Bukefalos 28 år!

Är Colin Farrel snygg?

joackimkarlsson

Trådstartare
Jag får då som då höra av tjejer att jag är ganska lik en skådis, nämligen Collin Farrell, jag har även hört Robert Downey jr. (iron man :) ), Personligen tycker jag att båda dom är två äldre attraktiva män som ser väldigt bra ut. Så jag tar det som en komplimang, men vad tycker ni? Men jag tycker att jag själv inte är det minsta lika någon av dom. Vad tror ni det beror på? Jag tycker dock att jag själv ser bra ut och om jag vore tjej så skulle jag lätt ragga på "mig själv". Om man ska generallisera och vara ytlig så ser jag mig själv som en väldigt starkt 7, ev en 8 svag vissa dagar om man räknar in utseende plus mina andra väldigt bra egenskaper. Är någonstans mellan 27-30 men får ändå höra att jag ser ung ut och dom flesta tror att jag är runt 23-24. Vet inte om det är positivt direkt? Kanske om 10-15 år, men inte nu. Eller?
 
Vad jobbigt det måste vara att bedöma sig själv ur andras ögon. Du skriver att du "lätt skulle ragga på dig själv" om du var tjej. Allvarligt?

Vad spelar det för roll hur gammal folk tror att du är? Du menar väl inte att du är en sådan där trist kille som står där flinande i hopp om att försöka charma en och ber en gissa hans ålder? Vad spelar det för roll om de gissar 23-24 och du är mellan 27-30? (Vem skriver ens ut sin egen ålder i treårs spann?) Och tre-fyra år hit eller dit? Kom igen! Jag trodde att min sambo var en välbevarad trettioåring när vi träffades och han var 37 då. Där kan du snacka välbevarad och han har fortfarande en lika snygg och välmusklad kropp som när han var tjugo fast han nyss fyllde 51. Ingen gubbmage eller något häng där inte. Där kan vi komma och snacka... :d

Personligen tycker jag inte att Collin Farrel är särskilt snygg. Visst hade han lite pojkaktig charm som ung men det är inget jag skulle falla för hos en man IRL. Inte heller Robert Downey Jr tilltalar mig. Varför tog du ens upp att folk tycker att du liknar dem om du ändå inte tycker att du är lik dem själv? Då spelar det väl inte någon särskilt stor roll eller? Eller är det också en raggningsreplik?

Nej vet du vad som verkligen är hett? Det är ett bra självförtroende. En person som aldrig behöver försöka göra sig bättre än vad hen är eller som försöker se bättre ut genom att göra ner någon annan. Att folk säger till dig att du är lik en skådis säger de för att vara snälla. Det brukar de flesta se igenom någon gång när de är runt tjugo år men du kanske inte har förstått att det bara är en komplimang? Att de inte på riktigt verkligen tycker att du är lik någon annan. Du är säkert en 7-8 som du skriver men du hade varit ännu attraktivare om du jobbade på ditt självförtroende och inte framstod som så sliskig.
 
Du är säkert en 7-8 som du skriver men du hade varit ännu attraktivare om du jobbade på ditt självförtroende och inte framstod som så sliskig.

Ouch!

Fast du har såklart rätt och att slänga in en sån här kontaktannons på ungdom är ju bara ännu läskigare...

/Lavinia, som föredrar en snäll djurvän med vettig syn på livet och sig själv alla dagar.
 
Jag får då som då höra av tjejer att jag är ganska lik en skådis, nämligen Collin Farrell, jag har även hört Robert Downey jr. (iron man :) ), Personligen tycker jag att båda dom är två äldre attraktiva män som ser väldigt bra ut. Så jag tar det som en komplimang, men vad tycker ni? Men jag tycker att jag själv inte är det minsta lika någon av dom. Vad tror ni det beror på? Jag tycker dock att jag själv ser bra ut och om jag vore tjej så skulle jag lätt ragga på "mig själv". Om man ska generallisera och vara ytlig så ser jag mig själv som en väldigt starkt 7, ev en 8 svag vissa dagar om man räknar in utseende plus mina andra väldigt bra egenskaper. Är någonstans mellan 27-30 men får ändå höra att jag ser ung ut och dom flesta tror att jag är runt 23-24. Vet inte om det är positivt direkt? Kanske om 10-15 år, men inte nu. Eller?

Bildbevis krävs.
 
Åh, jag är så sjukt förvirrad nu alltså.
Ser du ut som Robert Downey Jr (49 år) och Colin Farrell (38 år) fast ändå ser du ut som en 23-åring?
Och vadå mellan 27-30, vet du inte hur gammal du är?
Och starkt 7, svag 8? Vadå för nåt?

Jag skulle inte ta det som en komplimang om någon sa att jag var lik Colin Farrell eller Robert Downey Jr. Men om du tar det som en komplimang eller inte kan ju bara du svara på. Detsamma om du tar det positivt eller inte att somliga tror du är yngre än du är, det är väl också upp till dig?
Vad vill du egentligen att vi ska svara på? :confused:
 
Edit: Skrev det som står nedan inna du skrev det här:

Vi ska skriva att han nog är jättesnygg och att vi vill ha honom såååååååå mycket :love: Sedan ska vi rodna lite klädsamt :o fnissa lite, titta ner i backen, skrapa lite med foten och le sådär beundrande :laugh:




Eller inte :yuck: :wtf:

Helt ärligt. Kanske var det nog så, min hjärna och hjärta gick på högvarv igår samtidigt i kombo med berusningsmedel gjorde väl mig så bekräftelsekåt igår. Nu skäms jag...


Jag vet egentligen inte varför jag skrev det här igår, kom hem från krogen ganska så påverkard och började tänka på mitt ex. och kände mig väl ensam och ville ha uppskattning och uppmärksamhet som jag inte får annars vad jag märker. Känner mig mest patetisk, tragisk och tom på känslor just nu. @TinyWiny Jag verkligen inte sliskig eller står och ber småtjejer gissa min ålder. Jag är en snäll, trevlig och utåt sett normal kille som vill dem flesta väl. Får tyvärr hör det lite väl ofta, att jag är snäll atlltså. Vilket kanske inte är världens roligaste sak att höra som kille. Men samtidigt om någon säger att jag är lik tex Collin tolkar jag det som dom tycker att jag ser bra ut. Så det var kanske därför jag skrev i den här tråden för att få det bekräftat....av anonyma folk på internet...suck vad är det för fel på mig? Men jag kanske har fastnat mentalt i 20-årsåldern och inte ser igenom sånt som TinyWiny säger? Hela världen är ju så ytlig så de flesta vill ju bli bekräftade av det motsatta könet, eller den människan man är attraherad av och jag känner att jag på ett sätt blir det när dom säger så, men sen händer det inget mer. Dom hör inte av sig, eller säger att dom inte vill träffas trots att jag inte gjort något fel...Är väl för snäll kanske och har ibland svårt att ta för mig, eller när det väl verkar blir något så är jag för på, för desperat så tappar alla intresset på det sättet.

Jag har ju ups and downs ibland som alla människor men ibland så är dom väldigt höga och så står jag och kollar mig själv i spegeln och tycker, fy fan vad snygg du är idag Jocke!. Sen går man ut på stan eller till skolan och inte en jävel tittar på mig. Jag vet inte, jag kanske är så jävla ytlig bara. Sen en annan dag så kanske man tänker att man inte ens borde gå utanför dörren för man ser ut som en påse skridskor i ansiktet.

Men jag har en bra personlighet och oftast ett bra självförtroende. Men det är svårt att visa på något sätt. När jag läser genom tråden så vettefan vad jag ska tro om mig själv egentligen....Vet inte ens varför jag skriver tillbaka i tråden när jag sitter o känner mig som jag gör...
 
@joackimkarlsson Att vara "för snäll" lär knappast göra att man blir av med dejter. Ditt självförtroende verkar vara ganska långt ifrån bra, med tanke på att du måste ha folk som tittar på dig för att du ska känna dig bra. Ditt självförtroende verkar snarare sitta helt och hållet i utsidan, och det kan vara anledning nog till att folk blir skeptiska, en trygg insida brukar göra mycket.

Att "vara för snäll" upplever jag snarare brukar komma som ursäkt när det istället handlar om att vara "mesig" eller att sakna självförtroende. Jag kan för mitt liv inte förstå varför det blivit någon slags allmän sanning att tjejer inte skulle vilja ha snälla killar?!
 

Nice guys finish last, hört talas om den linen? Eller snarare nice guys dont finish at all. De flesta tjejer väljer i 9/10 fall en "bad-boy" framför en snäll och trevlig kille. Även om ni säger att det inte är så för er så antingen ljuger ni eller förnekar ni det. Eller så är ni 1/10 som faktiskt gör det och all creds till er!

Jag vill verkligen inte att ni ska tro att jag vill att ni ska tycka synd om mig eller tycka något om mig överhuvudtaget, jag var full, kände mig ensam och saknade mitt ex så mycket bara. Ville bara skriva av mig för att få uppmärksamhet och uppskattning igår. Nu är jag bakis, mår dåligt och är tom på dopamin.
 
@joackimkarlsson Att vara "för snäll" lär knappast göra att man blir av med dejter. Ditt självförtroende verkar vara ganska långt ifrån bra, med tanke på att du måste ha folk som tittar på dig för att du ska känna dig bra. Ditt självförtroende verkar snarare sitta helt och hållet i utsidan, och det kan vara anledning nog till att folk blir skeptiska, en trygg insida brukar göra mycket.

Att "vara för snäll" upplever jag snarare brukar komma som ursäkt när det istället handlar om att vara "mesig" eller att sakna självförtroende. Jag kan för mitt liv inte förstå varför det blivit någon slags allmän sanning att tjejer inte skulle vilja ha snälla killar?!
Hej Hedda!
Känns som det var så längesedan jag såg dig att jag övervägde en efterlysning förra veckan :D
 
Nice guys finish last, hört talas om den linen? Eller snarare nice guys dont finish at all. De flesta tjejer väljer i 9/10 fall en "bad-boy" framför en snäll och trevlig kille. Även om ni säger att det inte är så för er så antingen ljuger ni eller förnekar ni det. Eller så är ni 1/10 som faktiskt gör det och all creds till er!

Jag vill verkligen inte att ni ska tro att jag vill att ni ska tycka synd om mig eller tycka något om mig överhuvudtaget, jag var full, kände mig ensam och saknade mitt ex så mycket bara. Ville bara skriva av mig för att få uppmärksamhet och uppskattning igår. Nu är jag bakis, mår dåligt och är tom på dopamin.

Underhållande, tror inte jag känner en enda tjej som är ute efter bad boys och jag är 31 år. Det don är ute efter är en partner som respekterar dom, har bra självförtroende och inte förlitar sig på sitt utseende. Det är stort + i kanten om dom dessutom kan plocka upp efter sig själva och inte förväntar sig att tjejen ska göra det åt dom.
 
Nice guys finish last, hört talas om den linen? Eller snarare nice guys dont finish at all. De flesta tjejer väljer i 9/10 fall en "bad-boy" framför en snäll och trevlig kille. Även om ni säger att det inte är så för er så antingen ljuger ni eller förnekar ni det. Eller så är ni 1/10 som faktiskt gör det och all creds till er!

Statistik på det, tack? Alla jag känner som är i ett förhållande (där jag känner partnern också, mer eller mindre) har väldigt snälla pojkvänner (och flickvänner, men såna ska väl vara snälla, antar jag?). De få som skaffar sig nån som inte är snäll brukar inte vara så överdrivet länge i det förhållandet.
 
Nice guys finish last, hört talas om den linen? Eller snarare nice guys dont finish at all. De flesta tjejer väljer i 9/10 fall en "bad-boy" framför en snäll och trevlig kille. Även om ni säger att det inte är så för er så antingen ljuger ni eller förnekar ni det. Eller så är ni 1/10 som faktiskt gör det och all creds till er!

Jag vill verkligen inte att ni ska tro att jag vill att ni ska tycka synd om mig eller tycka något om mig överhuvudtaget, jag var full, kände mig ensam och saknade mitt ex så mycket bara. Ville bara skriva av mig för att få uppmärksamhet och uppskattning igår. Nu är jag bakis, mår dåligt och är tom på dopamin.

"Nice guys finish last" har en tvådelad betydelse, den kan lika gärna betyda att han är den som kommer sist i samlaget (gav helt enkelt tjejen orgasm först)

Jag tror du säkert raggar på fel typ, men vad vet jag. Jag har bara gått ut med snälla normala killar trots att jag är lika gammal som dig ;)
Det finns de som vill ha snälla killar, de är en majoritet men det kanske inte är de du ser?
 
Nice guys finish last, hört talas om den linen? Eller snarare nice guys dont finish at all. De flesta tjejer väljer i 9/10 fall en "bad-boy" framför en snäll och trevlig kille. Även om ni säger att det inte är så för er så antingen ljuger ni eller förnekar ni det. Eller så är ni 1/10 som faktiskt gör det och all creds till er!

Jag vill verkligen inte att ni ska tro att jag vill att ni ska tycka synd om mig eller tycka något om mig överhuvudtaget, jag var full, kände mig ensam och saknade mitt ex så mycket bara. Ville bara skriva av mig för att få uppmärksamhet och uppskattning igår. Nu är jag bakis, mår dåligt och är tom på dopamin.

Låt mig gissa att din primära källa för din syn på dig själv, tjejer och relationer i allmänhet är Flashback?

Vilken bullshit. Vad har du för belägg för att det skulle vara som du påstår?
 
Nice guys finish last, hört talas om den linen? Eller snarare nice guys dont finish at all. De flesta tjejer väljer i 9/10 fall en "bad-boy" framför en snäll och trevlig kille. Även om ni säger att det inte är så för er så antingen ljuger ni eller förnekar ni det. Eller så är ni 1/10 som faktiskt gör det och all creds till er!
Var nog seriöst något av det löjligaste jag hört. Du får öppna ögonen och se hur verklighetens tjejer är.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 682
Senast: Zewz
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp