Bukefalos 28 år!

Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

*kl*

Måste bara tacka er alla i denna tråd för en underbar underhållning:banana:

Vem behöver såpor, vi har ju Buke:rofl:


Tacka inte oss utan Bella Klara, hon står för drygt 40% av alla inlägg i denna tråd och allt är avdragsgillt.;):rofl::bow:
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Ni framstår inte som speciellt seriösa faktiskt

Varför svarar du inte på en så enkel fråga som om du är A,B eller C tränare????

Är du outbildad tränare men endå bedriver träning och tar betalt för det???

I så fall tycker jag du är oseriös men ärlig som endå skriver att det är så. :eek:
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Var det inte du som blev utslängd från hovslagarskolan i Skara?? För att du var för uppkäftig eller vad det nu var.

Dessutom så finns det inget oseriöst att hålla träningar om man inte har c-tränarutbildningen.

Det finns idag ingen lag på att man måste ha den för att hålla träningar. Vet många B- tränare som fick sin licens utan utbildningen eftersom de tränat så länge innan. Dessutom så står de allra flesta C/B/A tränare i fälttävlan och håller både dressyr och hopplektioner. Är de också oseriösa i dina ögon eftersom de är "utbildade" i terräng??

Jag tycker inte att detta har ett dugg med diskussionen att göra om jag har gått utbildningen på 6 dagar eller inte :smirk:

Eller du har inget annat att göra än att gå på mig nu?? Är nästa steg att säga att jag inte kan rida eller att jag ljuger om mina meriter?? Eller är det något mer du vill ha fram innan du känner dig tillfreds?
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Jag tycker inte att detta har ett dugg med diskussionen att göra om jag har gått utbildningen på 6 dagar eller inte :smirk:


Det är precis det som det hela handlar om. Du gnäller både här o där hur dyra vissa hovisar är men glömmer helt bort att ju mer kunskap och utbildning en yrkesutövare har så berättigar det oxå till en helt annan taxa.

Själv skulle jag aldrig betala ens mer än 200:-/timmen till en instruktör som varesig har behörig utbildning eller ens anser att det har av betydelse att kunna uppvisa en legimitation på att man har i alla fall dom mest elimentära grundkunskaperna genom C licens i det man intruerar i. Varför tror du dessa A,B.C tränarutbildningar har uppkommit??? Jo för att sålla bort oseriösa utövare. Sedan är det upp till kunden att be om att få se utförarens behörighet.

En A tränare skulle jag lätt betala 850:-/timmen till för då finns det ngt som styrker kompetens,kunskap och erfarenhet och ett bevis för att man klarat utbildningen.

Nelson Pessoa tar 5.000:- för en helg kurs/ekipage och det är värt varenada krona.

Jag ser ingen skillnad på en A tränare eller A hovis som kan uppvisa att man genomgått hela utbildningen och även lever upp till det den är tänk att uppnås.

Så snälla sluta med att jämföra hovisar med dig själv och påstå att vissa är dyra. Själv tycker jag du är snordyr och resonerar helt bristfälligt.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Får jag fråga dig som är hovslagare vad ungefär din månadslön ligger på? Jag vet att det inte angår mig men det är ju så otroligt få som vågar säga vad de tjänar. Men man hör ju hela tiden att hovslagare tjänar så dåligt och då undrar man ju vad är dåligt? Era utgifter har man ju fått reda på men aldrig vad ni tjänar på kalaset.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Var det inte du som blev utslängd från hovslagarskolan i Skara?? För att du var för uppkäftig eller vad det nu var.


Om jag som elev till dig ställde en fråga som jag gått och funderat på och du inte kunde ge mig ett svar eller förslag på lösning på detta utan endast började "himla med ögonen" så skulle förmodligen du oxå utifrån din attityd säga att jag inte va välkommen på nästa kurs.

Skara på den tiden ansåg sig vara gud fader själv inom hovslageri, men ack vad dom bedrog sig när det började dyka upp nya utbildningar med lite mer "modernt tänkande"

Konkurens är aldrig fel utan endast utvecklande, främst från den som plötsligt inser att det finns en konkurrent.

Ringer det en klocka Bella Klara??
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Får jag fråga dig som är hovslagare vad ungefär din månadslön ligger på? Jag vet att det inte angår mig men det är ju så otroligt få som vågar säga vad de tjänar. Men man hör ju hela tiden att hovslagare tjänar så dåligt och då undrar man ju vad är dåligt? Era utgifter har man ju fått reda på men aldrig vad ni tjänar på kalaset.


Det ligger runt 14.000:-/netto och i snitt mellan 200-300 timmar total arbetstid/månad inkl resa Månd-Fred. Mer brukar inte gå att ta ut per månad om man även tänker lite framåt och vill ha en skyddad pension. Detta är ett högriskyrke och man vet aldrig när man kommer pensionera sig. Det kan bli som för alla andra vanliga löntagare och det kan bli redan i morgon.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Ok, tack för att du tog dig tid att svara. Men man tjänar mer än de ca 14.000kr i månaden fast man låter de liggar kvar i firman då eller? (Ursäkta att jag frågar men jag är ingen företagare.)
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Det är precis det som det hela handlar om. Du gnäller både här o där hur dyra vissa hovisar är men glömmer helt bort att ju mer kunskap och utbildning en yrkesutövare har så berättigar det oxå till en helt annan taxa.

Själv skulle jag aldrig betala ens mer än 200:-/timmen till en instruktör som varesig har behörig utbildning eller ens anser att det har av betydelse att kunna uppvisa en legimitation på att man har i alla fall dom mest elimentära grundkunskaperna genom C licens i det man intruerar i. Varför tror du dessa A,B.C tränarutbildningar har uppkommit??? Jo för att sålla bort oseriösa utövare. Sedan är det upp till kunden att be om att få se utförarens behörighet.

En A tränare skulle jag lätt betala 850:-/timmen till för då finns det ngt som styrker kompetens,kunskap och erfarenhet och ett bevis för att man klarat utbildningen.

Nelson Pessoa tar 5.000:- för en helg kurs/ekipage och det är värt varenada krona.

Jag ser ingen skillnad på en A tränare eller A hovis som kan uppvisa att man genomgått hela utbildningen och även lever upp till det den är tänk att uppnås.

Så snälla sluta med att jämföra hovisar med dig själv och påstå att vissa är dyra. Själv tycker jag du är snordyr och resonerar helt bristfälligt.


Tja du vet ju inte speciellt mkt om tränar utbildningarna ser jag!

Och varför skulle jag vara snordyr. Ge mig gärna förklaring till det är du snäll kontra mina erfarenheter?

Du skriver vitt och brett om erfarenhet och samtidigt menar du att bara man gått 6 dagars utbildning utspritt över ett år så är man mer kompetent än en ryttare som har mångårig erfarenhet av svåra klasser och har fått sin utbildning av några av Europas bästa ryttare..:smirk:

Men visst om du bara rättar dig efter tränarens kursgenomgång så faller ju typ alla bort i Sverige och även Nelson Pessoa för vad jag vet så har han ju inte gått någon tränarutbildning! Ser du inte själv sammanhanget??

Vad jag vet så har inte Roffe gått några tränar utbildningar i Sverige, liksom de andra A- tränarna i Sverige men de räcker kanske inte för dig??

Det ganska stor skillnad på att sko en häst och hålla träningar och för den delen så lärde man sig inte speciellt mycket på C-tränarutbildningen.

Du kan ju förstöra en häst för all framtid genom att sko den dåligt eller kanske sömsticka den svårt.

Tycker du bara försöker att hitta fel på mig som person just nu och det finner jag ganska lustigt för jag har inte gått åt någon av er när det gäller eran erfarenhet eller er utbildning. Så det är ju lite lustigt att du måste ta till det för att komma vidare i diskussionen :smirk:
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Om jag som elev till dig ställde en fråga som jag gått och funderat på och du inte kunde ge mig ett svar eller förslag på lösning på detta utan endast började "himla med ögonen" så skulle förmodligen du oxå utifrån din attityd säga att jag inte va välkommen på nästa kurs.

Skara på den tiden ansåg sig vara gud fader själv inom hovslageri, men ack vad dom bedrog sig när det började dyka upp nya utbildningar med lite mer "modernt tänkande"

Konkurens är aldrig fel utan endast utvecklande, främst från den som plötsligt inser att det finns en konkurrent.

Ringer det en klocka Bella Klara??

Tja för dig gäller det tydligen andra regler. Skodde du under denna tiden med innan du fick adekvat utbildning?

Nje jag har aldrig haft det problemet med någon av mina elever, de brukar tycka om mig och jag försätter dem aldrig i situationer där de kan komma i en sådan frågeställning. Jag har kontakt med mina elever hela tiden och ställer frågor till dem och utbildar dem från grunden samtidigt som jag förklarar varför de skall rida si eller så på vissa hinder eller linjer!


Det fet markerade kan jag bara
:smirk: åt. Barnsligt att ge öken namn åt folk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp