Bukefalos 28 år!

Ägg till katt?

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag har två stallkatter som brukar få lite godis ifrån kylen ibland utöver deras vanliga meny av möss sorkar och torrfoder!

Nu har jag massa ägg över och jag undrar om katter kan äta dessa? Råa eller kokta?
 
Sv: Ägg till katt?

Rå äggula är mycket nyttigt för katter så det går jättebra att ge. Men endast äggula och inte äggvita, då rå äggvita förhindrar upptag av viktiga vitaminer och därför är skadligt för katten. Om katter ska äta äggvita måste den vara kokt, men gulan är nyttigare rå!

/Erica
 
Sv: Ägg till katt?

Rå äggula är mycket nyttigt för katter så det går jättebra att ge. Men endast äggula och inte äggvita, då rå äggvita förhindrar upptag av viktiga vitaminer och därför är skadligt för katten. Om katter ska äta äggvita måste den vara kokt, men gulan är nyttigare rå!

/Erica

Tack! Jag älskar klara och tydliga svar! Nu ska jag fixa äggula till katterna:d
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
916
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 007
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 989
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp