Bukefalos 28 år!

Är Colin Farrel snygg?

@Hedinn

Nu förstår jag ju att det inte var så du menade men jag måste fråga: Vari låg relevansen att du anser sex vara viktigt?
Att det inte är något jag skulle vilja vara utan, därför tycker jag att det är ganska hårt att önska att någon aldrig mer får ha sex, oavsett kön. Och med det givetvis inte sagt att det är något man har rätt till utan det ska självklart vara på bådas (/allas) villkor, men det tror jag ju att du förstår.
 
@Hedinn
Jo, det förstår jag. Jag tänkte bara att den som skrev det ju inte har någon direkt makt över TS sexliv så att skriva att man hoppas att han aldrig får ligga igen knappast är särskilt allvarligt. Tycker jag. Oavsett hur viktigt eller oviktigt sex är för mig.
 
@Hedinn
Jo, det förstår jag. Jag tänkte bara att den som skrev det ju inte har någon direkt makt över TS sexliv så att skriva att man hoppas att han aldrig får ligga igen knappast är särskilt allvarligt. Tycker jag. Oavsett hur viktigt eller oviktigt sex är för mig.
Givetvis påverkar det inte rent fysiskt, men jag tycker det är fruktansvärt otrevligt att skriva så, framför allt till nån som redan visat tydligt dåligt självförtroende på den fronten.
 
Givetvis påverkar det inte rent fysiskt, men jag tycker det är fruktansvärt otrevligt att skriva så, framför allt till nån som redan visat tydligt dåligt självförtroende på den fronten.
Ja, ungefär lika otrevligt som TS inlägg där han moraliserar över tjejers val, säger att tjejer ljuger eller förnekar sanningen om de inte håller med honom, påstår att vi pga genetik går runt och väljer stora muskulösa män som ska skydda oss etc.

Han lägger all skuld på att han inte får till det på tjejerna. Det är otrevligt. Jag känner flera killar som har väldigt dåligt självförtroende när det gäller tjejer men de skulle aldrig sitta och säga sånt. Istället funderar dem över sig själva, är det något de borde tänka? är det något de gör som missuppfattas? är de för 'osynliga' och visar inte sina personligheter? etc etc. Inte det minsta gnäll om att tjejer minsann bara går efter svin.
 
Senast ändrad av en moderator:
Ja, ungefär lika otrevligt som TS inlägg där han moraliserar över tjejers val, säger att tjejer ljuger eller förnekar sanningen om de inte håller med honom, påstår att vi pga genetik går runt och väljer stora muskulösa män som ska skydda oss etc.

Han lägger all skuld på att han inte får till det på tjejerna. Det är otrevligt. Jag känner flera killar som har väldigt dåligt självförtroende när det gäller tjejer men de skulle aldrig sitta och säga sånt. Istället funderar dem över sig själva, är det något de borde tänka? är det något de gör som missuppfattas? är de för 'osynliga' och visar inte sina personligheter? etc etc. Inte det minsta gnäll om att tjejer minsann bara går efter svin.
Absolut, och det är inget jag försvarar någonstans. Jag har ju bemött hans inlägg med mina tankar också, jag tror bara att det inte hjälper någon på nåt sätt att kläcka icke-konstruktiva kommentarer som "du är creepy" i såna lägen.

För mig är det att jämställa med att någon hade svarat "du är en idiot" till personen som skrev så, vilket jag inte heller hade sett som okej.
 
"Du verkar ha en fantastisk kvinnosyn själv och förresten, stor eloge till dig som inte har förutfattade meningar om folk! :up:"

Att tycka att tjejer har större rätt till sina egna kroppar än random creepy entitlementsnubbe och belysningen av det internaliserade kvinnohat en av nödvändighet måste bära på om en så ivrigt springer till TS försvar är förutsättningen för det postpatriarkala samhället.
 
@joackimkarlsson Det finns de som skiljer på "Självförtroende" och "Självkänsla". Självförtroendet är då det som syns utåt, medan självkänslan är vad du känner om dig själv. Man kan ha gott självförtroende och dålig självkänsla.
 
Absolut, och det är inget jag försvarar någonstans. Jag har ju bemött hans inlägg med mina tankar också, jag tror bara att det inte hjälper någon på nåt sätt att kläcka icke-konstruktiva kommentarer som "du är creepy" i såna lägen.

För mig är det att jämställa med att någon hade svarat "du är en idiot" till personen som skrev så, vilket jag inte heller hade sett som okej.
Att skriva att någon är creepy är för mig nåt helt annat än att kalla någon en idiot så då förstår jag varför vi inte håller med varandra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 159
Senast: Pratsch
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 786
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 674
Senast: Zewz
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp