Bukefalos 28 år!

42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Precis, exaktamento. Det är det jag menar. Att jag TÄNKER att han inte är värd bättre än det öde han utsatt någon för att INTE nödvändigtvis samma sak som att jag personligen tänker utsätta honom för det. Det verkar som att folk här fått för sig att jag tänker besöka honom personligen, knappast. Men jag har väl lika stor rätt till min tanke om honom som alla här har full rätt till att tänka om mig? Om och när den rätten isf avskaffades skulle jag gärna vilja veta.
Jag skulle inte bry mig ett skvatt om han utsattes för liknande brott själv men det betyder dock INTE att jag tycker att den "nya" gärningsamannen i sin tur är bättre. Man kan faktiskt tycka att flera personer är precis lika vidriga, det är fullt möjligt. Att tycka illa om en är inte samma sak som att tycka om en annan.

Det är konstigt att man får tycka och tänka vad man vill, bara man inte tycker annorlunda. Mkt märkligt.

Btw, om man tycker att jag är "sjuk" varför har man då inte överseende och klappar mig på huvudet med påståendet att jag inte vet vad jag tycker. Jag har ju isf inte valt att tycka detta, jag råkar ju bara göra det. Varför skulle det då vara värre av mig att tänka som jag gör? Också mkt märkligt.
 
Senast ändrad:
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Jag tror säkerligen att ni tänkte att det är synd om mannen som nu låtsas att han inte gjort det:grin:

Han är ett :devil: rövhål, men det innebär inte att jag skulle slå ihjäl eller på annat sätt åsamka denna person skada. Varför, då försänker jag mig i samma position som han är nämligen ett :devil: rövhål. Det är ett effektiv sätt att visa hur underlägsen man egentligen är, genom att straffa denna person med att utsätta honom för ett annat brott.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Som sagt, jag tänker inte utsätta honom för något. Så varför denna uppståndelse över att jag tänker att han inte är värd bättre?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Nu är ju den allmänna meningen av den kalibern, när du sen sällar dig till den skaran får du nog räkna med att bli involverad också. Går man till de första av dina inlägg i den här tråden, så lutar de definitivt åt det hållet så därför denna uppståndelse.;)
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Det finns säkerligen många rasister som aldrig har, eller kommer att, skada en utlänning. Likväl har jag min åsikt om vad jag anser borde vara rimligt straff för en som förgriper sig på djur, men jag har förnuft nog att inse att det i praktiken aldrig kommer att ske. Jag tycker faktiskt inte att det är märkligt att resonera som så att det man tycker är rimligt att utsätta någon för, även borde vara rimligt att bli utsatt för. Det senare är den sakfråga jag inte förstår reaktionen mot.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Men da ar jag lite nyfiken. Alla ni som inte haller med i bort kommens resonemang , vad tycker ni skulle vara ett lampligt straff?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

For ovrigt sa vill jag papeka att jag haller med bortkommen!

Jag forstar dina asikter och synpunkter, lika val som jag forstar era andras. Detta amne ar val en evig balans gang egentligen. "Om du gor samma sak tillbaka sa ar du ju lika illa sjalv".

Jo som nagon skrev da tar det aldrig slut eftersom att "forovaren" konstant ska utsattas for samma behandling. Dvs det blir en ond cirkel. Men och andra sidan hur kan man bara luta sig tillbaka och tycka att det har ar okej?

Tycka att den har manniskan ar ju sjuk och forstar inte battre har inga sparrar som en "normal" manniska har. Hur i helvete kan man ga omkring och vara sa fruktansvart naiv!
Det ar val klart att han visste vad han gjorde! Det faktum att han inte vill erkanna det ar bara vidrigt.

Det har med psykisk ohalsa kanns som att det ar en ursakt for allt. Folk kan knalla runt och gora vad fanken dom vill och sen pasta att sma grona mars gubbar sa at dem att gora det och komma undan med det.

Har era asikter nagot att gora med det faktum att det "bara ar ett djur"? Hur hade ni reagerat om det istallet varit lilla Lisa som legat och sovit i familjen sommarstuga och mannen tagit sig in genom en olast altandorr for att sedna forgripa sig pa henne? Och hon senare dott som foljd utav dessa skador? Hade ni inte stallt er annorlunda da?

Det MINSTA han fortjanar ar att lasas in for all oandlig framtid. Hade det varit upp till mig sa skulla han aldrig fa se dagens ljus igen. Aldrig.
Men det ar Sverige vi bor i sa boter ar val det som kommer ske.

Som vanlig här på buke och alla andra forum, finns en tendens till att tappa fokus och istället börja snacka om helt ovidkommande saker som människor i allmänhet. Jag vet att bortkommen inte snackar om människor i allmänhet, det ar val ratt uppenbart att hon snackar om människor som begår sådana här brott.


De är för mig inte värda någonting alls och jag struntar fullkomligt i vad de utsätts för om det skipas rättvisa. Jag undrar vad lilla Silver tänkte och kände då hon utsattes? Är hennes ångest och smärta på något sätt lindigare än vad mannens varit i samma situation? Man kan undra om de som så storordat förkastar bortkommen och talar om vård och mjuka metoder ens en gång har satt sig in i hur de själva skulle reagerat/tänkt om de blivit drabbade?

En sak till som förvånar mig är den totala avsaknaden av kommentarer till de fakta ang brott bortkommen tar upp i tråden. Istället ser allt ut att handla om att HON (han?) är en sjuk person som kan tänka såhär om en annan människa. Man angriper endast hennes (?) "extrema" åsikter och inte hennes framförande av fakta.

Djurvänner som sagt, pyttsan...

Har ni konstruktiv kritik om mitt inlagg eller asikter som har att gora med amnet EJ med mig som person sa ar det valkommet. Om det endast leder till person angrepp sa lat hellre bli da det inte ar det som ar meningen.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Det skulle vara intressant att veta vad ni, som tycker att jag verkar vara en fullkomligt kallsinnig och hemskt fruktansvärd människa, själva kände inombords då ni läste artiklen.


Men inser du inte att om du vill att mannen ska straffas på precis samma sätt som det dåd han gjorde, då är du en lika stor sjuk skitstövel som han är?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Har era asikter nagot att gora med det faktum att det "bara ar ett djur"? Hur hade ni reagerat om det istallet varit lilla Lisa som legat och sovit i familjen sommarstuga och mannen tagit sig in genom en olast altandorr for att sedna forgripa sig pa henne? Och hon senare dott som foljd utav dessa skador? Hade ni inte stallt er annorlunda da?



Nej, jag är emot dödsstraff, även om någon dödat en människa, så jag hade inte ställt mig annorlunda.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Om du läser mina inlägg samt mellan raderna i dem kan du nog räkna ut vad jag menar.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Hört talas om principer och liknelser? Att tycka att någon inte är VÄRD nåt annat än sin egen medicin är inte samma sak som att jag tänker åka dit och utsätta honom för den. Skulle någon annan göra det skulle det inte vara mitt eget ingripande och jag kan inte stå till svars för det, om än jag inte kan tycka synd om honom för att han fick uppleva samma lidande som Silver.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Gäller det allt levande?



Typiskt att det ska tolkas som att man inte bryr sig om en häst blir plågad, jo det gör jag, men tycker inte att förövaren ska torteras.

Sedan finns det kor som blir skurna också, varför är det aldrig någon av er som tycker synd om dem, är hästar mer värda än kor och andra djur?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Nej, men det måste ju finnas en hälsosam gräns för hur mycket man kan känna för dessa monster. Eller?

Och angående din kommentar om kor, så har jag inte hört dig värna om dem heller. Eller katter, hundar, kaniner? Ska vi behöva namnge alla djur för att bevisa att vi bryr oss om dem eller? Löjligt. Djur som djur! Men just den här diskussionen handlar om hästar, som du kan se på rubriken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp