Bukefalos 28 år!

"Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

S

Syrsa

Ja, så låter jag ibland...

Har ni tänkt på att har man hund får man inte vara för känslig av sig? Superpussar av "nyss ätit kattskit"-tunga, jaga bajsblöjor, plocka sorkar och småfåglar och portionssnus och tuggummi och annat "godis" ur käften, harlortar, hästskit, tvätta tassar rena från komockor, tvätta hund som rullat i kråk-kadaver, tömma analsäckar så det sprutar gojs över hela gräsmattan, tvätta bort motorolja i pälsen från underredet på bilen när de försöker få tag på något därunderifrån...


Vad är det äckligaste er hund utsatt er för?

Jag har varit med om ovanstående. Äckligast är nog, trots allt, portionssnuset. Dels för att det är en annan människa som haft det i munnen, dels för att det inte känns som "hans" naturliga ting... Äh, ni fattar?


/Syrsa
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Jag har faktiskt aldrig haft en snuskhund. Settrarna kunde rulla sig i skit i skogen om dom hittade nåt, riesentiken knaprade gärna kattbajs men inget värre. Alla tidigare hundar har kunnat kommandot "spott" vilket är samma grej som "loss" men jag ska inte behöva ta i äcklet;) Nuvarande voffan har bara bott här i en månad så hon kan inga kommandon alls men det äckligaste hon har stoppat i munnen är ett bullpapper, hästbajs får hon äta så mycket hon vill:D
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Det "äckligaste" vår kille ätit är väl kattbajs.
Kaninbajs och hästskit är favoriter, men det tycker inte jag gör särskilt mycket. :p
Det är ju i princip bara gräs iaf.
Slicka sig i skrevet är han expert på, och sen ska han pussas.

Spotta, är som sagt ett väldigt bra kommando att lära hunden.
Det var det första vi lärde våran.
Funkar bättre än "loss" faktiskt.
Så när vi leker med honom och säger "loss" först och inget händer, så säger vi bara "spotta".
Då åker pinnen ur på en gång. :rofl:
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Kattskit är ju en delikatess för små hundar! :p
Har börjat få valpis att förstå att man inte är inne i badrummet (där kattlådan står) om inte jag säger åt henne att gå in. Men visst får man hålla vakt då och då...
Annars är valpis ganska snäll.

Det äckligaste jag någonsin sett såg jag häromdagen när jag var ute med valpis på ett ställe där man får ha hundarna lösa hur som helst.

En labrador (eller något liknande, minns inte riktigt) sprang upp på kullen som vi var på. Han hittade snabbt hundskit (jag hoppas det var hundskit..). Bara det att det här var diarré! Och det var MYCKET!
Det hördes ett högt "slafs, slafs, slafs!" och hunden satte i sig det där äckliga med stor aptit!
Jag HOPPAS att den inte slickade på någon annan sedan - men jag såg inte mer eftersom jag och valpis fick bråttom därifrån :p
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Det är jag glad över att vår kille är totalt ointresserad av att äta.
Luktar på det gör han, men that´s it.
Han har aldrig ätit hundskit faktiskt. :D
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Shelby rullade sig en gång i några ruttna inälvor hon hittade i skogen. Trots att jag gnuggade henne med snö och schamponerade henne 3 gånger stank hon ändå dagen efter...

Sen är det ju populärt att rulla sig i rävbajs och äta kattskit:(
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Min hund är tyvärr galen i människobajs, han både rullar sig i det och äter av det med salig min. Vidrigt är det, och en stank som är JÄTTEsvår att få bort (hade en tråd om det i vintras...Urk!!). Otroligt hur många som bajsar i skogen, ibland mitt uppe på en sten, utan att gräva ner eländet efter sig! Speciellt såhär års när folk campar och har picknick är det ett elände. Hästskit är också mums, men det kan jag faktiskt stå ut med!
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Som liten valp åt hon det mesta äcklet hon kunde hitta, äckligast var när hon plockade upp en dränkt råtta ur en vatten hink, lät som hon släppte en blöt trasa på golvet när jag väl såg vad hon sysslade med och satte stopp för lekandet...

Som tur är funkar loss väldigt bra så det mesta hinner inte mer än in och vända:)
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Ja mina små hund bara älskar häst skit så efter det får man se till så att man inte får nån blöt puss:P
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Vad är det äckligaste er hund utsatt er för?

Min hund är inte så förtjust i äckliga saker, men en gång lyckades hon slå på stort då hon under en promenad högg in på en människospya. Yeäk!

Äckligast är nog, trots allt, portionssnuset.

Usch, blev hunden dålig? När min hund svalde en fimp (hon var magsjuk och satt på svältkost och därför fullkomligt dammsög trottoaren efter något ätbart) så berättade giftinformationscentralen att tobak är absolut farligast i snusform för en hund. Och att det kan vara direkt dödligt.
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

MÄNNISKOBAJS, döda djur, möglig mat, fiskrester, djrubajs av olika slag, slaktavfall mm.

De värsta är att en av mina hundar inte anser att de räcker med att äta av det, man måste RULLA sej i de först :eek::crazy:
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Tyckte nog att min förra hund var ganska äcklig när han satt och väntade bredvid katterna när dom sket, för att få sätta i sig en mjuk, varm nybajsad korv...:p
Dessutom är det ju ganska smidigt att inte behöva tömma kattlådan så ofta...!:D

Nya vovven har inte hunnit bli så äcklig än, en knaprig hästskit eller två går an, tycker jag...;)

OT Har hört att dom äter skit för att dom har nån vitaminbrist, stämmer det?? Isf verkar det som om alla hundar har det bristen..?
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Det utan tvivel äckligaste var för några veckor sedan, sonen tre år kom in och sa att han bajsat på gräset och lade till -Tea gillade mitt bajs!!
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Häromsistens när min brorsa var uppe i Fiskestugan i fjällen, hade kompisen med sig sin Vorsteh. Tydligen är det lämmelår, för överallt i vattendragen flöt uppsvällda, halvruttna fjäll-lämlar omkring. Vorsten var som tokig och slukade dessa ruttnande kadaver som om de vore popcorn ... för att lite senare spy upp dem på fiskestugans trappa. Lukten var tydligen ... eh ... obeskrivlig...
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Usch, blev hunden dålig? När min hund svalde en fimp (hon var magsjuk och satt på svältkost och därför fullkomligt dammsög trottoaren efter något ätbart) så berättade giftinformationscentralen att tobak är absolut farligast i snusform för en hund. Och att det kan vara direkt dödligt.

Nej, det är bara in i munnen och vänder, vi är snabba som blixten när han får tag på detta äckel. Han hinner aldrig tugga och har hittills aldrig svalt en portionssnus. Ofta söker vi av trottoaren långt före honom, och kan sick-sacka mellan farorna.

/Syrsa
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

I vissa områden (eller är det överallt?) får man ju se upp med sorkfeber. (Kallas visst även sorkpest?)

Men vad jag har kunnat läsa mig till på olika informationssidor så är det för människor som det är smittsamt, via saliv, avföring eller urin. Detta betyder att man inte kan sopa ett stallgolv som är torrt för då kan amn andas in smittan.

Dock är det inte farligt för hundar, men om de käkar sorkkadaver som de hittar ute och den sorken är smittad så kan en blöt puss på matte/husse innebära att man smittas.

Dock ska man i regel, med läkarhjälp, klara sorkfeber utan bestående men.

Jaja, detta på grund av alla "leksaker" våra hundar kommer släpande med, eller godbitar de sätter i sig.

/Syrsa
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Häromsistens när min brorsa var uppe i Fiskestugan i fjällen, hade kompisen med sig sin Vorsteh. Tydligen är det lämmelår, för överallt i vattendragen flöt uppsvällda, halvruttna fjäll-lämlar omkring. Vorsten var som tokig och slukade dessa ruttnande kadaver som om de vore popcorn ... för att lite senare spy upp dem på fiskestugans trappa. Lukten var tydligen ... eh ... obeskrivlig...

Åh fy fan!! :rofl: :crazy:

Vår hund var ganska ordentlig av sig, rulla sig i något äckligt fanns inte på kartan och det var ju skönt. Hästskit eller människoskit intresserade honom inte. Men ett par äckliga saker satte han i sig.

* En människospya, till hans försvar får jag väl säga att det var ganska "osmält"... som om någon spillt ut lite köttgryta. Och köttgryta är ju gott. Fick bort honom därifrån rätt snabbt.

* Vi hade ett marsvin ett tag, och hans pluttar var rena rama godiset. Hunden länsade inte buren, men så fort marsvinet bajsade ute på golvet så var det borta i ett nafs. En gång fick han till och med in nosen under baken på marsvinet, sköt honom framför sig som om de lekte skottkärra (marsvinet fäktade något förvånat med baktassarna) och undrade om det inte skulle komma "nåt godis ur automaten snart". Vilken syn... :D

* Någon som jag TROR var en gammal rutten mögelost någon hade tappat/slängt. Det luktade lite åt det hållet i alla fall, det var så mörkt att jag inte såg ordentligt vad det var. Han fick i sig en munsbit innan jag fick bort honom därifrån, och jag råkade dessutom trampa i eländet... Hans andedräkt var inte att leka med efter det, och jag kräktes nästan när jag skulle skrapa bort kletet från skon. Eeew!! Inga pussar på ett par dagar.

* Sen ÄR det ju faktiskt inte så fräscht att de tvättar sig i röven och sedan pussas. :D
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

*kl*
hmm... som liten käkade min jycke kattskit, men det har han släppt. (Tack gud för det.. lagom mysigt.. irk.) Hästbajs är dock en favorit, men det överlever jag i alla fall.. fast inga pussar på matte på ett tag.. :rofl:

det är väl det han satt i sig, han är duktig annars, kan plocka upp saker och spottar ut direkt så det enda som slunkit ner i magen hans ute på stan är löv.

Har fått höra att hundar till rökare/snusare inte intresserar sig för fimpar eller snus och det verkar iaf stämma på min..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp