Ägglossning

S

saltahajen

Har satt igång babyverstaden här hemma! Har gått någon månad nu utan resultat... köpte därför ett apolivas äggolossningstest.
Enligt testetså betyder 2 likadana steck "stegring" och "ett starkt steck vid pilen, ägglossning inom 24-36 timmar". Nu under mitt försök så fick jag dock bara 2 likadana steck under denna period. Men vad betyder "stegring"? Någon som vet? :confused:

Har hört att många får "rikliga" flytingar under ägglossningen, men jag kan vid "ägglossningstiden" få små blödingar vid sex :confused: vad är detta?
Jag är dåligt påläst och är mest förundrad över hur kroppen verkligen funkar! :idea:
Någon som är mer insatt än mig? :bow:
 
Sv: Ägglossning

ja har ingen aning om va stegrande betyder :o men du kanske kan ringa en barnmorska å fråga:laugh:
 
Sv: Ägglossning

som jag har fattat det är stegring ägglossning. Dock är jag inte helt säker...
men ta gubben och spring in i da bedroom!
 
Sv: Ägglossning

Du har bara ägglossning en gång per menscykel dvs du har egentligen inte så många dagar att spela på om du vill bli gravid.

En "vanlig" cykel som de flesta har går efter 14+14 dagar dvs 14 dagar efter FÖRSTA mensdagen har du din ägglossning och 14 dagar efter ägglossning får du mens OM du inte blivit gravid :)

För de flesta stämmer det att 14 dagar efter ägglossning kommer mens MEN dagarna fram till ägglossning kan skifta ganska mycket därav ägglossningstest. De dagarna som kommer efter stegringen ca 48 timmar har du chans att bli med bebis. Sedan räcker det ju med att ägglossningstestet visar ökning så behöver du inte ta fler. Det är när stegringen kommer som du har störst chans att bli med barn.

Detta i de fall allt är normalt!

Sedan finns det en massa annat som kan spela in men i normalfall ska detta fungera!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 617
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp