90 dagar - 2024 Edition

Sömnen har det gått ganska bra med, bara enstaka dagar jag inte kommit i säng i tid.

Träningen har jag inte kommit igång med igen efter sjukdomsperiod i början av februari, så inte lika bra där.
 
Jag har tappat fokus på det mesta.😅🙈
Men stegmålet har gått bra i alla fall:) och så har jag vågat mig på några pass på gymmet eftersom det ändå ingick i avgiften (ville kunna gå inomumhus i vintras). Det ingick inte i målsättningen, men känns viktigare att prioritera just nu. :)
Yogan har gått hyfsat bra den med, börjar märka skillnad i kroppen, att stelheten börjar ge med sig.
 
Jag är så duktig på att träna! Snittar varannan/var tredje dag. Så lycklig över det! Promenerar inte så mycket, men det gör inget när träningen går så bra. Har köpt lite onödiga grejer, så får försöka skärpa mig sista veckorna nu. 😊
 
Jag har tappat fokus på det mesta.😅🙈
Men stegmålet har gått bra i alla fall:) och så har jag vågat mig på några pass på gymmet eftersom det ändå ingick i avgiften (ville kunna gå inomumhus i vintras). Det ingick inte i målsättningen, men känns viktigare att prioritera just nu. :)
Yogan har gått hyfsat bra den med, börjar märka skillnad i kroppen, att stelheten börjar ge med sig.

Samma här, eller hälften av det 🫣.
 
Jag fick ihop 34 pass på gymmet och ska absolut fortsätta! Var tyvärr sjuk dom sista 10 dagarna i mars, annars hade det blivit lite fler. Ska ta mig dit idag och göra ett väldigt lugnt pass. Är jättenöjd, vilken livsstilsförändring!

Jag har dock bränt mer pengar än jag borde ha gjort. Får försöka fortsätta jobba med det framöver. 😊
 
Jag fortsätter på mitt lilla hörn. Första kvartalet sammanfattas med 31 träningspass (mål 25 st), 6 böcker lästa (mål 7 st) och 5 pussel lagda (mål 2 st).

Utöver det har jag haft ett mål om max 45 minuter instagram per dag vilket var lite svårt i början men förvånansvärt enkelt efter någon månad :up: Hade 5 dagar i rad totalt instagramfritt under mars månad vilket nästan bara var skönt.

Gjorde också en grej med 10 godisfria dagar vilket fortsatte till 29 godisfria dagar, nöjd med det. Sen har jag ätit godis sen dess vilket jag ser som helt oproblematiskt men kanske att jag gör nåt liknande igen nån gång.

Nästa kvartal fortsätter med följande mål: 25 träningspass, 8 böcker och 15 yogapass.
 
Hittade inte igen tråden vid flera tillfällen när jag tänkt skriva:laugh: Stegmålet är vad som verkligen blivit rutin nu men i övrigt har jag en del att få in så kommer fortsätta på tidigare mål:)
 
90 dagar är väl slut, men är det någon som tänkt fortsätta? Utom jag då.

Jajamän!

För oss som startade 1 januari så nådde vi målet i lördags på påskafton!
Jag är nöjd över det lunk jag hittat med mina nygamla vanor, och nöjd över första kvartalets oavbruten yoga. Har som mål att yoga varje dag i år, oavsett om det handlar om tre minuters andningsövningar tillsammans med lite cat-cow eller ett helt yoga-pass.

Under mars månad hade jag covid i två veckor vilket satte stopp för kettlebell-pass, men nu är jag frisk och körde första passet imorse! Det blev även mer godis och alkohol under mars än vad jag är nöjd med, så där blir det en skärpning igen. :)

Det jag fortsatt tycker är svårt är de dagar då jag befinner mig borta från tidig morgon till sen eftermiddag, med mycket restid. Då är det alltid saker som fått ryka, vanligtvis städning och/eller promenad. Men nu när ljuset återvänder så blir det ju åtminstone större chans att fortsätta med det sistnämnda även dessa dagar. Veckoschemat får sig ofta också en törn, här behöver jag fördela en del bättre än att försöka riva av så många som möjligt på en dag.

Målet är 80% de allra flesta dagarna, och det har jag många gånger lyckats med! Överlag är detta nog min jämnaste 90 dagar hittills.

Resultat 90 dagar 2024

Antal dagar med yoga: 90
Antal dagar med hudvård morgon: 88
Antal dagar med hudvård kväll: 90
Antal dagar med 15 min städning: 65
Antal dagar med promenad: 66
Antal dagar med tandtråd + flux: 89
Antal dagar med 5 sidor bokläsning: 84
Antal dagar med kosttillskott: 88
Antal dagar med 1,5 liter vatten: 86
Antal dagar utan alkohol: 65
Antal dagar utan godis eller snacks: 60

:bump:
 
Här är HT för april månad!
Skärmbild 2024-04-01 145359.png
 
Jajamän!

För oss som startade 1 januari så nådde vi målet i lördags på påskafton!
Jag är nöjd över det lunk jag hittat med mina nygamla vanor, och nöjd över första kvartalets oavbruten yoga. Har som mål att yoga varje dag i år, oavsett om det handlar om tre minuters andningsövningar tillsammans med lite cat-cow eller ett helt yoga-pass.

Under mars månad hade jag covid i två veckor vilket satte stopp för kettlebell-pass, men nu är jag frisk och körde första passet imorse! Det blev även mer godis och alkohol under mars än vad jag är nöjd med, så där blir det en skärpning igen. :)

Det jag fortsatt tycker är svårt är de dagar då jag befinner mig borta från tidig morgon till sen eftermiddag, med mycket restid. Då är det alltid saker som fått ryka, vanligtvis städning och/eller promenad. Men nu när ljuset återvänder så blir det ju åtminstone större chans att fortsätta med det sistnämnda även dessa dagar. Veckoschemat får sig ofta också en törn, här behöver jag fördela en del bättre än att försöka riva av så många som möjligt på en dag.

Målet är 80% de allra flesta dagarna, och det har jag många gånger lyckats med! Överlag är detta nog min jämnaste 90 dagar hittills.

Resultat 90 dagar 2024

Antal dagar med yoga: 90
Antal dagar med hudvård morgon: 88
Antal dagar med hudvård kväll: 90
Antal dagar med 15 min städning: 65
Antal dagar med promenad: 66
Antal dagar med tandtråd + flux: 89
Antal dagar med 5 sidor bokläsning: 84
Antal dagar med kosttillskott: 88
Antal dagar med 1,5 liter vatten: 86
Antal dagar utan alkohol: 65
Antal dagar utan godis eller snacks: 60

:bump:
Bra jobbat! Nästan mest impad över tandtråd 89 av 90 dagar :D
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 149
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 627
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp