Bukefalos 28 år!

Ännu mera problem!!!

skjona

Trådstartare
Det känns som mina hästproblem är utan ände ,det ena bekymret avlöser det andra.
Någon kanske har läst min förra tråd, där vi funderade fram och tillbaka huruvida man kunde säga upp hyreskontraktet på en ponny för att man behövde den själv.?
Det problemet är löst i och med att vi lånade en C-ponny till vår egna flickan .

Men nu har ett nytt stort problem dykt upp.
I fredags var vi på den sedvanliga hoppträningen med ponnisarna,hyrponnyn och vår låne ponny.
Låneponnyn är mycket ovan att åka transport ,brunsten gjorde inte allt lättare precis, hon krånglade timmavis.När vi skulle hem fick vi hjälp att hala in henne med linor(Vi SKA lasttträna henne)
Jag som känner hästen bäst var framme och ledde in henne ,de andra var bak med linorna.Jag stannade framme hos hästarna för att lugna ner den ovana,när det skulle stängas till.
När båda ponnisarna var lastade sattes mellanväggen(som tillfälligt utökats för att låneponnyn skulle gå på )på plats ,av hyresgästerna så att säga.De stängde baklämmen och jag körde iväg.
Vi har bara en kort bit hem,kanske tio minuter men det bankade bak lite och jag frågade dem som inte körde utan kunde se genom fönstret bak vad som hände.De svarade att låneponnyn nafsade efter hyrponnyn hela tiden, så det var det.Jag frågade :Satte ni verkligen fast mellanväggen ordentligt ,kollade ni att allt såg okey ut därbak?Jodå ,det påstod de att de gjorde.

När vi kom hem var hyrponnyn alldeles svettig och upp i varv,de hade klämt transport skyddet i mellanväggen!!!
Snabbt som vanligt för de har alltid så jävla bråttom.
Nu är hyrponnyn halt efter att ha försökt slita loss det förbaskade skyddet!

Summa summarum.Hade jag gjort som jag tänkt från början,sagt upp hyrponnyn och inte lånat någon ponny hade detta aldrig hänt.
Nu har jag två halta hästar + en låne häst .Ingen funkar helt okey som tävlingsponny.
 
Sv: Ännu mera problem!!!

Hej!

Trist för dej, men du kan ju inte veta att den uthyrda ponnyn skulle hålla sej fräsch heller. Det är nog bara att bita ihop och ta nya tag.

/ Lavinia, som inte kunnat rida på böjt spår på över 1 år pga flera olika av varandra oberoende skador
 
Sv: Ännu mera problem!!!

Ja,men ibland blir man bara så less på allt elände.....tar det aldrig slut någon gång?:(
 
Sv: Ännu mera problem!!!

Jamen detta kan du väl inte belasta ponnyerna för? att klämma fast trensportskyddet med mellanväggen, kan väl hända med vilken häst som helst om man som människa sätter fast väggen fel.

Det var klantigt gjort men ibland händer det tråkiga grejer. Ni kan ju passa på att lastträna ponnyn när den blivit bättre men kanske ännu ej i form för att ridas...
 
Sv: Ännu mera problem!!!

Det är nog inte ponnyerna som är felet utan att TS ångrar att hon inte tog tillbaka den nu skadade ponnyn istället för att låta familjen fortsätta låna den. Förhoppningsvis är det inte så allvarligt, men det är kanske läge att säga upp familjen nu istället och låta dottern rida sina egna ponnyer när de blir bra och jobba med låneponnyn tills vidare.
 
Sv: Ännu mera problem!!!

Tack,Mia.!Ja precis så känns det,man tassar på tå för att inte såra alla andra och blir istället själv drabbad.
Men alltid lär man sej något av sina misstag.
 

Liknande trådar

M
Träning Har ett äldre fullblod som inte funkar riktigt i transporten. När han köptes för sex år sedan slog han hela vägen hem, med följden att...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Baremeg
·
Träning Igår när jag skulle åka till ridhuset betedde sig Belle väldigt märkligt. När vi hade lastat försökte hon lägga sig ner i transporten...
2
Svar
21
· Visningar
2 088
Senast: neywaz
·
Träning Hej! Skulle av ren vänlighet låna ut min shettis till min arbetskamrat som fått avliva sin häst och hade bara en kvar. Dom kom ca...
2
Svar
39
· Visningar
2 970
Senast: tinafinis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp