Bukefalos 28 år!

Ändrat beteende vid kastrering

P

prallan

Vår ena katthona har sedan kastrationen börjat mijaua högljutt på nätterna när hon kommer in (genom luckan vid 2-3 tiden)... Är det någon som känner igen detta beteende? Går det över?
 
Tyvärr har din katt drabbats av något som drabbar ett fåtal katter. De löper trots att de är kastrerade. Detta hade alltså uppkommit oavsett kastrering eller inte fast utan kastrering hade det varit ännu värre. Jag har också en sådan katt och tyvärr så går det inte över. Endel katter kan bli hjälpta av p-piller eller p-spruta men då har man genast den förhöjda risken för juvertumörer att ta ställning till. Våran katt är nu så gammal (16 år) att jag allvarligt funderar på att sätta henne på p-piller. Hon skriker både på dagarna och på nätterna med jämna mellanrum och är innekatt och jag blir tokig av att bli väckt flera gånger varje dygn. Jag sover så extremt dåligt iallafall och en skrikande katt gör verkligen inte det hela bättre.
Jag beklagar verkligen att du har råkat ut för detta.
 
Tyvärr har din katt drabbats av något som drabbar ett fåtal katter. De löper trots att de är kastrerade. Detta hade alltså uppkommit oavsett kastrering eller inte fast utan kastrering hade det varit ännu värre. Jag har också en sådan katt och tyvärr så går det inte över. Endel katter kan bli hjälpta av p-piller eller p-spruta men då har man genast den förhöjda risken för juvertumörer att ta ställning till. Våran katt är nu så gammal (16 år) att jag allvarligt funderar på att sätta henne på p-piller. Hon skriker både på dagarna och på nätterna med jämna mellanrum och är innekatt och jag blir tokig av att bli väckt flera gånger varje dygn. Jag sover så extremt dåligt iallafall och en skrikande katt gör verkligen inte det hela bättre.
Jag beklagar verkligen att du har råkat ut för detta.
Hm, hon mijauar inte annars, som hon gjorde vid löp innan kastrationen, endast när hon kommer in på natten och det låter mer som rop på oss? Än löpskrik.
Men i samma veva blev vår andra katta överkörd så jag gissar att hon skulle kunna ropa efter henne, men, för det första så tyckte de inte om varandra och för det andra så är det över en månad sedan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur ska jag få Miss Li att gå ut genom kattluckan? Hon älskar att vara ute och springer in och ut, in och ut, in och ut. Nu har vi...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
676
Senast: Sassy
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: monster1
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 093
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp