Bukefalos 28 år!

3-åringar-hur orkar man.....

W

Warmia

Jag fattar inte hur alla klara av det, det är ju bara nej nej nej nej och kan själv hela tiden..... Och då sätter alla kompisar igång och skaffar nr2 samtidigt och jag som aldrig knappt orkar med livet med en. Just nu sitter jag och avskaffar hela mitt liv, häst efter häst och det blir säkert hunden också tillslut, sitter och tittar på enklare boende för en hästgård orkar man knappast med när man ska ha med sitt lilla yrväder överallt......
Ock folk säger det blir värre ju äldre dom blir:eek: jösses!!
Gud vad jag hatar allt, men jag älskar min lilla tjej över allt annat ändå:love:
Var bara tvungen att skriva av mig lite när livet känns så jobbigt....
 
Sv: 3-åringar-hur orkar man.....

Jag kan trösta med att jag inte alls tycker att det blir värre ju äldre de blir. Min äldsta fyller snart 6 och är väldigt självgående. Nu har jag ju dock en 1,5 åring, så jag sitter ju fast lika mycket iallafall, men hon blir väl större hon med...
 
Sv: 3-åringar-hur orkar man.....

Försök trösta dig med att det är en utvecklingsperiod, en mycket viktig sådan, som går över. Men det är viktigt att sätta vettiga gränser och regler nu och vara konsekvent för det ger trygghet för framtiden. När treåringar säger nej till allt så tränar de inför framtiden, de lär sig att kunna säga nej när de blir tonåringar och ställs inför tex grupptryck. Treårstrosen är jätteviktig på många sätt och hanterar man det på ett sjysst sätt, så blir det enklare för dem (och föräldrarna...) när de sen blir tonårstrotsiga. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 027
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 978
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 984
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp