Bukefalos 28 år!

Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Resa får du dra även som egen företagare, dock får du tillbaka mindre än när du pendlar till ditt jobb
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

H
Vad är det som är så svårt att våga erkänna??? Att hovslagare också vill tjäna pengar eller det är tabu?

Naturligtvis inte! Självklart vill jag tjäna så mycket som möjligt på mitt favoritjobb, inget hemligt i det? Finns väl ingen hovslagare som inte vill tjäna pengar..?
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Inte jag heller mer än det du själv har avslöjat.

Denna länk talar väl sitt tydliga språk avseende dina ekonomiska kunskaper.
Bifogar:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=705714

Och?? Detta är ju dock ett år sedan :smirk:

Jag använder mig att revisor istället för att göra bokföringen själv. har du problem med det??

Och om du är obildbar på ett år får ju stå för dig.

Och vad exakt vill du ha sagt med detta inlägg eg?
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Resa får du dra även som egen företagare, dock får du tillbaka mindre än när du pendlar till ditt jobb

Nu kommer vi tillbaka till 1000 lappen, tanka för en tusenlapp så får du dra ingående moms 200 kr och resten av 800 kr blir en ren kostnad i företaget. Som anställd drar du per mil, ett avdrag på inkomst av tjänst.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Naturligtvis inte! Självklart vill jag tjäna så mycket som möjligt på mitt favoritjobb, inget hemligt i det? Finns väl ingen hovslagare som inte vill tjäna pengar..?

Liksom jag vill spara pengar, därför så anser jag mig ha rätt till att säga att jag tycker att 1300kr för en normalskoning är dyrt
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Min pappa har haft företag sedan 60-talet så jag har alltid varit nära eget företagande.

Mitt företag har jag haft i snart 2år

Så här nära eget företagande var du för lite drygt ett och ett halvt år sen:


Ja jag vet att det finns många trådar om detta men jag vill veta lite mer om det jag håller på med.

Jag har träningar varje vecka och skulle vilja ta in dessa i ett bolag på ngt vis.

Hur fungerar det?

Betalar jag endast in momsen eller tillkommer det skatter?

Jag skall ha detta vid sidan om mitt vanliga heltidsarbete, går det?

Det gör dig inte särskilt övertygande...
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Liksom jag vill spara pengar, därför så anser jag mig ha rätt till att säga att jag tycker att 1300kr för en normalskoning är dyrt

Har jag sagt nåt om det? Fly inte ämnet här! Kan du hålla med om att kvalité ska få kosta?
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Hur länge du varit företagare vet jag. Sen februari förra året...Lite research säger så mycket...

Du vet inte vad jag kan om bilar tex :angel:

Att mitt företag varit igång i snart 2år är ju inte så svårt att se.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Har jag sagt nåt om det? Fly inte ämnet här! Kan du hålla med om att kvalité ska få kosta?

Kostnaderna måste vara rimliga. Det skall inte vara så att bara de allra rikaste skall kunna hålla häst för då kommer hästnäringen att försvinna och inga nya RGB kommer att komma fram
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Så här nära eget företagande var du för lite drygt ett och ett halvt år sen:

Snart 2år vad jag vet så är vi om någon dag inne i december och mitt företag reggades januari -06


Det gör dig inte särskilt övertygande...

Du måste vara totalt obildbar om du inte vet att man kan få insikt i väldigt mkt på närmare ett år :crazy:
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Snart 2år vad jag vet så är vi om någon dag inne i december och mitt företag reggades januari -06




Du måste vara totalt obildbar om du inte vet att man kan få insikt i väldigt mkt på närmare ett år :crazy:

Erfarenhet, får man inte på ett år...
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Du måste vara totalt obildbar om du inte vet att man kan få insikt i väldigt mkt på närmare ett år :crazy:

vdb är obildbar och jag jag är obildbar.

Räcker det inte med denna typ av finare ord för att kalla folk för idioter eller tänker du även skriva att boj oxå är obildbar.

Nåå,,, kan du svara på min tidigare stälda fråga om du är A,B eller C tränare????


En typ av personer som jag verkligen känner empati för är folk som aldrig kan erkänna sina egna fel och brister. Den dagen man anser sig fullärd är oxå den dagen man slutar utvecklas.

Det gör inte ont att erkänna sina fel och brister, däremot så kan det svida enormt att vägra erkänna dom i andras ögon.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Erfarenhet, får man inte på ett år...



Citat Bella klara: Min pappa har haft företag sedan 60-talet så jag har alltid varit nära eget företagande.


Tydligen inte kunskap heller på drygt 27 år.
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Erfarenhet, får man inte på ett år...

Nä men min revisor har säkert den erfarenheten som behövs :smirk:

Erfarenhet och kännedom är inte samma sak, och jo jag kan
läsa det som skatteverket skickat hem till mig. jag vet vilken moms sats jag skall betala och nej jag behöver inte ta ut någon lön till mig!

Jag har aldrig skrivit att jag är expert på företagande eller ekonomi och det är därför jag är automatiserings ingenjör istället!

Men jag vet dock vad som rör mitt företag.

Det lustiga i detta är att vare sig du eller de andra som lever som hovslagare försvara beloppet på 1300kr för en normalskoning, eller kommer med siffror för var pengarna går till
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Citat Bella klara: Min pappa har haft företag sedan 60-talet så jag har alltid varit nära eget företagande.


Tydligen inte kunskap heller på drygt 27 år.

Sluta och förolämpa mig genom att kalla mig egna smeknamn!

Ganska omoget för en vuxen karl :smirk:

Ge dig nu!
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

vdb är obildbar och jag jag är obildbar.

Räcker det inte med denna typ av finare ord för att kalla folk för idioter eller tänker du även skriva att boj oxå är obildbar.

Nåå,,, kan du svara på min tidigare stälda fråga om du är A,B eller C tränare????


En typ av personer som jag verkligen känner empati för är folk som aldrig kan erkänna sina egna fel och brister. Den dagen man anser sig fullärd är oxå den dagen man slutar utvecklas.

Det gör inte ont att erkänna sina fel och brister, däremot så kan det svida enormt att vägra erkänna dom i andras ögon.

Jisses! Jag har inte skrivit att jag är expert! Men jag vet vad JAG skall ta ut för moms sats i mitt eget företag! Dock vågar ingen av er skriva ut vad som är era utgifter och hur mycket ni eg tjänar på en skoning och det är ju lite lustigt faktiskt

Ge er nu! Ni framstår inte som speciellt seriösa faktiskt
 
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

*kl*

Måste bara tacka er alla i denna tråd för en underbar underhållning:banana:

Vem behöver såpor, vi har ju Buke:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp