Bukefalos 28 år!

Är det ett Bucas eller inte?

PopcornPlayer

Trådstartare
Hittade detta täcke.

Såhär står det i beskrivningen

"Vintertäcke Freedom Turnout Light ( + bucas logon )"

Eftersom priset är så sjukt billigt, har jag svårt att tro att det är ett bucas. Dessutom heter täcket något annat och ser inte ut som ett bucas. Men varför i hela friden finns det loggon där? :confused:
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Det är ett Bucas. Sök på namnet så får du nog upp någon tråd här. Dessutom är det ju en klockren gammal Bucasmodell :p
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

haha klart det är ett bucas :p
Jag har ett, sitter helt super på min lilla häst, precis lagom varmt oxå.
Dessutom ser det exakt ut som bucas gamla (bra) modeller, men inget för biffiga hästar dock.
Så billigt är det ju inte ligger i samma prisklass som Shires.
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Jo, att det påminner om dom gamla bucastäckena såg jag, men jag har inte sett ett nytillverkat bucas som sett ut så på väldigt länge (jo, möjligtvis det tunna regntäcket, men det är ju ofodrat).

Så härligt. Varför annonseras det inte ut som ett bucas? Utan med "ANNATNAMN med bucas logga"?
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

På dom "vanliga" bucastäckena beskrivs det såhär
"Täcke Bucas Smartex All In One
Klassiskt täcke i ny version."

På detta står det istället
"7077 Vintertäcke Freedom Turnout Light ( + bucas logon )"

Det vanliga annonseras ut som ett bucastäcke. Det andra annonseras ut som ett vintertäcke med bucas logga på.
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Men det är ett bucas täcke o modellen heter freedom turnout.
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Det är väl Bucas nya täcken som även finns i blått?
I våras var de oranga och mintgröna, de byter färg varje säsong.
Nästa vår blir det ganska mycket färg. ;)
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Säger som dom andra det är ett Bucas, men det är deras budgetvariant, precis som Horseware har Amigo har Bucas börjat med Freedom serien. Skillnaden är att det inte är deras stay dry insida och att det "bara" är 600 denier, vilket är ganska normalt för andra täckes märken, men Bucas smartex och Power turnout har typ 1500 denier.. Alltså mkt slitstarkare..
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Det är ett Bucas.
Jag har själv nyligen sålt mitt då passformen inte var något vidare på min häst med bred hals.
Det regnade in, rann efter bogen och ner under magen.
Numera är det en travardam som äger det och hon ska enligt uppgift vara nöjd.

Dålig bild men såhär såg det ut på min pålle.
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Då hänger jag med. Priset var väl inte så grymt billigt längre då ;)

Men jag stör mig fortfarande på hur återförsäljaren beskrivit varan. Varför inte skriva Vintertäcke Bucas Freedom Turnout Light istället för Vintertäcke Freedom Turnout Light (+bucaslogga).
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

det Börjes säljer är inte heller light utan medium (200g) så de har väl inte världens koll.
 
Sv: Är det ett Bucas eller inte?

Fast jag tycker nog att dom motsvarar priset ganska bra, fullt jämförbara med Horsewares Amigo. Men dom går ju inte att jämföra med täcken som kostar ca 1700:- och uppåt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
7
· Visningar
304
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp