Bukefalos 28 år!

2.50 i takhöjd?Ventilation ?

finapina

Trådstartare
Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är befintlig, ca 5 år.Loft ovanpå.
 
Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är befintlig, ca 5 år.Loft ovanpå.

Takhöjden är helt OK för D-ponnyer tycker jag.
Ventilationen: beror på luftvolym och antal djur. Hålla fönster öppna kan vara ett alternativ om det inte finns ventilationstrummor.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: WBanna
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 375
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 307
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp