3-årstest - vilka avstånd gäller på D-ponny?

N

Nate

Vilka avstånd är det som gäller på D-ponny? Fick hem en folder från SPAF där de aktuella höjderna på de olika kategorierna stod samt avståndet mellan hindrena. Enligt den foldern hoppar D-ponnierna på avståndet 6,7 meter.

Min tränare sa att hon hade läst någonstans att man fick korta eller länga avstånden med 10-15 cm. Och jag har också för mig att jag tidigare läst någonstans att man kan anpassa avstånden.

Är det någon som vet vilka avstånd som man får ha på treårs (gäller kat D)?
 
Sv: 3-årstest - vilka avstånd gäller på D-ponny?

Nevermind. Hittade infon på SPAFs hemsida. +- 25 cm fick man ha. Tur, för vissa är väldigt storgalopperande :angel:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Mina föräldrar har idag varit och tittat på ett hus med tillhörande stall. Takhöjden i stallet var 216 cm mätt från bjälke till golv...
Svar
8
· Visningar
2 034
Senast: kryddelydd
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 654
Senast: zoowie
·
J
Hästmänniskan Har stora bekymmer känner jag:crazy: , letar c-ponny till dottern. Har önskemål om en ponny som är ädel i typen och ganska framåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
11 649
Senast: Jennie73
·
Tävling Efterlyser en SERIÖS och sansad och givande diskussion om detta. vad tycker ni om ponny ryttarnas nivå idag - särskilt inom...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp