Bukefalos 28 år!

Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Skogstrollet

Trådstartare
Boxern Fanny fick in en fullträff på min snok med sitt eget tjocka pannben och det var satan så djävulskt ont det gjorde!! Blodet forsade och jag snubblade hem i snön igen, halvt dragen runt av två glada hundar som inget fattade och ville busa mera i snön. "Inte ska vi väl gå hem än...???!"

Ska tilläggas att det var ren iver kombinerat med en unghunds brist på kroppskontroll, gummistudsben och ett rejält hårt huvud. Åsså var jag dum nog att böja mig ner... :grin:

Dagar som dessa går tankarna återigen mot att börja ägna mig åt marsvinsavel istället. :cool:

Do you know the feeling...?

*gnäll å pepptråd*
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Aj aj aj! :eek:

Har klarat mig hittills även om min hund var väldigt klumpig under sin valptid, har gjort tillräckligt ont med fläskläpp :mad:
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Av min förra hund blev jag omkullsprungen, omkulldragen, omkullvält och rent allmänt blåslagen. Favvoleken var att rusa in i knävecken på mig i full kareta... :crazy:

Har blivit bortskämd med Loka som är rätt försiktig av sig och blev nog lite chockad av smockan idag. Har glömt bort hur ont det gör... Värker i halva ansiktet nu. *gnäll gnäll*

Och det här med boxrar och kroppskontroll....? Existerar inte.
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Aj va ont!! Mammas hund har lyckats ge mej fläskläpp nån gång men inget värre, min sheltie har väl som mest gett mej ett blåmärke..
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

När gamlingen var unghund fick han för sig att springa runt min far några varv. När pappa sen skulle ta ett steg framåt så föll han som en fura eftersom kopplet var effektivt lindat runt fötterna på honom. Haha..

Lillskiten har satt tassen i ansiktet på en några gånger med nyklippta klor.. Aj.
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

. Favvoleken var att rusa in i knävecken på mig i full kareta... :crazy:

.

Den leken känner jag väl till, har även blivit insprungen i från sidan i höjd med knävecken och trodde knappt knät satt kvar :devil:
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Är glad att min hund är liten och försynt av sig.

Förutom när det kommer till skinka! Då förvandlas han till pirraya och mina fingrar blöder. Framför allt nagelbanden:devil:

Märk att allt annat går bra (köttbullar, korv, rått kött, lever......)

Skinka är numera banlyst.

Appropå gnäll:)
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Spräcka näsbenet...? *bleknar* Jag tyckte det här gjorde ont nog.

Det hände precis som din knock, amstaffskallben är som sten.:crazy:

Sprickan gick snett genom benet så jag såg ut som Paulo Roberto under min otroligt snygga nässkena ganska länge. Tur man kan skratta åt det nu.;)
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Hahaha, och du är ändå "bara" dagmatte till din dåre :D. Jag tvingas ju liksom leva med min 24/7, nu när snön kom försvann dessutom all den lilla sans och vett som jag hade lyckats präntat in i skallen på henne eftersom det tydligen är sååååå jävla kul.
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

*fniss* Det behover inte vara en boxer...

Ni vet de dar leksakerna i rep med en boll i anden? Naval.. min schafer alskade dom. Och kunde kasta ivag dom alldeles sjalv jattebra - sa hart att jag en dag fick en finfin blatira av honom. Aije!

..o haromdagen (eller ja, nagra veckor sen..) lyckades Hoot (greyhound) ge mig en blatira med tillhorande Skrap...

an sa lange, peppar peppar, ar det bara hastar som sprackt lappar o bonkat i nasor.. an sa lange...
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Beauceronen min har ännu inte lyckats knäcka nåt näsben, vad jag vet, men en rejält spräckt läpp har jag haft. Och en helt söndertrasad splitterny dunjacka, beställd från England! Och jag minns skogspromenaden med Internationella Dressyr-ryttarinnan och hennes lilla Rottisunghund, som lekte glatt med min Beauceron ... full kareta in i Dressyr-ryttarinnans ben, bägge två samtidigt, framifrån, hon gjorde en luftfärd som jag fortfarande kan se, i ultrarapid, och landade platt på mage med näsan i gruset. Det gjorde visst ont....
Ajajaj på din näsa med!!!
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

AOUCH vad ont det måste gjort! :eek:

Jag är SÅ glad över att ha förhållandevis försiktiga salukis som aldrig skulle få för sig att vara buffliga, inte springer in i en eller något annat galet :D
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Hahaha, och du är ändå "bara" dagmatte till din dåre :D. J

Jag tycker det är jättekul att ha en boxervalp hemma!!
Tre dagar i veckan... :angel: I början när hon var en liten plutt och sockersöt så tänkte man ju att aha, en boxer kanske skulle vara nåt? Men nej, inte för mig... :D Loka har dock fått belgian-blue-kosse-röv att av att härja med ligisten i skogen. :cool:

Rent allmänt: hundar är galna och hundägare saknar självbevarelsedrift som skaffar dem? ;)
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Rent allmänt: hundar är galna och hundägare saknar självbevarelsedrift som skaffar dem? ;)

+ en på den! Skriver på vilken dag som helst. (Har precis blivit släpad runt kvarteret av två snötokiga hundar... Just idag var inte gympaskor någon hit...)
 
Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Rent allmänt: hundar är galna och hundägare saknar självbevarelsedrift som skaffar dem? ;)

Men vem vid sina sinnens fulla bruk kan motstå behovet att ha hund :confused:

IMG_5109.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp