Bukefalos 28 år!

Sv: Ängelen

Du tror inte det finns risk att hon börjar fakturera mig för alla härliga middagar hon förser mig med då? :eek:

Eller att hon kommer fakturera mig den dag vi flyttar hästen till henne.
 
Sv: Ängelen

Jambalaya hit och bryllépudding dit. Kvinnor verkar fixerade på mat.

Det är därför ni lekar grimma på och grimma av ut på småtimmarna ? Ni äter före ni gör stallet :idea:

Hur går det med Ängeln ? Är hon fortfarande bakrädd ? Halv ängel, halv terror. :angel: :devil:

:p
 
Sv: Ängelen

Jambalaya hit och bryllépudding dit. Kvinnor verkar fixerade på mat.

Det är därför ni lekar grimma på och grimma av ut på småtimmarna ? Ni äter före ni gör stallet :idea:

Just den kvällen hade jag inte ätit alls, faktiskt. Istället hade jag först förberett en tingsrättsförhandling, sedan skjutsat en kolikponny till Helsingborg och sedan fodrat femton hästar när jag kom hem vid halv tolv på natten. Jag säger som Tony Rickardsson "Men det är väl inte KVINNLIGT det?!" :cool:
 
Sv: Ängelen

Nja, vi väntar väl till den 16 april på Jägers. Så slipper vi släpa runt henne så mycket i början. Det blir sedan - till Prix-löpen!:angel:
 
Sv: Ängelen

Jo tack, det går som man kan förvänta sig. Vi tänker startanmäla snart nu.

Ja, för den som väntar på något gott, verkar det alltid, som man väntar för länge. Ännu är det en stund till det blir 1. maj, så det är bara att fortsätta med rumpträningen. Om inte annat kommer startbox-personalen att uppskatta att hon inte har så lösa bakben :bow:
 
Sv: Ängelen

Nja, vi väntar väl till den 16 april på Jägers. Så slipper vi släpa runt henne så mycket i början. Det blir sedan - till Prix-löpen!:angel:

Du menar som i Prix du Cité Malmue ?

Om mitt minne fungerar utom dom vanliga kortslutningarna, gick första 2-årsloppet på Jägers förra året väl någongång i början av juni ?
 
Sv: Ängelen

Prix de l'Abbaye, har bara sprinters!:bump:

Undrar om inte just Creetown gick i det loppet nå'ngång i förra århundradet.

Hittade posten, där CoP berättar att Ängeln är tre :o. och posten, där CaOst berättar att hon har ridit mamman... men vem är mamman ?
... eller står det också nå'nstans ?
 
Sv: Ängelen

Herald Angel! Ewa Henriksson, på den tiden hon hette Henriksson, hade henne. Hon löpte mycket i Rikstotolöpen, vad dom nu hette på den tiden, och var jättenyttig trots att Ewa matchade henne lite konstigt ibland. Kommer i håg när jag var med och skrev JGV-tipset att HA oftast gick bättre tuffare sällskap med lägre vikter.:cool:

Mötte Gia när jag var inne på Jägers med den tjocke häromdagen och då berättade Gia att HA varit Anja Lorins favorit. HA är ett gull och det är hennes dotter också!:love:
 
Sv: Ängelen

Det står i första meningen i första inlägget i den här tråden att Ängelen heter Our Angel och är man nyfiken kan man gå in och titta på henne på galoppsport.se:angel:
 
Sv: Ängelen

Det står i första meningen i första inlägget i den här tråden att Ängelen heter Our Angel och är man nyfiken kan man gå in och titta på henne på galoppsport.se:angel:

Du vet mycket väl att jag är energisnål, men andra kan ha nytta av denna upplysning.

HA (Herald Angel, inte Hell's Angel) var väl efter Double Schwartz ?
Då lär Prix de l'Abbaye allt ligga närmare till hands än Prix de l'Arc... fast när en quarter uppenbarligen står dubbla distansen är osvuret kanske bäst :D
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 310
Senast: iNHALE
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 491
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 822
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp