Bukefalos 28 år!

3D Ultraljud

C

C_L

Nervöst så det förslår. Nästa vecka har vi bokat in ett extra Ultraljud...ett 3D som visar så otroligt mkt mer än ett vanligt.

Någon som gjort det? Hur var det?


*Förväntan*
 
Sv: 3D Ultraljud

vi gjorde det fast jag visste inte att det fanns på vårt sjukhus. Så vi blev lite överaskade när BM plötsligt slog över till 3D. Enormt häftigt! man såg ju hur den lilla såg ut:) Fast våran lille plutt ville bara suga på tummen så det var inte jätte lätt för bm att få till en snygg profilbild. men ett par relativt bra fick vi :D
 
Sv: 3D Ultraljud

Vi gjorde och det var verkligen roligt!!! Såg jättehäftigt ut och fick massor med fina bilder och en film hem.

Ha det så roligt!
 
Sv: 3D Ultraljud

Spännande...

Domino här på Buke har gjort ett vet jag, kanske hon kikar i här & berättar om det. :)

Jag VILL göra, men vi har låååångt till närmsta ställe som gör det + att det kostar ju edel, så vi får se vad ekonomin säger när det är dax isf.
 
Sv: 3D Ultraljud

Spännande...

Domino här på Buke har gjort ett vet jag, kanske hon kikar i här & berättar om det. :)

Jag VILL göra, men vi har låååångt till närmsta ställe som gör det + att det kostar ju edel, så vi får se vad ekonomin säger när det är dax isf.


Ja, det kostar, vi åker till Köpenhamn och får betala omräknat till Svenska ca: 1500:-

Vi vill gärna veta könet och det var inte möjligt på det vanliga UL, så vi tog detta beslutet.

Nervös :D
 
Sv: 3D Ultraljud

Åh intressant!:D
Vad kostar det att göra ett sånt UL?

Finns det ingen som har en bild på 3D, så man kan få se hur det ser ut :D?
 
Sv: 3D Ultraljud

Nervöst så det förslår. Nästa vecka har vi bokat in ett extra Ultraljud...ett 3D som visar så otroligt mkt mer än ett vanligt.

Någon som gjort det? Hur var det?


*Förväntan*

Vi gjorde det när jag var i v.28. Det är en sån häftig och underbar upplevelse att få se sitt pyre i magen! :love:

Både sambon och jag tycker det absolut var värt varenda öre för den upplevelsen samt materialet vi fick med oss hem!

Kul att höra vad ni tyckte om det sen. :laugh:
 
Sv: 3D Ultraljud

*kl*

jag har tänkt göra ett könsul snart! runt vecka 24-25 sådär. vet inte än om det blir 2D eller 3D, ska försöka få en tid på MammaMia i göteborg.
 
Sv: 3D Ultraljud

Vi gjorde det i v 27 eller 28 tror jag det var. Det var verkligen värt pengarna. Vi fick några jättefina bilder.
 
Sv: 3D Ultraljud

Åh intressant!:D
Vad kostar det att göra ett sånt UL?

Finns det ingen som har en bild på 3D, så man kan få se hur det ser ut :D?

Här är från vårt 3D:

phpymcjpy.jpg

phpwwprrr.jpg

phpzi0sjv.jpg

phpolp0b5.jpg
 
Sv: 3D Ultraljud

Vi gjorde 3-D (4 d eftersom det var rörlig film), rätt sent i graviditeten (vecka 30 minst).
Det var absolut värt pengarna! så häftigt att se händer med små fingrar osv :love: Fast lite scary när de ser ut som små aliens :D

Vi var på Tittut.
 
Sv: 3D Ultraljud

Nervöst så det förslår. Nästa vecka har vi bokat in ett extra Ultraljud...ett 3D som visar så otroligt mkt mer än ett vanligt.

Någon som gjort det? Hur var det?


*Förväntan*

När jag väntade tvåan för två år sedan gjorde de ett 3 D ultraljud samtidigt som de tog fostervattensprov, utrustningen var ny då och de frågade om de fick testa den på mig :p.
Fostret var dock så litet då ännu så jag tyckte inte att man såg så mycket.
 
Sv: 3D Ultraljud

Oh gud så underbart det ser ut! *avis*

Det ser ju nästan ut som en skulptur från förr i tiden..:D
Jag vill också göra ett sånt.. vet någon om det finns i umeå?
Och hur mycket det kostar?:o
 
Sv: 3D Ultraljud

Visst är det häftigt! :love:
Vi gjorde på Tittut i Stockholm och paketet vi tog (premium) kostade 1600kr. Då fick vi med oss hem en skiva med filmsnuttar och 50-talet bilder, dvd med hela undersökningen inspelad, könsbestämning, utskrivna bilder (både svartvita och i färg) samt upplevelsen. :laugh:
 
Sv: 3D Ultraljud

Visst är det häftigt! :love:
Vi gjorde på Tittut i Stockholm och paketet vi tog (premium) kostade 1600kr. Då fick vi med oss hem en skiva med filmsnuttar och 50-talet bilder, dvd med hela undersökningen inspelad, könsbestämning, utskrivna bilder (både svartvita och i färg) samt upplevelsen. :laugh:

Åh!:love:

Det är ju helt klart värt pengarna!
Jag måste kolla upp om det finns i umeå, isf vill jag också göra ett!:D
tyvärr känns det lite väl långt att åka till sthlm (80 mil) för att göra ett ultraljud..Visst, det må vara en underbar upplevelse, men om det inte finns i umeå får jag trösta mig med att jag får se lillskrutten på riktigt om tre månader:D
 
Sv: 3D Ultraljud

Söker man på nätet så finns ingen info om att det skulle finnas att göra 3D norr om Sthlm tyvärr. :( Vill själv göra & bor i Östersund, men som sagt, lite långt att åka 50 mil för bara det... Ev om vi planerar semester neröver om man kunde ta det i samma veva, men man lär ju boka tid snart...men det går väl att avboka annars iofs.
 
Sv: 3D Ultraljud

Söker man på nätet så finns ingen info om att det skulle finnas att göra 3D norr om Sthlm tyvärr. :( Vill själv göra & bor i Östersund, men som sagt, lite långt att åka 50 mil för bara det... Ev om vi planerar semester neröver om man kunde ta det i samma veva, men man lär ju boka tid snart...men det går väl att avboka annars iofs.

Åååh, det är väl ytterligare ett utav straffen för att man bor i norra sverige haha!

Joo det skulle ju vara det, om man åker på semester eller något liknande.. vi kanske ska åka ner till falun i sommar, och därifrån är det ju inte så långt till sthlm, så man kanske ska boka nu och som du säger, det går ju avboka om semestern inte skulle bli av..:)
 
Sv: 3D Ultraljud

ja jag har gjort det och blev tyvarr besviken :(

Bebisarna ville INTE spela med utan lag med ansiktet nerat och sov - sa vi fick bara nagra fa bilder (och de var inte sarskilt bra) och en timslang dvd av de sovande bebisarna, jattespannande :D

Men jag kanner manga som gjort det och ar jattenojda sa vi hade nog bara otur!! Kliniken gav oss 50% rabatt pa priset for att resultatet var sa fruktansvart uselt, trots att det inte var deras fel att bebisarna valde att sova just da.... (de var sakert trotta, sparkade som galningar i magen under hela resan in till London :mad: :D)

hoppas din gar bra!!!
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 138
Senast: Karro-Lina
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Vovve
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 189
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp