Bukefalos 28 år!

"2 år av tålamod och viljestyrka"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dotter har en medryttarhäst, en 13 årig ridtravare som varit enbart ridhäst i ca 9 år.
Första gången hon provred honom gick det inget vidare, han drog i väg i traven och han vägrade fatta galopp.
Men det var något hos honom som hon fastnade för och idag är det drygt två år sen hon började rida honom.
Det har varit två lärorika år och hon har lärt sig så mycket. Ridskolor är bra men det finns saker du bara lär dig när du själv får ta ansvar för din häst.

2 år sen
dsc_0879_173372992.jpg


Nu
_dsc3758-copy_173373067.jpg


Snart ska de starta sina första dressyrtävling, en klubbdressyr. Ok att galoppen inte riktigt sitter där än, och inte alltid eller i bägge varven. Men som hon säger själv "jag får väl rida ännu bättre i travprogrammet då"

Slänger in en bonusbild från ett antal år tillbaka då hon red en Bukefalist shettis.
Visst har hon blivit stor min lilla tjej

hpim4040_175681147.jpg


(bilderna är tagna från hennes blogg ettbenivarjehorn.blogg.se och jag har fått lov lägga upp dom här)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 058
Senast: Wille
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 809
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp