7-sitsig bil

Madick

Trådstartare
Går i bilbytartankar och skulle vilja ha en med fler säten. Den ska dock fungera att köra mycket och långt med alltså jobbresor, inte ren familjebil alltså. Vill inte ha en bil där sätet är som en stol så man sitter högt liksom (svårt att förklara, men de som kört såna bilar förstår kanske).

Vad har ni för efarenhet av 7-sitsbilar och vad kan ni rekommendera?
 
Måste den vara soppasnål? Annars finns det ju en hel del att välja på, t ex Toyota Landcruiser, Volvo XC90, Chevrolet Captiva, Cadillac SRX.
 
Går i bilbytartankar och skulle vilja ha en med fler säten. Den ska dock fungera att köra mycket och långt med alltså jobbresor, inte ren familjebil alltså. Vill inte ha en bil där sätet är som en stol så man sitter högt liksom (svårt att förklara, men de som kört såna bilar förstår kanske).

Vad har ni för efarenhet av 7-sitsbilar och vad kan ni rekommendera?

Om du ska ha en "vanlig" bil och inte en van så är det ju det största (ofta mer exklusiva) modellerna av SUV som gäller. Typ Audi Q7, Volvo XC90, etc. Audi Q7 kan jag varmt rekommendera men den tillhör ju inte budgetalternativen :)
 
Galaxyn känns inte helt kul att sitta och köra på jobbet med. Kör alltså över 3000 mil om året i tjänsten.
Det är ju en smaksak. Sambon och en kompis körde Skåne-Leksand-Skåne i helgen och han tyckte att den funkade alldeles utmärkt. Han kör mkt annars oxå, kanske inte riktigt lika mkt som du, men inte långt ifrån. :)
 
Syrran och hennes familj har en sexväxlad Mitsubishi Grandis, diesel, där alla sittplatser är rymliga, till skillnad från XC90n, i alla fall i dess äldre modeller, där det sjunde sätet var pyttelitet.
Fast den har väl också "stol" antar jag att du menar?
Pojkvännen hade en XC90 förut och jag gillar Grandisen bättre.
 
Skulle gääärna ha en XC90 men det blev ju rätt stor prislapp.

Eftersom de funnits länge så kan man ju i stort sett välja hur mycket man vill betala beroende på vilken körsträcka och vilket milantal man föredrar. Eller du kanske ska köpa en helt ny bil?
 
jag har en renault espace. Jag älskar bilen! hur skön som helst att köra. alla säten helt okej rymliga, alla säten är individuella, så man kan plocka i och ur säten precis som man vill.
Nackdelen med den är att om man har i alla sju säten så är bagageutrymmet obefintligt. kaaaanske att man får in en eller två kabinväskor.
Vi har haft inne sex säten och då haft helt okej med bagageutrymme.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 536
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 801
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp