Bukefalos 28 år!

Camilla Osterman

Trådstartare
Conversation Piece (CoP) och jag har blivit Änglaägare. Eller förhyrare då. Men vi har i alla fall en Terroristavkomma som heter Our Angel tillsammans och CoP tyckte vi skulle berätta lite om henne. Eftersom det är CoPs första kontakt med fullblod ville hon gärna ha henne hemma hos sig och eftersom det är en totalt ohanterad treåring protesterade jag inte alls!:devil:

Vi hämtade henne förra lördagen och det tog 2,5 timme att lasta henne. Sen tog det två dagar innan Cop fick på henne grimman. Jag fick ett SMS klockan 01.06 i tisdags morse: Grimman är på! Säga vad man vill om Cop men hon ger sig inte. :angel:

Nu går Ängelen i en stor hage med sina travarkavaljerer och hon blir bättre och bättre dag för dag. Idag var jag uppe och kladdade över hela hästen (där hon inte var gnagd eller sparkad på) medan Cop höll.

Vi har redan köpt större plånböcker så vi kan bära alla pengar hon kommer att tjäna!:idea:
 
Sv: Ängelen

Det är så roligt!

Någon gång i livet måste man ha ett fullblod och när man nu - som jag - har strandat några mil från Jägers och är omgiven av duktiga galopptränare, ja då är det väl dags!?

Sen var man kanske inte tvungen att börja med en helt vild 3-åring då... Men sån är jag. Nu står hon här i stallet i alla fall och vi får försöka tämja henne.

Hon är så fin så, världens klokaste lilla troll.

Håll tummarna för att stela travtanten inte slår ihjäl sig på kuppen nu! :D
 
Sv: Ängelen

Spännande. Än är inte den sist idioten född;)
Ska bli jättekul att följa hur det går. Hoppas hon springer in en massa kosing:laugh:
 
Sv: Ängelen

Vilken fantastiskt spännande vår du kommer få. Inkörning av en Silver Pine och inridning av ett vilt fullblod.
 
Sv: Ängelen

Skulle vara kul att veta lite mera om Ängeln. Varför har hon varit ohanterad så länge?
Hur hittade ni henne?
 
Sv: Ängelen

Skulle vara kul att veta lite mera om Ängeln. Varför har hon varit ohanterad så länge?
Hur hittade ni henne?

Ja, Camilla, hur hittade vi henne?

För min del så klev jag över tröskeln hos Camilla på lördagen (eller vilken veckodag det nu var...) och hämtade en galoppör en vecka senare... Jag fattar inte vad som hände. :eek:
 
Sv: Ängelen

Idag har jag varit och beskådat denna änglalika madam. Jag måste säga att namnet passar henne perfekt.
Det kommer att bli så roligt att få följa denna Ängel på sin väg mot framgång.
 
Sv: Ängelen

Eftersom jag har ridit bägge hennes föräldrar så har jag frågat uppfödaren om henne varje gång jag har sett honom och till slut tröttnade han väl.:angel:

Ängelen såldes som föl men köparen fick lite ont om pengar så Ängelen fick gå kvar hos uppfödaren i evigheter. Till slut blev uppfödaren trött på att ha en sån fin häst bara gående hos sig så han ringde mig. Det råkade vara samma dag som jag och CoP skulle på 51:an. Så jag frågade CoPs stalltjej om hon kunde hjälpa mig att sitta på Ängelen de första gångerna.

På något sätt blev det så här i stället. Jag är jättenöjd för jag och Cop kompletterar varandra perfekt. Cop är duktig på marken och om jag har henne vid Ängelens huvud tvekar jag inte en minut att kräla mig upp på den stackars hästens rygg.:cool:

Synd bara om den ursprungliga köparen, han hade behövt lite av pengarna Ängelen kommer att springa in!:D
 
Sv: Ängelen

Ja, Camilla, hur hittade vi henne?

För min del så klev jag över tröskeln hos Camilla på lördagen (eller vilken veckodag det nu var...) och hämtade en galoppör en vecka senare... Jag fattar inte vad som hände. :eek:

Du kom inte ens över tröskeln innan jag attackerade. Minnns precis när jag frågade Frida om hon ville hjälpa mig att rida in Ängelen, det var utanför Annexet!:idea:

Men hur du egentligen kom in? Ja, det bara blev så. Och du drack bara limonad på 51:an så inte ens det kan du skylla på!:devil:
 
Sv: Ängelen

Lycka till till er båda, kan bli en spännande vinter då!! :d

Får komma och kolla på henne nån gång jag är i Sverige!:laugh:

Håller själv på att försöka bearbeta min mor till att dela en andel med mig... :angel:
 
Sv: Ängelen

hmmm ...eftersom jag länge varit sugen på en galopphäst så kanske man skulle be om o få köpa in sig på en andel då:laugh::laugh:
 
Sv: Ängelen

Vi kommer bli onödigt rika. Det är ju så lätt att tjäna pengar på hästar. :angel:

Ja jag har hört sägas det... men jag förstår inte hur man gör? Jag har nu ringt och mailat STC för att höra hur jag skall gå tillväga med min ostartade sexåring. Han börjar vara färdig för lopp tycker jag men de skrattar bara när jag säger att han nog kanske travar en kilometer på fem minuter ungefär och att han väger 865 kg och således är liten och lätt för rasen men att han nog kan stå sig i konkurrensen mot de större hästarna.

Tror ni att det går bättre om jag provar att starta honom i galoppen??? Vi har förvisso inte börjat träna så mycket på galopp med ryttare men det borde väl gå på ett kick. Förresten har han tjuvtränat några gånger och det gick så bra så!!! Flera gånger har jag till och med suttit kvar på hästen. Fast jag har ju inte testat att stå så där i "extrem fältsits" som man ska göra i galopp. Men det kan väl inte vara så svårt?

:rofl:

Förstår ni varför STC är så dumma förresten, kolla så söt han är med vagn! Han är renrasig och har kända föräldrar och tja, jag ser då ingen anledning till att fnysa bort oss!

KrTom041.jpg


Och här ser man ju att han har anlag för att bli galoppör också! Allsidig häst det där, borde bli en riktig kassako!

Maj2008052.jpg


Så CoP och CÖ får snart se upp för oss på banorna!
 
Sv: Ängelen

Om inte annat så fladdrar väl de små fullbloden av banan när han dundrar iväg så då vinner ni ju på walk over!
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 453
Senast: iNHALE
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 685
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 155
Senast: cassiopeja
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 826
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp