Bukefalos 28 år!

18 månaders vaccineringen??

Sv: 18 månaders vaccineringen??

Menar du vilken reaktion som kommit av vaccineringen?

Exakt en vecka efter vaccineringsdagen så fick vår dotter skyhög feber ( över 40 grader ) och så hög feber har hon aldrig någonsin haft. Efter några jobbiga dagar/nätter så var febern borta..
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Ja precis :D

Vi vaccinerade igår och han har feber redan idag och är extremt trött
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Om det är någon tröst så klarade sig mina med en dags feber, sen var det full rulle igen.
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Det är väl den mot mässling, påssjuka och röda hund?

Min dotter märktes inget på. I slutet av mars ska hon få vaccindos nr 2, hoppas hon slipper reaktioner på den också.
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Nejmen va? Vi ska vaccinera dottern på måndag, och hon har inte varit annat än sjuk den senaste månaden, så jag hoppas verkligen att hon inte blir sjuk igen!
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

kl

våran kille fick feber dagen efter men dagen därpå var han pigg som vanligt o feberfri, inga mer biverkningar.
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Så var det för oss, sonen var sjuk till och från hela hösten, vi fick skjuta upp vaccineringen för att sonen var krasslig vid det planerade datumet. När det var dags för vaccineringen hade sonen just blivit frisk och jag befarade, främst efter att ha läst här på buke ;), att sonen skulle ligga med skyhög feber i någon månad efteråt men faktum var att vi inte ens märkte någonting på honom. :)
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Saga fick snorhög feber (40,8) 6 dagar efter sprutan och kaskadkräktes. Spyan var antagligen för att febern gick från normaltemp till över 40grader på 20 min.

Var en av få gånger som jag hann bli lite småskraj (brukar annars hålla mig kolugn;). Var dessutom mitt under värsta värmeböljan i somras så ute var det över 30 grader.

Gick över rätt fort iallafall. På ett par dagar var hon sig själv igen.
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

KL

Min kille fick feber efter en vecka ca och svullna lymfkörtlar i ljumskarna (mest på den sida sprutan var tagen).
Febern släppte efter någon dag medans den svullna lymfkörtlen höll i sig i några månader.
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Min tjej fick sin i Torsdags.
Har inte märkt någonting, hon var iofs tråkig att lägga i förrgår & igår natt, men det behöver inte bero på sprutan.
Idag var hon lätt att lägga, men då har vi även varit på barnjympa ikväll där hon härjade friskt. ;)
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Den sprutan får man vid ett års ålder här. min 14-månaders har fått idag och än så länge mår han bra. sjuksköterskan varnade. dock för biverkningar, och han har fått feber vid de andra vaccinationerna också...
 
Sv: 18 månaders vaccineringen??

Enligt våran barnläkaren var det den vaccineringen som var vanligast att få biverkningar av och "svårast" biverkningar. Dom kunde komma upp till 10 dagar efter vaccineringen.

Vår dotter skulle egentligen ha fått den på sommaren men barnläkaren tyckte det var bättre att vänta till hösten för att hon inte skulle behöva ha feber mitt i värmeböljan. Nu fick hon inga biverkningar, men det kan man ju inte veta innan.

Koltinna- Ni kan ju vänta lite med vaccineringen också. Vår dotter fick den mer än 6 mån senare än som skulle enl planen. Barnläkaren sa att man lugnt kan vänta med den så länge man inte planerar att åka till afrika.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 614
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Någon mer som haft ett barn som legat efter rejält i utvecklingen; isåfall, hur gick det sen? Hur kom ni vidare med utredningar osv...
2
Svar
25
· Visningar
6 324
Senast: Tiffan
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Mirtai
·
  • Artikel
Hästnyheter Nära hälften av alla pojkar i tvåan på gymnasiet har spelat om pengar det senaste året. Detta trots att det inte är tillåtet att spela...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp