Bukefalos 28 år!

ÄNTLIGEN har jag nya tänder!

Jen80

Trådstartare
I november är det 10 (!!) år sedan jag fick munnen insparkad av en häst. Ni är många som följt mig under alla år och jag minns så väl allt pepp jag har fått, alla fina ord och kärlek - ni är så underbara!
Det har ju varit ett jäkla ståhej med felbehandling från första början, samt ett försäkringsbolag som inte alls var intresserade av att hjälpa till efter mer än fem år. Detta trots intyg från tandläkaren att inte bara framtänderna (som blev så pass insparkade att de låg längs med gommen...aj) blivit skadade utan att de andra mest troligt också kommer att behöva fixas till. OM de gjorde... Jag är evigt tacksam för att jag har en så underbar tandläkare som jag har nu, jag går dit med ett leende varje gång :love:.

I tisdags hände det...jag fick min permanenta protes! LYCKA! Jag har hela tre egna tänder kvar i överkäken... :p. Varje gång en tand har fått dras ut så hittar tandläkaren mängder av små sprickor i tänderna, allt på grund av den där jäkla sparken.

Jag la av ett stort leende när jag var ute och red idag för första gången på fem veckor (har haft armen i gips :angel:) och då tänkte jag att jag kan ju visa er resultatet också. Jag ser ut som en idiot, en dålig bild, men jag är glaaad :love:.

19959083_10155579027210972_1326010705044880545_n.jpg
 
I november är det 10 (!!) år sedan jag fick munnen insparkad av en häst. Ni är många som följt mig under alla år och jag minns så väl allt pepp jag har fått, alla fina ord och kärlek - ni är så underbara!
Det har ju varit ett jäkla ståhej med felbehandling från första början, samt ett försäkringsbolag som inte alls var intresserade av att hjälpa till efter mer än fem år. Detta trots intyg från tandläkaren att inte bara framtänderna (som blev så pass insparkade att de låg längs med gommen...aj) blivit skadade utan att de andra mest troligt också kommer att behöva fixas till. OM de gjorde... Jag är evigt tacksam för att jag har en så underbar tandläkare som jag har nu, jag går dit med ett leende varje gång :love:.

I tisdags hände det...jag fick min permanenta protes! LYCKA! Jag har hela tre egna tänder kvar i överkäken... :p. Varje gång en tand har fått dras ut så hittar tandläkaren mängder av små sprickor i tänderna, allt på grund av den där jäkla sparken.

Jag la av ett stort leende när jag var ute och red idag för första gången på fem veckor (har haft armen i gips :angel:) och då tänkte jag att jag kan ju visa er resultatet också. Jag ser ut som en idiot, en dålig bild, men jag är glaaad :love:.

19959083_10155579027210972_1326010705044880545_n.jpg
Du är jättefin!
 
Tack @durachiny !!
Det enda som är lite jobbigt nu är att tungan inte har vant sig riktigt vid att ha en så pass stor protes som tar upp plats, jag har bara haft en mindre provisorisk tidigare :).
 
I november är det 10 (!!) år sedan jag fick munnen insparkad av en häst. Ni är många som följt mig under alla år och jag minns så väl allt pepp jag har fått, alla fina ord och kärlek - ni är så underbara!
Det har ju varit ett jäkla ståhej med felbehandling från första början, samt ett försäkringsbolag som inte alls var intresserade av att hjälpa till efter mer än fem år. Detta trots intyg från tandläkaren att inte bara framtänderna (som blev så pass insparkade att de låg längs med gommen...aj) blivit skadade utan att de andra mest troligt också kommer att behöva fixas till. OM de gjorde... Jag är evigt tacksam för att jag har en så underbar tandläkare som jag har nu, jag går dit med ett leende varje gång :love:.

I tisdags hände det...jag fick min permanenta protes! LYCKA! Jag har hela tre egna tänder kvar i överkäken... :p. Varje gång en tand har fått dras ut så hittar tandläkaren mängder av små sprickor i tänderna, allt på grund av den där jäkla sparken.

Jag la av ett stort leende när jag var ute och red idag för första gången på fem veckor (har haft armen i gips :angel:) och då tänkte jag att jag kan ju visa er resultatet också. Jag ser ut som en idiot, en dålig bild, men jag är glaaad :love:.

19959083_10155579027210972_1326010705044880545_n.jpg
:heartheart:heart
 
Vad härligt! En vän till mig fick ta bort tänderna i överkäken pga cancer-operation. Jag vet hur jobbigt det varit för henne fysiskt och psykiskt med just att inte ha framtänder.
Så jag blir extra glad för din skull. Grattis!
 
Sååå glad för din skull!!!!
Din glädje smittar :love:

Själv blivit extremt felbehandlad inom (folk)tandvården, och pga medfödd emajl skada ska jag betala dyra pengar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har den senaste tiden haft en tryckande värk i mina framtänder i nedre käken, ospecifikt precis var. Det är som bäst på morgonen och...
Svar
9
· Visningar
2 134
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Har en tand i överkäken som har sprickor efter trauma, tandläkaren har såklart försökt laga den (för ca 1.5 år sen) men har antagligen...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 564
Senast: fem
·
Kropp & Själ Efter en hästolycka för snart 8 år sedan så ska jag äntligen få påbörja behandling för att få ett fint leende igen. Anledningen till att...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 857
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Kortfattat för att ni ska få en översikt... För drygt 6 år sen var jag med om en olycka där jag råkade på en hästhov i ansiktet...
Svar
9
· Visningar
6 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp