Vad pysslade hon med? Långt...

Sv: Vad pysslade hon med? Långt...

Det låter precis som om hon blev klaustrofobisk. Har haft flera hästar som betett sig precis som du beskriver, men det har gått över när de fått åka brett. Något att testa iaf?!
 
Sv: Vad pysslade hon med? Långt...

Noora - som är världens mest lättlastade och lättåkta häst, gjorde sådär en gång.

Hon hade innan åkt till Gotland ett par gånger, och nu stod vi som gångerna innan på gotlandsfärjan. Precis när båten lämnar hamn börjar hon få spel och kastar sig mot väggarna, försöker lägga sig, ställer sig och sparkar vilt med frambenen. Hon lugnade sig tack och lov när jag och kompisen satt med henne, men så fort vi tänkte lämna henne och gå upp på däck blev hon helt hysterisk igen. Det fanns andra hästar på båten, det var inget sånt, och dessutom var hon väldigt resvan, men flippade helt enkelt ur?

Vi var tvungna att sitta sex timmar på bildäck med Noora, och då var hon förhållandesvis lugn men ibland slängde hon sig mot väggen eller nåt. På hemresan hade hon inget hästsällskap i båten och vi var ubernervösa, men hon rörde inte en fena. Allt var frid och fröjd då :confused: Efter det har hon varit sitt vanliga lätta jag igen...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 013
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 296
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 672
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp