Bukefalos 28 år!

Belethien

Trådstartare
Läste just en blocket-annons och såg ut såhär: :eek:

Människan vill sälja en tik av amstaff-korsning MED 7 valpar! Alltså, inte när valparna är levnadsklara utan hela bunten ska bort nu när dem är små för 30 000kr.



... :eek: Varför skaffar man valpar om man nu är ute och "reser över hela sverige"?? Visste man inte sådant här INNAN man parade?

Undrar om man får länka till annonsen?
 
Sv: !!!!

:eek:
Hittade annonsen..

Alltså. Det finns folk till allt. Man kan ju hoppas att de faktiskt blir sålda tillsammans med mamman, och hamnar hos någon bättre ägare..
 
Sv: !!!!

Jag undrar om detta verkligen, ur djurskydssynpunkt, kan vara tillåtet??

Det ringer en klocka om att man inte får flytta ungarna (och tiken?) mer än nödvändigt (=till veterinär) innan en viss ålder. Är dock inte säker och har inte kollat upp det nu.

Edit: Valparna menar jag alltså. Undrar om det gäller för alla djurslag...
 
Sv: !!!!

Inte helt ovanligt att omplaceringföreningar och hundstall får in hela valpkullar.
Många inser inte hur jobbigt, dyrt och sura grannarna kan bli av en valpkull av större modell.
 
Sv: !!!!

Jag blir inte förvånad av någonting på Blocket längre. Kollade lite förra veckan och bara på de första sidorna hittade jag blandraskullar mellan:

Rottweiler/bullmastiff + border collie
Rottweiler + border collie
Bullmastiff + hamiltonstövare
Amerikansk bulldog/amstaff + greyhound/pointer
Schipperke, rottweiler, lhasa apso(?!)

samt oreggade amstaffvalpar som såldes för 10 000(flera var redan sålda) för att de var blå...

I ingen av annonserna fanns några hälsouppgifter på föräldrarna, bara lovord om vilka trevliga familjehundar de var. I någon annons stod det att det var en olycka, i åtminstone en var det en upprepning av en tidigare gjord kombination.
 
Sv: !!!!

Jag blir aggro på de som skriver att pappan är röntgad och "fin" men mamman har inga hälsotester..

Jag har verkligen inget emot blandrasavel så länge det handlar om hälsotestade djur (i detta fall spelar det ingen roll, renras eller blandrasavel ska ha hälsotestade djur, annars är de lika korkade!!) men jag blir så less på att folk som tar blandrasvalpar aldrig hälsotestar. Det finns säkert ett antal som gör det men jag har inte sett en enda hittills och det är ju bara tråkigt. :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 474
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Är så sjukt trött på uppfödare som tror att de är de enda i hela världen som säljer bra hundar. Försöker köpa en vakthund av en speciell...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 618
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp