Bukefalos 28 år!

Action & dramatik

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går var det en helt galen gubbe som välte med traktor i slänten ner mot hästhagen. Han var visst drogpåverkad och for omkring på vägen, vevade med armar och ben, svärandes och blödande :crazy: . Vilken jäkla tur att jag inte var hemma då. Jag hade fått hjärtsnörp och svimmat på fläcken. HV höll honom sällskap tills ambulansen kom.

Efteråt har det kommit fram att karln har gjort andra dårskaper också. Han lär visst ha skjutit omkring sig och ägnat sig åt mordbrand. En fullständig dåre med andra ord.

Sen skulle ju traktorn bärgas och platsen behövde saneras på diesel. Jag fick veta att hästarna skulle flyttas till en annan hage för att bärgningen skulle kunna utföras säkert. Innan jag gick till stallet idag försökte jag få tag i HV för att fråga vart hästarna flyttats men fick inget svar. Jag gick bort till hagen ifall de ändå var där men hittade inga grimmor vid grinden. Nähä. Klockan började ticka iväg och hur stor var chansen att hitta ett par hästar i mörkret när jag inte ens visste vart jag skulle leta, så jag gick hem igen. Det spelade ju ingen roll att min pannlampa var stark när ljuset ändå bara studsade mot fukten i luften. När jag kommit hem och bytt om, ringde HV. Hästarna gick visst kvar i samma hage men hon hade glömt grimmorna på en annan plats. Det var lite sent att springa tillbaka så W fick en vilodag extra.

På lördag ska jag åka och titta på huset. Jag frågade mamma om hon ville följa med och hon svarade ja utan tvekan. Så det är hon och jag som åker dit och glor.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 157
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Känner att jag bara vill skriva av mig lite. Det är så lätt att sitta och grubbla på saker och ting om och om igen. Förra veckan på...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp