Bukefalos 28 år!

24 mil på 3 dagar!

CK

Trådstartare
Imorgon startar East European Endurance Ride.

En 3-stjärnig distansritt med ca 8 mil per dag i 3 dagar. De startar i Bratislava i Tjeckien, och går i mål i Babolna, Ungern, en bit från Budapest.
Tävlande för sverige är landslagsryttaren Ella Lindblom, med sin arabhingst Gwarant.
Ella har två år i rad tagit SM-brons med hästarna Lapzus och Pioro Ganze.
För Gwarant är det andra försöket att klara 3-stjärnig, han har tidigare tagit en seger på Göingerittens 120 km.

För den som är intresserad har de en bra hemsida, och man kan följa ryttarna med gps. Ella har gps-nummer 127.
Enligt preliminär startlista ska även Maria Hagman-Eriksson starta med Power, men där saknar jag info om hon är på plats. Någon annan som vet?

http://www.enduranceride.eu/en
 
Sv: 24 mil på 3 dagar!

Ooooh, vad häftigt! :bump: Flerdagarstävlingar har vi väl inte en endaste här i Sverige? Och gps-tracking och allt, det är ju hur bra som helst. Heja Ella!
 
Sv: 24 mil på 3 dagar!

Inte vet väl jag. De har ändrat gränserna hur mycket som helt sen jag gick i skolan. ;)
 
Sv: 24 mil på 3 dagar!

Jag pratade med Maria i går och då var hon hemma och planerade att rida Dackeritten i stället, så hon och Power är troligtvis strukna.
 
Sv: 24 mil på 3 dagar!

Skit också. Jag hoppades att hon skulle vara utomlands, så vi vanliga dödliga fick slåss om segern på Dacke. ;)
 
Sv: 24 mil på 3 dagar!

Och nu är hon anmäld till Dackeritten... Så nu får ni slåss med henne :) Fast hon har inte egen häst så vem vet??????
 
Sv: 24 mil på 3 dagar!

Tyvärr är Gwarant utesluten dag 2 pga hälta.
Snopet och ledsamt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp