Bukefalos 28 år!

Äldsta kaninen?

D

Dolores_88

Ska vi se vem som vinner?
1. Dvärgraser (t.ex. dvärgkanin)
2. Mellanstora kaniner (t.ex. gotlandskanin)
3. Jättekaniner (t.ex. fransk vädur)

Min Minta fyllde 7 år den 15/2. Tycker jag är ganska mycket =). Henne nominerar jag till kategori 2 för hon är en rättså stor dvärgvädur.

(Utom tävlan:)
Min andra dam blir 2 år den 30/31 (?) maj i år. Ung, men lat och tjock liten gris! Dvärgkanin/dvärgvädur."Tildo"
 
*puffar på*

Inte är det väl så svårt och skriva hur gammal ens kanin är? :smirk:
 
kategori 1.
ickis, renrasig blåzobelhermelin dog i lungcancer 8 år.
 
min mamam hade en dvärkanin när hon var yngre, han hette knutte och blev 14år !! men han var hemskt elak..
vinner han?

min franska vädur är 5år..
 
1. Min Zera r hermelin och född 1995. Med andra ord 9 år i år.

Hon har nu gått över till att leva som hund på "heltid" och rullar runt bra trots omständigheterna.
 
Dvärgras: Hermelinhona som jag avlivade i höstas vid 11 års ålder. Gått som avelskanin till ca sju års ålder!

Mellanras: Black and Tan hanne som förmodligen blev tagen av räven vid 12 års ålder. Han var då pigg och glad kille som började se och höra lite krassligt. (Tog alltid in honom i buren på natten och han var ute och sprang på gården på dagen. Men den natten hade vi kräft skiva och jag glömde ta in honom och så var han borta :crazy:)

Stora raser: Inte så stort urval av kaniner precis men den älsta New Zealand Red kaninen som jag har är runt 8 år nu.
 
Har en blandras kanin rätt liten, troligen bond och hermelin eller liknande.
Snuttan hon är född 92. Pigg och mår utmärkt. Lite otam men mår bra.

Har även två angoror, en som är född 2001 och en 2002 dom hör väl ig inte hit, men ville bara säga det.
En angora född 2000 dog plötsligt helt oförklarligt i höstas.
 
Kände en gång en blandraskanin som blev hela fjorton(14) år, innan han lugnt och stilla fick somna in hos vet pga cancer.

Sköter man dem riktigt kan de bli riktigt gamla. vi hade en gång en vädur som vi fick ta bort, men han blev runt 9 år han...
 
Min kanin (tillhör nog kat.2) fyller 5 år iår.

Min ridlärares kanin blev 13 år!
 
Kategori 2: Jag hade en stor dvärgvädur som blev 9 år. Har en till nu på 5 år (användarbilden).
 
kat 1

hermelin
8år. hoppar fortfarande trots bara ett öga!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp