2G och 3G stängs ner

tanten

Trådstartare
Läser att 2G och 3G-näten läggs ner 2025. Men jag antar att det är väldigt få som har så gamla telefoner att 4G inte funkar. När började man med 4G?

Det är alltså ett par år dit, men i nuläget använs de för t.ex fjärrstyrning av vissa enheter, som robotgräsklippare?
 
Läser att 2G och 3G-näten läggs ner 2025. Men jag antar att det är väldigt få som har så gamla telefoner att 4G inte funkar. När började man med 4G?

Det är alltså ett par år dit, men i nuläget använs de för t.ex fjärrstyrning av vissa enheter, som robotgräsklippare?
Fast täckningen kommer få sig en knäck. Mest av att 2G läggs ned som kan ha jättestora celler. Men det drabbar bara folk i glesbygd och då spelar det ändå ingen roll brukar devisen vara.

3G är mer överflödigt numer.
 
Största problemet är väl att personlarm på tex hvb hem går på 2/3G nät. Inte jättekul med patienter/klienter som tex får psykos och larmet inte går fram (hänt ett par tre olika klasskamrater på deras praktik senaste veckorna).
received_1231296780922653.jpeg
 
Min omvärldskontakt kommer bli 100% beroende av en enda mast. Nu kan jag om den ligger nere i alla fall ringa för att meddela att jag inte är kontaktbar eller nå 112 (från valda delar av tomten). Och historiken visar att ligger den väl nere så tar det flera dagar för dem att få igång den.

Sen misstänker jag att det i den typen av terräng som det är här kommer märkas som svajigare mottagning med en blandning av bra och dåliga fläckar när man kör bil.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Pinus
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 620
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag har ända sedan jag började jobba på reception för ca 2 år sedan känt att det inte var rätt val, men har velat ge det en chans. Min...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp