Bukefalos 28 år!

2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Spiteful Spirit

Trådstartare
Eftersom jag inte vill vända en 2,5-åring framåt undrar jag vilka bakåtvända bilstolar det finns som klarar 25 kg? Har förstått att 18 eller 25 kg är de gränser som finns..?
Har en Besafe izi kid nu.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Alla britax stolar, De nyare aktastolarna, maxi cosi mobi, brio zento.

Jag hade satsat på en britax two-way, 25 kg och längst rygg på marknaden. Bra stol som funkar länge bakåt.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Jag hade satsat på en britax two-way, 25 kg och längst rygg på marknaden. Bra stol som funkar länge bakåt.

En sån har vi, är jättenöjd!
Vår 2-åring (fyllde i oktober) väger iofs bara 12 kg, så han kommer att kunna ha den lääänge ännu;).
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

En sån har vi, är jättenöjd!
Vår 2-åring (fyllde i oktober) väger iofs bara 12 kg, så han kommer att kunna ha den lääänge ännu;).

Min femåring, 20 kg och 114 cm har en. Tippar på att han kan ha den nåt år till. :) Så den räcker riktigt länge! :laugh:
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Nu vet jag inte var du bor men Babyland har kampanjpris på Britax Two-way just nu! 1000 spänn rabatt! :laugh:
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Tack för tipset, men jag bor en halv evighet från babyland, typ :P
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Barnens hus har samma erbjudande som babyland på two-way ( 1695 kr) om du har närmare till barnens hus :laugh:
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

annars har du även Maxi cosi Mobi (den har vi och är jätte nöjda med den), akta Graco cosmic comfort S, britax Multi tech och Britax Hi-way.

Men two way är oxå bra. Ett jätte bra pris på den oxå, om barnet trivs och den passar i bilen så :laugh:
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

annars har du även Maxi cosi Mobi (den har vi och är jätte nöjda med den), akta Graco cosmic comfort S, britax Multi tech och Britax Hi-way.

Men two way är oxå bra. Ett jätte bra pris på den oxå, om barnet trivs och den passar i bilen så :laugh:

Fast de stolarna är inte mkt större än besafe. Har man ett stort barn så är det ju bättre att satsa på en stor stol, och t-w är den stolen som funkar längst. Multi-tech är lika lång i ryggen, men axlarna tar (oftast) i huvudskyddet innan stolen är urvuxen "på riktigt".
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

helt sant.

Jag tolkade de som att de var vikten som var problemet inte längden, men jag kanske tolkade helt fel. :laugh:
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Någon som vet nåt om Aktas nya (verkar det som?) logic-nånting?
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Nej, det är bara vikten som krånglar till det. Längdmässigt är besafe lugn ett bra tag till. Men kan ju vara smart att uppgradera till en stol som är rymligare på alla sätt och vis när man nu ändå måste skaffa en ny... vill inte köpa tre stolar :D
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Nej, det är bara vikten som krånglar till det. Längdmässigt är besafe lugn ett bra tag till. Men kan ju vara smart att uppgradera till en stol som är rymligare på alla sätt och vis när man nu ändå måste skaffa en ny... vill inte köpa tre stolar :D

Var så jag menade, men satt med en sjuk gnällig unge i knäet och missade skriva allt jag tänkte. :D
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Någon som vet nåt om Aktas nya (verkar det som?) logic-nånting?

Akta Graco Belogic heter den - och jag undrar också ifall någon här har hunnit prova den!

Den är ensam om att vara plustestad till 25 kg och den känns och ser fin ut i alla fall..!
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Lånar din tråd lite.

isak behöver en ny bilstol men problemet är att vare sig sambon eller jag har körkort. Alltså behöver vi en som man kan fästa i olika bilar eftersom vi ibland åker med mina föräldrar, ibland hans osv.
Isak är 94 cm lång, vikten är jag lite osäker på men det är väl ungefär som ditt barn TS. De är i samma ålder alla fall.

Någon som har något tips?
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Om Belogic har ungefär samma fästanordning som Duologic skulle jag lätt tipsa om den stolen ( eftersom Belogic tar upp till 25 kg ). Både Duologic och Belogic är plustestade och på bild är Belogic väldigt lik Duon. Duologic tar förvånansvärt lite plats i bilen tycker jag, vi har haft den i Passat, Saab 95, Opel Vectra och en liten Renault Clio. I samtliga bilar fick den bra plats och den är enkel att fästa.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

(kl)
Ska ta dottern och testa stolar nån dag, som det ser ut nu så står valet mellan two-way och belogic. Two-way ser rymligare och bekvämare ut, belogic är mer som en djup fåtölj med rejäla sidokuddar. Dock gör ju det att den ser säkrare ut, tycker jag.
Det som får avgöra är väl hur bra plats dottern får med benen, hon blir så sur om det är besvärligt att sätta sig i stolen...
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Var till barnens hus i dag för att provsitta bilstolar. Men tji fick vi - dottern behöver inte alls någon ny stol. Hon i affären hade varit på nån tillställning om bilstolar för inte så länge sen, och besafe-gubben hade sagt att även om hans barn skulle väga 22 kg skulle de utan tvekan kunna fortsätta åka i besafen. Att det var en gräns satt till 18 kg berodde på att det fanns inga tyngre dockor att testa stolen med.
Att byta stol för att få mer benutrymme var ej heller något alternativ, för stolarna var snarlika vad gällde den saken.
Så det var infon vi fick, blev lite snopen men skönt att slippa byta stol redan nu.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 844
Senast: Elendil
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 951
Senast: SkorpSmulan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 289
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 326
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp