hälften av vad jag blev när jag började. Kvällsmackorna är helt borta, har däremot börjat äta frukost! :up:
Visst är det fånigt ;) Man äter mycket för att magen är uttänjd. Inte för att man egentligen behöver. :meh:

Hejar på!!
 
Visst är det fånigt ;) Man äter mycket för att magen är uttänjd. Inte för att man egentligen behöver. :meh:

Hejar på!!

Ja, så är det verkligen! Och som sagt, jag var sååååå hungrig första veckan! I går åt jag 4 små köttbullar, en normal potatis, och en matsked lingonsylt. Vart så mätt så jag fick lägga mig på soffan en stund. Hade det varit för 1 månad sen hade jag med lätthet ätit 3 potatisar, 8 köttbullar, och 5,6 matskedar lingonsylt. Utan problem. Sen hade jag ätit nån extra köttbulle direkt ur stekpannan fast jag dukat av... O_o

Sen 3 varma mackor med ost 4 timmar senare. Gärna sköljt ner det med en liter Cola...:cautious:

Jag har inte rört mig mer än normalt, endå har 2,2 kilo försvunnit av att bara hålla koll på hur många kalorier man stoppar i sig. Har inte gett upp nånting, utan äter samma mat som vanligt. Godis/chips är som sagt inget jag varit nån sucker för nånsin, så det har varit plättlätt att skippa helt. Jag är nästan lite lyrisk här! :bump:
 
Ja, så är det verkligen! Och som sagt, jag var sååååå hungrig första veckan! I går åt jag 4 små köttbullar, en normal potatis, och en matsked lingonsylt. Vart så mätt så jag fick lägga mig på soffan en stund. Hade det varit för 1 månad sen hade jag med lätthet ätit 3 potatisar, 8 köttbullar, och 5,6 matskedar lingonsylt. Utan problem. Sen hade jag ätit nån extra köttbulle direkt ur stekpannan fast jag dukat av... O_o

Sen 3 varma mackor med ost 4 timmar senare. Gärna sköljt ner det med en liter Cola...:cautious:

Jag har inte rört mig mer än normalt, endå har 2,2 kilo försvunnit av att bara hålla koll på hur många kalorier man stoppar i sig. Har inte gett upp nånting, utan äter samma mat som vanligt. Godis/chips är som sagt inget jag varit nån sucker för nånsin, så det har varit plättlätt att skippa helt. Jag är nästan lite lyrisk här! :bump:
En kvinna jag känner sa för en massa år sedan att det var så trist med McD för deras portioner var så små att hon aldrig blev mätt.... Själv hade jag magen i fyra hörn efter ett besök där.

Numera äter hon betydligt vettigare och är också normalviktig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp