Bukefalos 28 år!

Ännu en lyckad ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även denna gång på lille Petter.
Mådde sk*t när jag åkte till stallet, värsta magknipen och så trött så det var inte sant.

Blev inte piggare när jag såg att stackar pålle skulle gå tre lektioner i rad inkl min. Tur han är fysikst stark pållen, men jag var lite orolig att han inte skulle orka mentalt.

Sa redan till i början av lektionen att jag inte mådde så bra och iom att Petter redan gått två lektioner så fick vi ta det som det blev. Bara för att inte min instruktör skulle ha förstora förhoppningar på oss.

Lektionen gick kanon, stort tack till C som red fram honom åt mig på lektionen innan.
Vi red skänkelvikning längs långsidorna i skritt och trav samt så skulle vi självständigt lägga en volt ut till mittlinjen ibland.
Lille Petter är ju ganska vinglig och tycker att det är lättare gå helt i sidled än att göra en riktig skänkelvikning. Du får absolut inte bli sittande i hjälperna där inte utan måste hela tiden vara alert.

Galoppen sen, herreguuuuud vad har hänt med pålle?
Fick för det första två riktiga galoppfattningar i bägge varven och det gick tom rida ut på fyrkantsspåret från volten utan ökning och stretning :love:. Som min instruktör sa, vilket flyt det var i galoppen idag.
Fick fick till och med några bra halter där han inte direkt börjar titta sig om kring eller snurrar runt. Det är ju så fördömt tråkigt stå still tycker lilla gullgubben :rofl:

Så jag har bestämt mig för att om (säger om) det flyter på så här så ska vi ställa upp på klubbdressyren i slutet på september. Har även informerat min instruktör så att jag nu får honom till dess.

Just nu är det riktig riktigt roligt att rida. Nästa vecka är det öppna på långsidan, det är riktigt roligt (mycket lättare än skänkelvikning om du frågar mig)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion igår igen och fick åter den lilla c-ponnyn. I början kändes han rätt slö faktiskt och jag fick driva. Vi började med att...
Svar
15
· Visningar
2 179
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 180
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
2 011
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp