90 dagar - 2024 Edition

Äsch, det blomföretag jag brukar beställa ifrån går i konkurs, så jag kunde inte låta bli att spontanbeställa 4 st. växter. Mitt i vintern dessutom :meh: I övrigt tycker jag de dagliga målen går rätt hyfsat. Det är främst när jag är sjuk eller ledig som jag blir för bekväm för att göra allt.

A4AA85EF-4F76-4963-8FCC-B0DF96198AE7.png
 
Hur går det för alla?

Det är ju snart nästa månad! Jag är ute i god tid och har fixat nya mål i min tracker.

I februari tänkte jag step it up med mina dagliga vanor, och minska mina veckomål eftersom jag ändå inte tenderar att göra dem.

99825052-E132-4458-A0B1-E2319851B80F.png
 
Vecka 2
✅️ Yoga - som innan, har gjort alla videorna så gott jag kunnat.
✅️ Stegmål - samma här med, inte 100% alla dagar, men veckohenomsnittet ligger på målet.
✅️ Matlådor - blivit bättre, lagat mat mer regelbundet.
✅️ Läst lite sporadiskt.
⚠️ Städa - återigen finns förbättringspotensial.
❌️ Skillshare - har inte blivit av denna veckan heller.

Så ja, jag rullar på på ungefär samma nivå. 🙈
Vecka 3
✅️ yoga
✅️ stegmål
✅️ matlådor
⚠️ läsning
⚠️ städa
❌️ Skillshare

Blev nog ingen läsning förra veckan. I övrigt har jag legat på samma nivå. Inför februari ska jag fundera på om jag behöver omformulera några mål för att komma igång med dem.
 
Igår fallerade det en aning, åkte med både riskakor, chips och en påse bilar i affären :o däremot motstod jag impulsen att shoppa nya ridstövlar i lokala foderbutiken när de hade 50% på den modellen jag använder men i brunt. Så det var ändå på rätt ställe det blev fel om man säger så.

Veckans andra stora utmaning är det här med matlådorna, har till lunchen idag men sen inget mer och jag lär inte vara hemma från stallet förrän 21:30 ikväll.
 
Jag har inte köpt onödiga prylar, det har dock runnit iväg pengar på nödvändiga prylar, så rent ekonomiskt har det gått sådär. Då jag tömmer ett dödsbo trillar det in lite för mycket prylar, då det är vinter och kallt orkar jag inte hålla på i logen med sortering av grejer, så jag byter bort det målet till att träna minst två dagar i veckan. Har gått alldeles utmärkt hittills i januari, vilket är jättekul!
 
Jag har blivit frisk och plockat upp träningen igen, så nu ligger jag i fas där :) Läsningen går sådär, jag har fastnat i scrollande istället så jag har satt fler gränser för skärmtid på telefonen och satt ett mål att läsa 15 minuter per dag.
 
Tror aldrig att jag tidigare har haft en så jämn januari-HT som i år!

ht januari 2024.png


Känns som att jag hittat en bra stabilitet i det hela och en väldigt "lagom" nivå. :) Det hjälper ju förstås mycket att man varit med förr och fått känna efter vad som funkar resp inte funkar, och att det liksom fått växa fram under åren. Flera av vanorna har jag haft med mig av och till sen starten.
 
Jag dammsög och torkade golvet förra veckan... nu tar jag sats inför denna. Hunden gillar inte sådana sysselsättningar och han gillar inte när det är blött på marken i kombination med grus och salt, och en annan liten hund två kilometer bort löper :wtf:
 
Här går det lite hattigt. Inte tränat mina 15 minuterspass på två dagar. Har ont i halsen och känner mig lite allmänt sjuk. Antagligen som spänningen släpper efter att ha varit själv med hund och bebis under längre perioder i höst och vinter.

Hoppas på att kunna cykla snart. Snön är försvunnen men har istället blivit mängder med vatten. Sjunker undan ytterst långsamt på berget där jag brukar hålla till.
 
Här går det både bra och dåligt.

Det märks tydligt att mina kreativa mål är svåra att orka med på vardagarna och att jag kanske dessutom är lite, lite lat :p

Något som känns riktigt roligt är att jag inte är det minsta godissugen längre och att vi alltid har grönsaker hemma! Egentligen älskar jag grönsaker men har haft noll inspiration när jag stått och plockat i grönsaksdisken under hösten och vintern. Lösningen har varit mix-sallad på påse, färdig dressing och hummus. Med det hemma som bas så är det helt plötsligt enkelt att plocka på sig lite blandat grönt i förbifarten.

Ska kämpa för att bli bättre på att läsa och rita under februari!
 
Har varit halt här. Jag åkte i backen så det small och ramlade baklänges. Slog i rumpan och bakhuvudet. Fick krypa omkring på vattentäckt is och leta glasögon. Pysslingen fick sig en vådlig luftfärd i änden av kopplet. Har fortfarande ont och det är långt till marken.

Dvs jag ger mig själv ok att ha missat förra veckan. Och den här veckan om det inte släpper snart.
 
Förra veckan blev lågmärke avseende träning. Förkyld + på resa med 35 grader varmt gjorde att det bara blev några promenader. En var dock 1 km powerwalk i ojämn terräng i mörker för att hinna se de sista sköldpaddsungarna lämna ett bo och ta sig till havet. Fortsatt lite förkyld, så vi får se hur det blir denna veckan.

Gått och lagt mig i tid har jag lyckats med.
 
Tror aldrig att jag tidigare har haft en så jämn januari-HT som i år!

Visa bifogad fil 137551

Känns som att jag hittat en bra stabilitet i det hela och en väldigt "lagom" nivå. :) Det hjälper ju förstås mycket att man varit med förr och fått känna efter vad som funkar resp inte funkar, och att det liksom fått växa fram under åren. Flera av vanorna har jag haft med mig av och till sen starten.
Eller så gör man som jag och lär sig inte av sina misstag :laugh:
 
Kört mina squats varje dag, tåhävningar nästan alla. Fortsätter med dem.

Tycker inte om hur kroppen känns just nu, suttit still för mycket allt för länge. Yngsta hunden är nu 7 månader och kan utan problem hänga med på lika långa promenader som de andra hundarna. Underlaget ute börjar bli bättre. Så nu finns inga ursäkter, dags att ta tag i det ordentliga långpromenaderna igen.

Under februari blir det försöka hålla sig till lördagsgodis istället för "jag är vuxen jag får äta godis varje dag om jag vill."
 
30-dagars yoga-utmaningen är över nu.
Idag hakade jag på ett yogspass på gymmet. Vet inte hur jag ska göra framåt. Vill fortsätta yoga varje dag, får se om jag plockar ihop lite videos själv att alternera mellan. Eller letar upp en äldre 30-dagars utmaning.

Matlåde-målet har gått ganska bra.

Stegmålet också. Skönt att ha veckogenomsnittet som räddning om jag inte når målet exakt varje dag.

Läsning går det lite sådär med, det var lättare i början, men kämpar vidare.

Städning vet jag inte riktigt hur jag ska utforma för att nå dit jag vill. Så målet är kvar som veckomål tills jag kommit på något som funkar bättre.

Skillshare-målet har jag inte fått till alls. Delvis gör att det är så rörigt på och runt skrivbordet så det blir ett extra hinder till att det blir av.
Så under februari vill jag plocka iordning på och runt skrivbordet.
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 146
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 624
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp