Bukefalos 28 år!

2.50 i takhöjd?Ventilation ?

finapina

Trådstartare
Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är befintlig, ca 5 år.Loft ovanpå.
 
Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är befintlig, ca 5 år.Loft ovanpå.

Takhöjden är helt OK för D-ponnyer tycker jag.
Ventilationen: beror på luftvolym och antal djur. Hålla fönster öppna kan vara ett alternativ om det inte finns ventilationstrummor.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 375
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 307
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 397
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp