Bukefalos 28 år!

"Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Min lilla fröken åt det mesta när hon var i trotsåldern; hundbajs, människobajs, döda sorkar, you name it. :crazy: Jag tror egentligen inte hon tyckte det var så särdeles gott, för hon slutade rätt omgående med mig, men fortsatte läääääänge med min far som blev jättearg = lajbans skoj att springa runt och retas med nåt äcklo i munnen då! Hon hade även en förkärlek för att äta klädesplagg... glömmer aldrig synen när hon bajsade ut en lååååååååååång korv som visade sig vara ett par nylonstrumpbyxor. :o Det hade ju kunnat gå hur illa som helst, huuu. Ett par avlagda t-shirtar har också slunkit ner.

Människor är verkligen rejält äckliga. Kan de inte bara gräva ner sitt bajs efter sig?
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

En av mina tidigare riesentikar älskade människobajs,hon ålade i det,ja verkligen gnodde in sig i det,som om det vore en kroppslotion..Och sen skulle ha med henne i bilen..

Den jag har nu är inte lika äcklig,men hon hittade ett ruttet vildsvin i skogen och rullade sig i,och det vidrigaste var alla larver hon hade i pälsen efteråt..
Hade jag kinnat tvätta henne i 90grader i maskin,då hade hon åkt runt där..
Men jag fick ställa henne i badkaret..
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Min förra hund, Billie, försvann in i skogen på en kvällskissrunda. När hon äntligen kom tillbaka slickade hon sig om munnen och hade dasspapper i mungipan... Luktade förDJÄVligt...!!!

Hon fick gå långt ifrån mig hem.

Men det trevligaste var nog när hon runt halv tolv började hulka upp eländet på mitt nylagda parkettgolv, i min lilla etta, mellan tv:n och soffan där jag satt.
Medan alla fönster öppna om med en hand (ty den andra satt fast i nästan på mig) torkar jag frenetiskt, äcklat och "gaggande" medans hon passar på att lägga en ny s.k. pizza i hallen.

Efter det tog jag ut henne direkt där hon spydde ett par gånger till, promenerade runt lite innan jag insåg att jag var tvungen att återvända hem för att torka bort det sista. När jag öppnade dörren - STANKEN.... :crazy:

Mycket sova den natten nej.
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Min hund är ganska fräsch jämfört med andra i den här tråden, kanske tack vare att hon inte är så matglad. Men lite jord, maskar och någon enstaka ödla slinker väl ner. Getingar skulle man kunna torka och använda som godis och all form av rosgödning (gödsel/benmjöl/blodmjöl osv) får man ju låsa in...

Annars var det en syn i somras när hon utan förvarning kastade sig i en liten igenslammad skogsdamm. När jag fått upp henne hade hon bytt färg från gul till svart över hela kroppen, men lycklig var hon :D

Däremot verkade hon inte särskilt sugen när vi stötte på en död, stinkande kalv i skogen.
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Rulla sig i bajs eller dött djur utan att man ser på..eller varför inte löss hund bajs som man hittar..

Men de bästa **urrrrrrrk* Oscars snorre...Har knäppa hundar som tjaa mm..lärt sig att sköta varandras hygien..
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Min hund äter inget han inte fått av mig, så nej jag tycker inte att det är äckligt när han pussas :p

Äckligaste är väl när morfar tömt fiskrens bakom uthuset och Douglas tycker att det är mysigt att rulla sig i :mad:
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Jag har en äckel hund här hemma:cool: Hon äter allt, häsbajs,räster som katten har lämnat/inte orkar,gammla fiskar halva råttor, en gång hittade hon en lååång tarm från nått som var ca 30 cm långt(buke behöver verkligen en spy smajlis)
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Denna tråd har räddat min dag (tack alla :o )! Guud vad jag har skrattat, så tårarna sprutat, när jag läst om era erfarenheter! :D

Är själv ganska nybliven hundägare till lilla Diezel, en JRT-tik som nu är 4 månader och också äter en massa junk!:crazy:
På delad förstaplats kommer kanin- och hästbajs tätt följt av daggmaskar (både torra och färska!) och tvestjärtar!
Det slår ju inte på långa vägar det somliga av er har skrivit om här, så jag är nog rätt glad ändå! Bifogar en
typotux_078.gif
om någon behöver ha en! ;)
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Min hund äter, kattbajs, hästbajs, harskit, rullar sig i blöjor.

Men det äckligaste var nog när hon hittade en påkörd (död) harunge som hon svalde HEL. Dagen efter hängde det ut ben ur rumpan på henne och det var bara att hjälpa till att få ut det, eller min pappa gjorde det.
 
Sv: "Äckliga, äckliga hund! BLÄSCH-USCH!" ?

Glömde tillägga att hon mer än gärna slickar i sig kattspy oxå :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp